uitlaat e92

Op zoek naar een nieuwe BMW?
Plaats reactie
RJBrouwer
Just getting started
Just getting started

Goedenavond,

Ik heb zoals sommigen misschien wel weten een bmw e92 325i uit 2008. Deze is onderhand best aangepakt met een aangepast onderstel(powerflex, bildstein schokdempers), gevlochten remslangen, een nieuw set velgen (269m) en nog veel andere kleine dingen. Nu wordt hij komende lente nog verlaagd(2a3 cm) door eibach veren. ook gaan het voor- en achterraam eruit om de rubbers te vervangen, en worden beide zijramen vervangen(krassen in het glas)

Nu is het laatste waar ik nog over twijfel om eventueel een andere einddemper te plaatsen, alleen vind ik dit een lastige keuze. Hij is wat mij betreft nu te tam qua geluid( krijg de vraag of het een 4 cilinder is haha ). Ik zou graag een zwaar geluid krijgen(geen geknetter of hoog gejank) maar het moet ook weer niet te gek worden qua geluid, omdat de auto voor de rest qua buitenkant nog heel erg 'orgineel' eruit ziet. Iemand tips vanuit ervaring? Zelf zit ik te denken aan een eisenmann einddemper of een m-performance einddemper. Ik zou graag horen zijn die andere opties kunnen aanbevelen, of dat 1 van deze 2 een goede keuze is..

https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... ce-uitlaat
https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... einddemper
deze vond ik op mp.

Als Voor de rest of iemand nog tips heeft om mijn auto nog leuker, of sportiever te maken hoor ik het graag! (ik hoorde ook mensen over m3 draagarmen?)

Alvast bedankt allemaal!

p.s. ik weet niet of hier al meer topics van zijn, maar ik kon ze moeilijk vinden....
p.s. foto's van mijn auto staan bij mijn vorige topics, kwam er niet uit hoe ik ze opnieuw moest uploaden.
Laatst gewijzigd door RJBrouwer op 18 mar 2024, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Type Auto: BMW X5 50e

Als ik het nog goed hebt zijn de m performance dempers van de e90 gemaakt door eisemann ;)

(Elk geval die van de 335i)

Of ze het zelfde klinken durf ik niet te zeggen.
Bij de 335i was die wel rij raspig ala e46 M3
RJBrouwer
Just getting started
Just getting started

Oh haha dan heb ik liever een bmw performance uitlaat haha. alles voor de 'originele' bmw onderdelen haha. Oh het moet niet te gek worden haha
Arjan
Administrator
Administrator
Type Auto: IX1 xdrive30

Wat voor BMW zoek je?
Dutch79
Moderator
Moderator
Type Auto: E90 330i en E91 335i

Bij de 335i was die wel rij raspig ala e46 M3
Dat CSL geluid vind ik persoonlijk echt helemaal niks :?
Ik heb trouwens n custom einddemper die mooi donker klinkt en wat meer volume. Dus n maatwerk demper kun je ook.nog naar kijken.
Want de originele demper is idd vrij stil.

Overigens ik zou persoonlijk samen met de eibachs ook Bilstein dempers overwegen, want ik heb er nieuwe Sachs M's later nog onder gedaan, maar ik kan niet zeggen dat die t qua demping echt lekker doen met Eibach pro kit veren. Alleen veren is goedkoop, maar de volgende keer investeer ik meer in t onderstel, want dat is eigenlijk wel één de beste manieren om je geld te besteden wat mij betreft.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
RJBrouwer
Just getting started
Just getting started

Er komen ook nieuwe bildstein dempers onder rondom, dus wees maar niet bang haha.

Qua uitlaat, hou ik ook zeker niet van dat raspige geluid, ik weet wel een adresje, waar ik in het verleden een offerte opgevraagd heb voor een volledige RVS uitlaat. Daar zou ik ook nog eens kunnen kijken. Ik woon in de buurt van Zwolle, misschien iemand die op (max een uur rijden ongeveer) een goed adres daarvoor weet? Ik zoek echt naar kwaliteit, en ben ook zeker bereid daar voor te betalen. Kwaliteit heeft nou eenmaal een prijs....
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: Een touring

Goede ervaring met EPS uitlaten, die zitten in het hoge noorden. https://uitlaten.com
Destijds een volledig systeem vanaf de spruitstukken laten plaatsen, onder mijn Alfa V6. Met later een aanpassing voor een katvervanger op maat die uitwisselbaar was met de normale kat. Ze zijn niet gratis, maar leverden destijds echt vakwerk. Kunnen vast ook over het geluid adviseren.
E91 320i :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “BMW's”