Trekhaak combi M-pakket

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Moet er bij montage van een trekhaak nog iets gecodeerd worden ivm het aansturen van de verlichting en remlichten van de aanhanger? En zo ja, doen de verschillende trekhaak-boeren dat ook?


2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Coderen moet je alleen doen als je een oem Kabelboom hebt gebruikt, anders niet. Ik heb zelf een erich jaeger Kabelboom, werkt op de Can bus en plug and play.
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Trekhaken.nl en burgerhoftrekhaken kwamen na wat mailwisselingen met het antwoord dat het niet paste of kon met een 33i M-pakket en dubbele uitlaat..
Dus kom je op bv Rameder.nl uit en is een simpele trekhaak ineens 635 euro ... :-/
Auto-didact
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja, dat is n Westfalia inderdaad. Die de dealer ook gebruikt. Maar die vragen er nog veel meer voor... Een afneembare staat ook nog veel beter.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Site4cars met een BOSAL-ORIS trekhaak meld ook al dat het niet kan..
ik sprak een oud baasje in een E93 aan met trekhaak en dat was idd een Westfalia..
Ik ga wel voorzichtig 2e hands zoeken .. vind het gezien het weinig gebruik voor mij een relatief hoge uitgave ... (wil liever chippen oid voor dat geld ;) )
Auto-didact
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Kan het me voorstellen. Je kan nog weleens op eBay kijken voor een 2ehands maar dan krijg je vaak een elektrische van Bmw zelf. Moet je ook de Kabelboom van Bmw erbij hebben. Ik Heb daar bewust niet voor gekozen ivm leeftijd en elektrisch, kan alleen maar problemen geven.
Tweedehands afneembare westfalia is misschien ook wel te vinden. Maare, een nieuwe westfalia kun je via eBay Duitsland inclusie aansluitset van jaeger voor €304 euro kopen, althans dat is wat ik ervoor betaald heb. Als je dubbele uitlaat hebt dan moet je nog een beugel set erbij hebben van ik meen 80-100€.
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Dank je BMWcoder!
Ik heb even gezocht op Ebay.. zie nog wel veel restricties maar denk dat ik de Westfalia neem en hem wel pasmaak voor het M-pakket en de uitlaatbeugels zelf maak.
Dan ben ik voor circa 350 klaar wat nog enigszins behapbaar is.
Bedankt voor de tip!!
Auto-didact
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Als je westfalia neemt dan hoef je niks meer pas te maken, past gewoon op m pakket. Bij mij iig wel, e91 2006 met performance diffusor.
Uitlaatbeugels zelf maken heb ik toen ook overwogen, maar toen ik zag hoeveel werk dat ging kosten maar snel besteld. Maar als je echt op budget zit zeker wel te doen zelf. Succes!
ilovemycar
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54

Westfalia afneembaar past 100%. Wegklapbare stekkerdoos, niets te zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Daan96
Just getting started
Just getting started
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jan 2019, 19:21
Type Auto: BMW E91 335D 2007

alvast excuses dat ik dit oude topic weer leven in blaas maar ik wel het toch graag zeker weten.
Ik heb reeds een E91 335d uit 2007 gekocht met M-pakket.
Nu wil ik graag op korte termijn een afneembare trekhaak hebben.

Als ik het topic goed door lees dan heb ik een westfalia verticaal afneembaar icm een (jaeger) kabel set?
Waar in de auto vind ik mijn aansluiting voor de trekhaak? Of te kijken of dit al voorbereid is.

Als ik het goed heb zit die totale set op een kleine 500 euro?!
Deze:
https://www.rameder.nl/westfalia-trekha ... 430-2.html
Of deze:
https://www.rameder.nl/westfalia-trekha ... 430-3.html

De onderstaande geeft aan niet op een M-pakket te passen, is dit ook niet mogelijk met wat aanpassingen?
Officieel mag het misschien niet maar aan de kwaliteit hoef ik dan niet te twijfelen :wink:

https://trekhaakland.nl/Trekhaak-Bmw-3- ... /m-08/2012

Excuses als het al meerdere keren besproken is maar wil het toch graag zeker weten :oops:
vandeneedeA
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2021, 11:18
Type Auto: 318d G20
Locatie: Belgie Kontich


Beste,

graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.

Voorstellen kan hier: viewforum.php?f=1

Bedankt voor de medewerking :ja:
-Moderator Team
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”