Zelf coderen/ Airbag meldingen etc wissen.

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Lightning87
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 495
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02

Helaas is bij de laatste kluswerkzaamheden een airbagmelding verschenen ( stekkertje zat er niet goed in :duh: ).

nu kan de lokale garage die meldingen waarschijnlijk niet wissen (lukte hem de vorige keer ook niet). De BMW Stealer vraagt zo rond de 100 euro voor 5 minuten werk :nee: dan koop ik liever zelf spullen waar je ook het e.e.a. mee zou kunnen coderen.

aangezien er best wat software etc te koop is voor BMW ( ik heb een 2003 Z4 E85 ) ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn, en welke programma's er worden aangeraden door jullie. ik wil er wel graag bij vermelden dat de software ook moet werken op import auto's .

al meerder dingen gehoord in de trand van

-carsoft : http://www.diagnoseapparatuur.nl/bmw-in ... ultiplexer

-inpa dis en ncs en zo met interface

-rheingold en de nieuwere inpa enz.(is duurder)


wat zijn de ervaringen en wat zijn de punten om op te letten, zeker gezien ik nog geen ervaring heb met dit soort software.

BVD
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 25 feb 2015, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst naar E85/E86


Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Heb je dan last van die meldingen?
Ik zou eigenlijk niet weten waarom de garage ze niet kan wissen. De enige situatie die ik ken, is dat de fout nog gewoon actief is, en hij direct na het wissen weer terug komt.
Het goedkoopste is denk ik een bluetooth ELM327 adapter op ebay bestellen voor 5 dollar en dan met een app zoals bmwhat op je telefoon de meldingen wissen.
De ISTA/d (rheingold) kun je zo via torrent sites downloaden en werkt als het goed is nog steeds met een K+D-can kabel (die iets van 15 dollar kost op ebay en vaak krijg je dan een cdtje met DIS of inpa erbij).
E91 335d high exec. m-pak.
Lightning87
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 495
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02

ja die meldingen blijven bij de Z4 staan. :(

en hij is vorige x al aan diverse kasten/tools gehangen bij universele garages en die konden het allemaal niet :nee: ( geen idee of het zijn van een import auto daar invloed op heeft)

ik heb een adresje gekregen op een ander forum voor de inpa, rheingold etc. daar wil ik best achteraan maar dan wil ik wel graag dat de meldingen ook daadwerkelijk gerest kunnen worden, vandaar dit topic 008
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Tsja, dan zou ik persoonlijk kiezen voor een k+d-can kabel en inpa of ista/d (rheingold) te installeren. Je kunt dan later met dezelfde kabel nog coderen met ncs expert als ik mij niet vergis. Maar daar weten John en wat andere members een hoop vanaf. :)
Misschien hebben die ook nog wel tips mbt het wissen.
E91 335d high exec. m-pak.
Lightning87
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 495
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02

daar reken ik ook op 001 ben benieuwd wat de heren hier te melden hebben. feedback op een ander forum viel beetje tegen :| dus eens kijken wat de heren van het driversforum me kunnen vertellen.
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

versendaal schreef:Tsja, dan zou ik persoonlijk kiezen voor een k+d-can kabel en inpa of ista/d (rheingold) te installeren. Je kunt dan later met dezelfde kabel nog coderen met ncs expert als ik mij niet vergis. Maar daar weten John en wat andere members een hoop vanaf. :)
Misschien hebben die ook nog wel tips mbt het wissen.
Klopt Roy :D
Diagnose en resetten met INPA of ISTA/D, coderen met NCS, dat alles via een D-Can kabel

@Lightning97: airbag storing moet te resetten zijn via INPA, (al meermaals gedaan) maar zoals Roy al aangaf hierboven moet de storing dan wel weg zijn. (en anders zie je via INPA wat die is)
Lees even de andere threads op dit forum m.b.t. kabels, software en hoe te starten, specifiek:
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... =10&t=9455

Mocht je het niet zelf willen doen dan is er altijd wel iemand in de regio waar je terecht kan zie:
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 10&t=12343
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Kom even langs, doe ik het gratis voor je
Lightning87
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 495
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02

Door het verplaatsen naar dit forum had ik het niet gezien(het zichtbaarheids probleem), ben reeds in Bezit van inpa, progmann en dis, de Ncs werkt niet op mijn 64 bit Windows 8 :nee:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

NCS werkt bij mij wel, maar je hebt meer aan DIS en Progman
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Kom je volgende week naar Venendaal? Neem ik wat mee om te wissen.
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Airbag meldingen resetten doe ik overigens zelf altijd met DIS
Lightning87
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 495
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02

Het is me al gelukt met inpa :ja:

Progmann en dis draaien via vmware, alleen nog niet bij de auto geprobeerd. Ik ben bang dat ik Veenendaal niet ga halen :( nog net te veel te doen om dan al klaar te zijn, en zeker met m'n lampen doe ik het op m'n gemak omdat niet te verkl0ten want das een duur grapje.
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Hoe doe je het met INPA dan Rob?

Moet voor DIS idd een virtuele machine opstarten, INPA draait gelijk via de laptop
Lightning87
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 495
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:02

Draai die complete scan, pseudo nog wat heet dat, en dan lees ik daar het foutgeheugen uit, wacht tot die klaar is en dan wis ik de fouten, dan ga ik naar de module die erbij hoort, ook uitlezen en wissen. En dan voor de zekerheid nog een x de hele auto scannen. Lampje is uit en blijft uit. 001

Net een goede versie gehad van NCS van psycholander ( had een versie die niet werkte met win8 64 bit) dus coderen binnenkort ook eens mee aan de slag, wil even het e.e.a. Aanpassen onderpanden het lampje wat gaat branden als je de deur opend, daar erger ik me al aan sinds ik de auto had.
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers- Collin McRae
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Ik heb de duitse versie en heb me nog niet zoveel verdiept in INPA, je kunt me niet zeggen welke knoppen ik moet hebben toevallig :P
Plaats reactie

Terug naar “E85/E86: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”