xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
JMsterdam
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 jun 2020, 15:01

Het grootste verschil is te behalen door het launch control toerental omhoog te zetten (zie video hieronder) en door koppellimieten op bepaalde versnellingen te verhogen. Dit laatste helpt vooral als je auto getuned is en de tuner dit niet al heeft gedaan...



Huidige:
Mini One D 2016

Vorige:
Mini Clubman Cooper 2015
Alpina B3 BiTurbo Touring 2013
BMW 335i Touring 2015
BMW 320i Touring 2015
BMW 328i Touring 2012
BMW 123d Coupe 2008
Honda S2000 2001
Renault Clio RS 2001
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dit laatste helpt vooral als je auto getuned is en de tuner dit niet al heeft gedaan...
Of icm MHD of andere DIY flashoplossingen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

JMsterdam schreef: 01 jun 2021, 15:55 Het grootste verschil is te behalen door het launch control toerental omhoog te zetten (zie video hieronder) en door koppellimieten op bepaalde versnellingen te verhogen. Dit laatste helpt vooral als je auto getuned is en de tuner dit niet al heeft gedaan...

Ja dat filmpje had ik ook gezien. Maak iedergeval nooit gebruik van launch control.

En elke respectabele tuner verwijderd de torque limiter als dit nodig is.
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
JMsterdam
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 jun 2020, 15:01

Gebruik van launch control kan behoorlijk schelen in de 0-100 tijden. In mijn 328i en 335i scheelde het 0,7 seconden tov gewoon volgas en in de Alpina scheelt het meer dan een seconde.
Huidige:
Mini One D 2016

Vorige:
Mini Clubman Cooper 2015
Alpina B3 BiTurbo Touring 2013
BMW 335i Touring 2015
BMW 320i Touring 2015
BMW 328i Touring 2012
BMW 123d Coupe 2008
Honda S2000 2001
Renault Clio RS 2001
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Ja dat zal best maar ja om nu met stoplicht sprint met launch control weg te rijden 😂
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
JurT
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2021, 23:50

Dutch79 schreef: 30 mei 2021, 23:40 @JurT: Bij de E-serie (in jouw geval) kun je voor xhp de wireless (oranje) MHD adapter gebruiken. Aangezien je toch al MHD overweegt, zou dat ideaal zijn.
https://www.xhpflashtool.com/connect_diagram/
Thnx! Zojuist besteld.
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

Waar besteld? Ik twijfel nog tussen een ENET kabel (gewoon via Bol.com te krijgen) of een ENET wireless, maar die laatste is eigenlijk niet echt lokaal te vinden en dan wordt ie met de verzendkosten erbij wel erg prijzig (is ie sowieso al, 80 euro voor een dongle..)
:Mpower: F31 330d
JurT
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2021, 23:50

Besteld bij Bimmer-connect. Adapter was snel binnen.

Inmiddels de bak met xhp stage 3 geflashed. Merk een enorm verschil in de sport stand. Alleen het tussen gas met terug schakelen moet ik nog aan wennen. Voorheen deed ik de heel-toe methode met een handbak wat voor mij beter aanvoelde.

Twijfelde ook om mhd erop te zetten maar uiteindelijk bij br performance een afspraak gemaakt aangezien ik een custom tune wil.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Hoeveelheid tussengas kun je aanpassen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
JMsterdam
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 jun 2020, 15:01

‘Throttle blibs’ uitzetten inderdaad...
Huidige:
Mini One D 2016

Vorige:
Mini Clubman Cooper 2015
Alpina B3 BiTurbo Touring 2013
BMW 335i Touring 2015
BMW 320i Touring 2015
BMW 328i Touring 2012
BMW 123d Coupe 2008
Honda S2000 2001
Renault Clio RS 2001
JurT
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2021, 23:50

Die staat dus uit in mijn map. Overigens vandaag bij BR performance geweest en mooie resultaten behaald.
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

Sinds gisteren stage 2 voor de 8HP er opgezet. Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het betreft een 120i B48 met af fabriek de sportautomaat. Ook voorzien van MGflasher stage 1.

In comfort met normaal rijgedrag merk ik eigenlijk niets (behalve dat je D1,2,3 etc. ziet). Schakelmomenten lijken ook precies hetzelfde, nog steeds 50km/u in D7 met <1000 toeren. Ben er van op de hoogte dat je zelf de schakelmomenten kan aanpassen maar had verwacht dat dit meegenomen zou zijn in de OTS map voor het rijcomfort.

Sport/M is ten opzichte van Sport/M voor de flash veel tammer, trek aan de schakelpaddle en na een merkbare vertraging ook een vrij tamme opschakeling (alsof het slipt). Dit was origineel vrijwel instant, sneller en voelbaar. Is dit ook echt zo bedoeld?

Sport+ voelt dan weer wel alsof het sneller schakelt dan origineel Sport deed.
Al met al geeft het mij een gevoel alsof het niet optimaal werkt. Bij mijn vorige 116i heb ik 125i baksoftware geflasht wat perfect paste bij de output van de N13 met tune. Heb een beetje spijt dat ik dat nu voor de 120i ook niet gedaan heb met bijvoorbeeld 125i baksoftware, dat kost mij helemaal niks.

Hoe ervaren andere xhp voor de 8hp?
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Bedankt voor je reactie! Ik zit er voor mijn 420i ook nog aan te denken en wat je zegt over dat schakelen (in zn 7 50 manueel, op de CC bij 80 best wel veel schakelen tussen 7 en 8) is ook wat ik graag verbeterd zou zien. Hoe zit dat bij stage 3? Heb je daar wellicht mogelijkheden voor?
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

Met een licentie heb je de beschikking over alle 3 de maps dus gisteren in de weer geweest met stage 3.

Daar is het schakelen in D beter. Niet meer 'verzuipen' in D7 met 50km/u maar blijft netjes in D6. Deze map is veel meer gericht op (sportief)rijden in plaats van 'eco'. Het voelt allemaal meer bij de les, sneller en de 'keuzes' die gemaakt worden kloppen voor mijn gevoel meer bij de situatie.

Sport+ is wel een geweldenaar nu... Klik boem en je zit in het volgende verzet zonder tijd te krijgen om met je ogen te knipperen. Andersom werkt het ook zo met een agressieve dot tussengas. Vooralsnog tevreden met stage 3, maar ben benieuwd of er nadelen naar boven komen met meer gebruik.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Kijk, dat klinkt al beter. En schakelt hij dan nog netjes comfortabel in D? Hoeveel was je kwijt voor alles, dus incl. Adapter, licenties etc? En heb je de auto aan de lader gehangen?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”