Zepke - BMW F31 340i Xdrive Individual

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Dutch79
Moderator
Moderator
Type Auto: E90 BMW 330i

Mbt de evt switch naar semi's: dit is wellicht n interessante video:

Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zepke
Just getting started
Just getting started

Plan met de 513M's gaat toch niet door. Ik ga het houden met 2 set's 19 inch velgen, allebei sterbanden. Toch wel noodzakelijk met dit vermogen en koppel voor de techniek te besparen is me verteld.
Heb nu onlangs op mijn 403M"s Michelin Pilot Sport 4S * (ster bmw band) gemonteerd. Heerlijke band, die feel feedback geeft. De foutmelding komt pas enkel onder de 80km/h voor met deze banden. Ook ben ik nog steeds aan het wachten op mijn afspraak bij hardeman motorsport voor de versterkte (flens) gereviseerde tussenbak. Hij marcheert enorm hard, had er misschien iets meer snelheid gevoel van verwacht, al moet ik eerlijk zeggen dat hij geen kick geeft van vertraging en als ik dan die teller bekijk het moment zelf :mrgreen: . Eens de tussenbak inorde is, zal ik me eens wagen op de autobahn (Germany) voor dragy tijden.
Dutch79
Moderator
Moderator
Type Auto: E90 BMW 330i

Zonde. Is mij niet duidelijk wat n ster-band toevoegt als je dezelfde band in een andere inchmaat zou gebruiken. Die is net zo veilig.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Joop
Moderator
Moderator
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Een niet-ster band is net zo veilig en functioneert nagenoeg gelijk…

…het is de band- en/of rubbersamenstelling die net iets anders is waardoor die op een BMW net beter presteert dan bijvoorbeeld onder een Volkswagen. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat de compound op de schouder net iets breder uitgevoerd is, aangezien de BMW’s doorgaans met meer camber rijden dan een andere auto.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Zepke
Just getting started
Just getting started

De omtrek in de band scheelt ook in minimale waarden, ook al hebben ze dezelfde maten in hoogte, breedte. Het feit dat op mijn zomerset (zonder sterbanden) met nagenoeg nieuwe banden in fabrieksmaten, sneller in foutmelding ging als de set met sterbanden lijkt voor mijn ervaring dan ook duidelijke taal. Maar dat is mijn ervaring. En aangezien de ster PS 4S banden een stijvere flank hebben, ook geen runflats zijn en compound meer gebaseerd is op die van de cup2 ben ik content van de aankoop.

26 maart gaat hij binnen voor de revisie tussenbak met versterkte flens (zwakte punt blijkbaar van origine)
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: BMW

Tyrereview heeft hier een filmpje, opYT, van gemaakt. Onder een M3 weliswaar, maar toch
Hierin komt naar voren dat de band beter presteert op droog wegdek, maar slechter op nat. Dit tov de non-ster PS4S

heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Zepke
Just getting started
Just getting started

ejt schreef: 12 feb 2024, 13:11 Tyrereview heeft hier een filmpje, opYT, van gemaakt. Onder een M3 weliswaar, maar toch
Hierin komt naar voren dat de band beter presteert op droog wegdek, maar slechter op nat. Dit tov de non-ster PS4S

Klopt, daar had ik ook de informatie van :)
En ze hebben nog best genoeg grip op nat wegdek vind ik zelf. En het is niet gelogen van het scherpere gevoel op de vooras, zéér content mee.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”