BMW-rijders zijn écht de agressiefsten

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
CaptainPeter
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1760
Lid geworden op: 17 dec 2009, 18:14
Type Auto: F20 lci 118iA Exe Sportline
Locatie: Zuid Holland

Tja, altijd weer die :Mpower: -rijders...... :wtf:

Ze zouden van de verkiezing verbannen moeten worden.......:mrgreen:


BMW 118i Sportline.......Het Verhaal!

Zin en vooral.......Onzin!

"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
-Ayrton Senna-
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik ben niet agressief op de weg, alleen dominant :mrgreen:
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Laten we wel wezen. Dat artikel daar zitten veel haken en ogen aan.

Eerst even over die M3 rijder. Opeens is alle aandacht op hem gericht, alsof dat nooit voorkomt. Dit is beeldvorming. En hoe ontstaat beeldvorming? Door dit vooral op de sociale media (facebook o.a.) te delen. We zijn kuddedieren en gelijk gaan we met de wijzende vinger allemaal elkaar na-apen en dit afkeuren. Een ander voorbeeld van beeldvorming waarbij iemand 'aan de schandpaal is genageld, is die huisarts die zelfmoord pleegde.

Natuurlijk is die M3 meneer verkeerd bezig, maar wij zijn met zijn alle met ons wijzende vingertje nog meer verkeerd bezig.

En wat betekent 'agressief'? Volgens mij hoort daar te staan 'sportief' te staan. Tis maar hoe je het bekijkt. Beeldvorming dus weer.

Overigens, BMW rijders of nog beter gezegd BMW-auto's…hebben zeker een negatief imago. Ik zie dat dagelijks in het verkeer. Er zijn dan twee soorten mensen: de BMW-haters en de BMW-uitdagers.
Splendid
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 311
Lid geworden op: 16 apr 2013, 14:20
Type Auto: F31
Locatie: Breda

Ik heb 3 jaar in een A3 gereden. Ik reed daarmee altijd lekker door.

Nu rijd ik in een F31. Zwart grilletje, beetje verlaagd, wieltjes erbij. Mijn rijstijl is ongewijzigd gebleven. Het enige verschil is dat ik nu sneller aan dezelfde snelheden zit als voorheen, vanwege meer vermogen.

En toch merk ik verschil. Vooral bij het ritsen. Of ik krijg heel hoffelijk de ruimte, of ik krijg geen centimeter. In de A3 was het altijd een beetje ruimte. Met de BMW is het liefde of haat. Of is het liefde of afgunst??
Gebruikersavatar
avdp
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2214
Lid geworden op: 26 mei 2013, 13:45
Type Auto: 318D e91
Locatie: Leeuwarden

Ik reed met mijn golf 1 cabrio "ruiger" dan met de e46 die ik op dat moment ook had.

met de cabrio kreeg ik van iedereen voorrang en ruimte terwijl ik hem er tussen drukte.
met de bmw werdt alles dicht gereden.

ook reed ik met de cabrio sneller over klinkerwegen i.v.m. dat hij niet zo laag/stug was.
terwijl ze bij de bmw stonden te zwaaien dat het langzamer moest.
Arjen e91 318D
Sinbad
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 119
Lid geworden op: 06 sep 2012, 15:45
Type Auto: E91 335i Touring Carbon Sport
Locatie: Almere

avdp schreef:met de cabrio kreeg ik van iedereen voorrang en ruimte terwijl ik hem er tussen drukte.
met de bmw werdt alles dicht gereden.
Hmm, nu je het zegt, BMW's laat ik er sneller ff tussen dan een willekeurige Prius 007
Splendid
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 311
Lid geworden op: 16 apr 2013, 14:20
Type Auto: F31
Locatie: Breda

Of die kneiters met hun Outlander PHEV :nee:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ik reed gisteren in de BMW op de A4 richting Den Haag. Het was redelijk druk en ik reed op de linkerbaan. Komt er opeens een Prius ontzettend hard aanrijden om echt a-so-ciaal door het verkeer te gaan. Hij ging kriskras over de weg en tussen te auto's door, eerst mij en een aantal andere auto's rechts inhalen, dan weer links inhalen etc etc. Lekker handig met die trajectcontroles daar. :wink:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Ik werd laatst afgesneden op de A12 door een witte auto... Dat zijn echt de meest agressieve bestuurders, die met een witte auto. Daarom heb ik op Dejan gestemd.
Gebruikersavatar
avdp
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2214
Lid geworden op: 26 mei 2013, 13:45
Type Auto: 318D e91
Locatie: Leeuwarden

Thys schreef:Ik reed gisteren in de BMW op de A4 richting Den Haag. Het was redelijk druk en ik reed op de linkerbaan. Komt er opeens een Prius ontzettend hard aanrijden om echt a-so-ciaal door het verkeer te gaan. Hij ging kriskras over de weg en tussen te auto's door, eerst mij en een aantal andere auto's rechts inhalen, dan weer links inhalen etc etc. Lekker handig met die trajectcontroles daar. :wink:
eind uit de route thys??
Veel te druk daar :wink:
Arjen e91 318D
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Thys schreef:Ik reed gisteren in de BMW op de A4 richting Den Haag. Het was redelijk druk en ik reed op de linkerbaan. Komt er opeens een Prius ontzettend hard aanrijden om echt a-so-ciaal door het verkeer te gaan. Hij ging kriskras over de weg en tussen te auto's door, eerst mij en een aantal andere auto's rechts inhalen, dan weer links inhalen etc etc. Lekker handig met die trajectcontroles daar. :wink:
Op weg naar een stopcontact, kan je hem niet kwalijk nemen.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

avdp schreef: eind uit de route thys??
Veel te druk daar :wink:
Klopt, ik moest voor een schoolproject in één van de windtunnels van de TU Delft zijn. En aangezien ik een hekel heb aan het OV, ga ik dan liever in de auto. :wink:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Dus als ik het heeeeeele verhaal goed begrijp Thijs............










ben je ingehaald door een Prius :autotje spelen:
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

Mercedes zit achter het filmpje.. Noo doubt..
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
donaldo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 mar 2013, 08:26

Toch wel een beetje herkenbaar dat BMW rijders als agressief bekend staan. Merkte met name bij mijn vorige auto (zwarte E46 sedan) dat mensen vaak oprecht verbaasd :shock: leken als ik normaal deed in het verkeer zoals in een file kruisend verkeer ertussen laten of stoppen voor een zebrapad.
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”