Hee martijn, moet de v3 van wedge nog testen maar het weer is er niet naar. Geloof het of niet, ik heb net een uur vast gezeten in de slijk, navigatie stuurde me een bouwpad in V1 was lekker, 19 psi en al flink wat meer power dan voorheen. V2 was wat sterker, 22 psi afbouwend naar 20 bij 7000rpm. Timing en hpfp zien er nog niet al te best uit dus moet nog wel eea aan gebeuren maar dat zal wel goed komen.
Hdevisser ik heb de wastegate's laten maken bij ett, kosten was geloof ik iets van 500. Ze werkte perfect maar het is ratelen is nooit echt helemaal weg geweest, ik denk dat dit ook te maken had met versleten vacuum slangen en boost solenoids.
Bartbes 335i
- bartbes
- VIP Driver
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08
Het is weer tijd voor een update!
Afgelopen maanden heb ik niet veel tijd aan mijn bmw besteed maar toch nog wat dingen af kunnen ronden.
De custom intake is niks geworden ivm te weinig ruimte onder de motorkap, dus ik ben voor een afe intake gegaan.
Bij de montage heb ik een stuk van de motorkapisolatie weggehaald om ze wat beter te laten ademen.
En ik heb afdekkappen van een m3 gemonteerd, ook voor meer lucht en om makkelijker toegang tot de motor te krijgen.
De uitlaat is intussen ook klaar en klinkt super!
https://youtu.be/euFm2T4Sw8g
De tuning is ook afgerond, paar kleine storingen moeten zoeken maar uiteindelijk was het met een adaptiewaarden reset en andere dv veren opgelost (bedankt Martijn ). Vandaag de 5e versie van wedgeperformance getest en de auto loopt nu perfect. Vermogen durf ik niet precies te schatten maar 100>200 duurt ongeveer 6,5 sec en dat is voor mij snel genoeg! Ik ben wel van plan om hem nog op de testbank te zetten maar weet nog niet wanneer.
Datalog:
http://www.datazap.me/u/bartbes/wedge-v ... 0-11-23-27
Vandaag bij John geweest voor een alpina TCU flash maar helaas niet gelukt. Ondanks dat ik de ZF6HP21 heb, heeft mijn automaat te weinig geheugen voor de alpina flash. Maar wel gezellig aan de koffie gezeten en ISTA op mijn laptop aan de gang gekregen
Ik heb nu ook besloten dat ik klaar ben qua tuning, kosten om er nog meer vermogen uit te halen icm een andere bak etc vind ik het niet waard aangezien ik vind dat ik nu vermogen genoeg heb.
Ga me nu iets meer richten op de buitenkant, dus binnenkort een mpakket en wat spuitwerk laten doen en daarna er eens mooi van genieten. Het zal waarschijnlijk een imitatie mpakket worden omdat 2e hands niet aan te komen is en oem bijna 3000 euro aan onderdelen is. Hebben jullie misschien nog tips, ervaringen, of dingen waar ik op moet letten bij het kopen van een imitatie mpakket?
Tegenwoordig ziet de auto er zo uit maar dat gaat binnenkort veranderen
Afgelopen maanden heb ik niet veel tijd aan mijn bmw besteed maar toch nog wat dingen af kunnen ronden.
De custom intake is niks geworden ivm te weinig ruimte onder de motorkap, dus ik ben voor een afe intake gegaan.
Bij de montage heb ik een stuk van de motorkapisolatie weggehaald om ze wat beter te laten ademen.
En ik heb afdekkappen van een m3 gemonteerd, ook voor meer lucht en om makkelijker toegang tot de motor te krijgen.
De uitlaat is intussen ook klaar en klinkt super!
https://youtu.be/euFm2T4Sw8g
De tuning is ook afgerond, paar kleine storingen moeten zoeken maar uiteindelijk was het met een adaptiewaarden reset en andere dv veren opgelost (bedankt Martijn ). Vandaag de 5e versie van wedgeperformance getest en de auto loopt nu perfect. Vermogen durf ik niet precies te schatten maar 100>200 duurt ongeveer 6,5 sec en dat is voor mij snel genoeg! Ik ben wel van plan om hem nog op de testbank te zetten maar weet nog niet wanneer.
Datalog:
http://www.datazap.me/u/bartbes/wedge-v ... 0-11-23-27
Vandaag bij John geweest voor een alpina TCU flash maar helaas niet gelukt. Ondanks dat ik de ZF6HP21 heb, heeft mijn automaat te weinig geheugen voor de alpina flash. Maar wel gezellig aan de koffie gezeten en ISTA op mijn laptop aan de gang gekregen
Ik heb nu ook besloten dat ik klaar ben qua tuning, kosten om er nog meer vermogen uit te halen icm een andere bak etc vind ik het niet waard aangezien ik vind dat ik nu vermogen genoeg heb.
Ga me nu iets meer richten op de buitenkant, dus binnenkort een mpakket en wat spuitwerk laten doen en daarna er eens mooi van genieten. Het zal waarschijnlijk een imitatie mpakket worden omdat 2e hands niet aan te komen is en oem bijna 3000 euro aan onderdelen is. Hebben jullie misschien nog tips, ervaringen, of dingen waar ik op moet letten bij het kopen van een imitatie mpakket?
Tegenwoordig ziet de auto er zo uit maar dat gaat binnenkort veranderen
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 26 apr 2016, 19:43
Heel gaaf Bart! Die M3 cowl mod wil ik ook nog eens doen, heb je alles nieuw gekocht, en hoe heb je dat opgelost met de alarmsensor?
BMW 2-serie F22 M235i (hb) Mineral Grau
EX (bmw):
BMW 1-serie 5-drs F20 LCi 118i M-sport (aut) Estoril Blau
BMW 3-serie coupé E92 335i (hb) Tiefgrun
EX (bmw):
BMW 1-serie 5-drs F20 LCi 118i M-sport (aut) Estoril Blau
BMW 3-serie coupé E92 335i (hb) Tiefgrun
-
- VIP Driver
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 29 feb 2016, 16:38
- Type Auto: BMW E92 335i
Heb je de tuin bewerkt met de auto haha
E92 335i 07
- bartbes
- VIP Driver
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08
Alles voor de m3 cowl heb ik bij leebman besteld. 90% plug and play, gaatje boren en een beetje kunstof weg trimmen en het past. De kabels zijn lang genoeg, op de dikke flexibele kabel geleider na, als je goed kijkt zie je die ook onder het kabelgootje door lopen ipv erin.
Haha de tuin bewerkt van een ander ja, soort van:lol:
Haha de tuin bewerkt van een ander ja, soort van:lol:
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Zie startpost (lijkt me)
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dit is het showroomtopic van die auto, maar dan wachten we t maar even af hoe t zit.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Wel zo duidelijk idd