Benzine verbruik 520i touring 2012

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Patrick91
Just getting started
Just getting started

Beste leden,

Ik ben inmiddels een half jaar eigenaar van een BMW 520i touring uit 2012.
1 maand na aankoop helaas de pech gehad dat de hele motor in de soep was gelopen, en dus een flinke revisie uitgevoerd moest worden door de garage (had gelukkig 1 jaar Bovag garantie).
Daarbij zijn onder andere vervangen:
- Distributieketting
- Krukas
- Zuigers
- Turbo

Na wat gestruggel met de garage heeft deze revisie uiteindelijk 7 weken geduurd..
Dus ben nu met de auto pas eigenlijk 4 maanden echt mee aan het rijden.
En eerste 2000 km ook nog rustig ingereden. (Max toerental van 2500)
Nu merk ik na aantal keer getankt te hebben dat het benzineverbruik wel erg hoog ligt, volgens de boordcomputer 11,3l/100km gemiddeld.
Als ik het zelf uitreken na getankt te hebben kom ik rond de 1 liter op 8,7 tot 9,0 km.
Nu rij ik wel voornamelijk binnen bebouwde kom en redelijk kleine afstanden.
Ik heb eens de verbruikswaarden opgezocht die BMW opgeeft, dit ligt op 8,9l/100km binnen bebouwde kom, dat is wel een aanzienlijk verschil..

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Na revisie van de motor vind ik wel dat hij veel soepeler loopt. (Logisch natuurlijk)

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Mvg,
Patrick.

frankie
VIP Driver
VIP Driver

Benzine verbruik vergelijken is altijd heel lastig. Er zijn wat variabelen van invloed die voor ieder verschillend zijn, zoals rijstijl en aard van de ritten. Eén ding is wel zeker, van de fabrieksopgave klopt over het algemeen weinig :lol: . Dat ga je in de echte wereld vrijwel nooit halen.

Met mijn vorige F31 320i (B48), was het gemiddeld verbruik ongeveer 1 op 12. Daar zaten ook best regelmatig lange stukken snelweg bij. 5 serie is toch weer wat zwaarder, dat helpt ook niet voor het verbruik. Ik vind daarom op basis van je omschrijving 1 op 9 met vrijwel alleen korte stadsritjes dan ook niet buitensporig hoog.
veejay
VIP Driver
VIP Driver

Toch fijn om een complete frisse motor en turbo te krijgen.

Stadverbruik is idd zuipen, dat doet een diesel ook.

De n20 kan zuinig zijn maar dan wel als ie warm is en lange stukken op constante snelheid. Meer dan 1 op 17 is mogelijk, maar niet in stadsverkeer. 1 op 10 lijkt me redelijk, dat deed mijn 328i ook.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Patrick91
Just getting started
Just getting started

Bedankt voor de reacties!

Ja is zeker lastig te vergelijken..op snelweg met warme motor draait die idd makkelijk 1 op 13.
En ben zeker blij dat die revisie is uitgevoerd haha!
Alle bekende kwaaltjes zijn nu wel vervangen gelukkig, toevallig vorige maand gingen ook nog de luchtbalgen lek, dus die ook nog vervangen onder garantie :D
veejay
VIP Driver
VIP Driver

Lol, je auto is nu al meer waard dan toen je hem kocht. Dat kunnen velen niet zeggen. 001
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Carbohans
Being a part of it
Being a part of it

Onze F33 ong 1800kg als boodschappen auto 1 op 9/10 beetje touren 1 op 14 lange stukken Rijksweg 1 op 15/16 met uitschieters 1 op 17.5 bij rustig rijden 100kmh . En rustig rijden (op eieren) als hij koud is scheelt enorm in het verdere verbruik op een rit. Wel fijn dat je nog garantie had bijna nieuwe motor 👍
Echte mannen rijden op slicks :Klappen:
Remmen is een gebrek aan snelheid :autotje spelen:
Sleutelen is emotie :In love:
Patrick91
Just getting started
Just getting started

Dan is het verbruik toch redelijk hetzelfde idd! Moet gewoon wat meer lange stukken gaan rijden en lekker gaan touren ermee! :D
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: Motorisch/Performance”