Dag Mensen,
Weet er iemand waar ik een onderhoudsschema kan vinden voor mijn BMW 320i E91 2005? Ik weet dat er veel door de boordcomputer word aangegeven maar ik neem aan dat er ook gewoon een standaard schema moet zijn?
In het boekje en internet kan ik het zo gauw niet vinden. Ik hoop antwoord te krijgen op vragen zoals:
Hoe vaak olie verversen (om de hoeveel km/jaar)
Hoe vaak nieuwe bougies (om de hoeveel km/jaar)
Hoe vaak interieurfilter/luchtfilter vervangen (om de hoeveel km/jaar)
Remblokken en Remschijven lijkt me duidelijk dit kan je zelf zien (meten is weten)
Hoe vaak andere onderhoudsgevoelige onderdelen vervangen
BMW onderhoudsintervallen schema
- Dutch79
- VIP Driver
- Berichten: 12946
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Zou toch in een handleiding van je auto moeten staan. Ook nergens online? Iemand?
Wel gevonden voor de 335i als je Googled op "bmw 335i maintenance schedule", maar dat is ook geen officieele. Staat bv ook geen riemen/snaren intervallen bij vermeld!
Wel gevonden voor de 335i als je Googled op "bmw 335i maintenance schedule", maar dat is ook geen officieele. Staat bv ook geen riemen/snaren intervallen bij vermeld!
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i
-Sport.

-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Ik zelf houd niet het schema aan en raadt het ook niet aan.
Ik heb teveel Fsi bmw's gehad met bobine problemen (jaren terug al natuurlijk) die de intervallen aanhouden.
Overgangsweerstanden worden het hoog en de bobines krijgen op hun flikker.
Maja..beetje logisch nadenken en je snapt dat ook wel.
Zelfde als dat mensen met winterbanden rijden van 3 mm bv. Kan beter je zomerbanden van 5 mm erop doen..
IK heb geen fsi bmw en mijn interval van pitten is 100k. Ik vv ze bij 80.
Luchtfilter vv ik om de 2 jaar ondanks mn km's (rijd ong 10k per jaar) en olie/filter vv ik elk jaar.
Interieur filter en brandstof doe ik om de 2 jaar.
LL olie is leuk maar ook daar geldt..30k is teveel. Stel dat je korte stukjes doet...en dan die 2 jr laat zitten. Je olie is compleet gaar geworden door vocht en teveel aan benzine wat langs je zuigerveren sijpelt.
Gewoon elke jaar doen. Tuurlijk heb je zat mensen die het niet doen en 2 jr ermee doen..best moet je zelf weten.
Maar ik doe dat niet en adviseer het ook niet.
Airco doe ik ook elk jaar verversen.
boekje zegt volgens mij:
olie/filter 30k of 2 jr
pitten 30k of 2 jr
int filter 2 jaar of 60k
luchtfilter 2 jaar of 60k.
Brandstofilter ook 60 k of 2 jr
als je 2 setjes blokken op 1 set schijven wilt..rem de 1e set niet helemaal op ivm teveel groefvorming.
Vervang ze bij max 75% en zo kan je nog rondje mee met je schijven
Wat kost het vv van je olie ed nou...een drol toch
alle spullen inc olie kost...200 a 250 max??
Ik heb teveel Fsi bmw's gehad met bobine problemen (jaren terug al natuurlijk) die de intervallen aanhouden.
Overgangsweerstanden worden het hoog en de bobines krijgen op hun flikker.
Maja..beetje logisch nadenken en je snapt dat ook wel.
Zelfde als dat mensen met winterbanden rijden van 3 mm bv. Kan beter je zomerbanden van 5 mm erop doen..

IK heb geen fsi bmw en mijn interval van pitten is 100k. Ik vv ze bij 80.
Luchtfilter vv ik om de 2 jaar ondanks mn km's (rijd ong 10k per jaar) en olie/filter vv ik elk jaar.
Interieur filter en brandstof doe ik om de 2 jaar.
LL olie is leuk maar ook daar geldt..30k is teveel. Stel dat je korte stukjes doet...en dan die 2 jr laat zitten. Je olie is compleet gaar geworden door vocht en teveel aan benzine wat langs je zuigerveren sijpelt.
Gewoon elke jaar doen. Tuurlijk heb je zat mensen die het niet doen en 2 jr ermee doen..best moet je zelf weten.
Maar ik doe dat niet en adviseer het ook niet.
Airco doe ik ook elk jaar verversen.
boekje zegt volgens mij:
olie/filter 30k of 2 jr
pitten 30k of 2 jr
int filter 2 jaar of 60k
luchtfilter 2 jaar of 60k.
Brandstofilter ook 60 k of 2 jr
als je 2 setjes blokken op 1 set schijven wilt..rem de 1e set niet helemaal op ivm teveel groefvorming.
Vervang ze bij max 75% en zo kan je nog rondje mee met je schijven

Wat kost het vv van je olie ed nou...een drol toch

alle spullen inc olie kost...200 a 250 max??
Nobody said it was easy....
- Dutch79
- VIP Driver
- Berichten: 12946
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Belangrijkste mis ik nog steeds: distributieriem... Wil ik zelf ook voor de 335i weten incl globale kosten bij 'n universele garage.
Verder doe ik veel zelf.
Verder doe ik veel zelf.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i
-Sport.

-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
distributieriem?
je weet wat dat is he...
dat is een riem die aandrijving krukas nokkenas regelt.
en soms waterpomp en brandstof pomp.
maar..die heeft een bmw helemaal niet ; )
alles is kettingen.
laatste x dat ik een riem deed bij een bmw was bij een e30 benzine.en das alweer ff trg.
Denk dat j eerder de multvriem bedoeld. ; )
die geven ze vaak op.voor 100k.
maar ik kijk altijd naar xn staat en vv hem als nodig is.
bij sommige verdomd moeilijk te vinden btw.
vandaag een f11 530d gedaan...en die snaar zat goed verstopt.
je weet wat dat is he...
dat is een riem die aandrijving krukas nokkenas regelt.
en soms waterpomp en brandstof pomp.
maar..die heeft een bmw helemaal niet ; )
alles is kettingen.
laatste x dat ik een riem deed bij een bmw was bij een e30 benzine.en das alweer ff trg.
Denk dat j eerder de multvriem bedoeld. ; )
die geven ze vaak op.voor 100k.
maar ik kijk altijd naar xn staat en vv hem als nodig is.
bij sommige verdomd moeilijk te vinden btw.
vandaag een f11 530d gedaan...en die snaar zat goed verstopt.
Nobody said it was easy....
- Dutch79
- VIP Driver
- Berichten: 12946
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Serieus? m'n eerste BMW moet er nog komen, dus daarom ben ik ook naar dat soort info op zoek
Een distributieriem is iets wat ik tot nu toe nog nooit heb aangedurfd dus dat is dan straks ook niet nodig. Goed om te weten.
Is controle van de ketting of afstellen nog nodig? Deze geeft bij BMW in principe nooit problemen en heeft geen maximum levensduur dus?
En een multiriem kwam ik dus ook niet in t schema tegen, dus dat verwacht ik toch ook wel in een instructieboekje tegen te komen tzt. 100.000 is n aardige interval, dus dat komt dan ook wel goed.

Een distributieriem is iets wat ik tot nu toe nog nooit heb aangedurfd dus dat is dan straks ook niet nodig. Goed om te weten.
Is controle van de ketting of afstellen nog nodig? Deze geeft bij BMW in principe nooit problemen en heeft geen maximum levensduur dus?
En een multiriem kwam ik dus ook niet in t schema tegen, dus dat verwacht ik toch ook wel in een instructieboekje tegen te komen tzt. 100.000 is n aardige interval, dus dat komt dan ook wel goed.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i
-Sport.

-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
nou...liever een riem dan een ketting als ik eerlijk ben.
ik heb meer gezeik met kettingen dan met riemen.
een riem knapt niet zo snel als je de interval aanhoudt en geen last hebt van olielekkages.
een ketting zou geen probs moete geven...helaas zijn die er dus wel.
ook bmw heeft goed gezeur ermee...helaas vriend
je kan een ketting idd preventief vv. maar das niet zo gedaan.
bij een riem is het inc rollen en wp.
bij ketting de spanner en geleiderrails. is bij sommig bmw echt een kutklus van een dag werk zowat.
vandaag dus een f11 530d gedaan..en volgens mij zit de ketting aan de achterzijde (schutbord kant dus) gezien een dikke bout wat volgens mij de spanner was.
das echt een hoereplek..de nieuwe audis hebben dat ook
ik heb meer gezeik met kettingen dan met riemen.
een riem knapt niet zo snel als je de interval aanhoudt en geen last hebt van olielekkages.
een ketting zou geen probs moete geven...helaas zijn die er dus wel.
ook bmw heeft goed gezeur ermee...helaas vriend

je kan een ketting idd preventief vv. maar das niet zo gedaan.
bij een riem is het inc rollen en wp.
bij ketting de spanner en geleiderrails. is bij sommig bmw echt een kutklus van een dag werk zowat.
vandaag dus een f11 530d gedaan..en volgens mij zit de ketting aan de achterzijde (schutbord kant dus) gezien een dikke bout wat volgens mij de spanner was.
das echt een hoereplek..de nieuwe audis hebben dat ook

Nobody said it was easy....
- Dutch79
- VIP Driver
- Berichten: 12946
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Je hebt 'gezeik' met kettingen als monteur zijnde begrijp ik, maar bij de e9x is t niet echt n probleem wel?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i
-Sport.

-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
bepaalde diesels zoals een n47 meen ik en bepaalde benzine modellen ook. Bmw alkmaar vertelde mij dat zr best veel 320i kettingen hebben gedaan al waarbij blokken al in de soep gedraaid hadden.
Nobody said it was easy....
- Dutch79
- VIP Driver
- Berichten: 12946
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Thnx voor de info!
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i
-Sport.

-
- Being a part of it
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 05 sep 2014, 16:15
- Type Auto: BMW 320i EDE (F30)
- Locatie: Venlo
Als je zoek op "BMW N47 timing chain problem schrik je je wild."
Heel veel gemelde issues met distributiekettingen in het 320d (N47) blok t/m maart 2011.
Geen idee hoeveel (procentueel gezien) blokken er echt gesneuveld zijn, maar bmw-onwaardig veel.
Niet genoeg voor BMW om toe te geven dat er problemen zijn, beetje jammer.
Heel veel gemelde issues met distributiekettingen in het 320d (N47) blok t/m maart 2011.
Geen idee hoeveel (procentueel gezien) blokken er echt gesneuveld zijn, maar bmw-onwaardig veel.
Niet genoeg voor BMW om toe te geven dat er problemen zijn, beetje jammer.
BMW 320i EDE (F30) High Executive 2013 (sinds 14 augustus 2018)
BMW 320D EDE (E90) Luxury Line 2011 (voor een schandalig laag bedrag ingeruild)
BMW 320D EDE (E90) Luxury Line 2011 (voor een schandalig laag bedrag ingeruild)
- Matthew
- Getting the hang of it
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 16:13
- Type Auto: BMW 320 i High Executive 2009
- Locatie: omgeving nijmegen
Als je idd ook voor een e90 benzine motor wilt gaan en dan de 4cilinder, dan zijn er wel problemen met kettingen.
Vooral bij de direct ingespoten motoren.
Multi riem is idd slecht iets over te vinden, 100k of een 5jaar is een mooie interval.
Olie zou ik ook elk jaar verversen, met dezelfde reden als dat NOS al heeft aangegeven.
Vooral bij de direct ingespoten motoren.
Multi riem is idd slecht iets over te vinden, 100k of een 5jaar is een mooie interval.
Olie zou ik ook elk jaar verversen, met dezelfde reden als dat NOS al heeft aangegeven.
-
- VIP Driver
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
- Type Auto: E90 320D M47N2
Je auto geeft zelf aan wanneer er weer een beurt nodig is. Kijk dan even in een boekje wat er bij zo'n beurt (olieservice, inspecties I of inspectie II) allemaal moet gebeuren. Veel van de door TS genoemde zaken zitten er volgens mij in..