Het schakelen in D is nog net zo comfortabel, alleen iets scherper.
Enet-kabel heb ik al in bezit. Ik had alleen een usb-c adapter nodig voor de kabel icm een android tablet (kan overigens ook prima via Windows). Bij android moet je er op letten dat je ethernet instellingen hebt, is namelijk niet altijd zo.
Licentie + maps is net geen €300. Heb de auto niet aan de lader gehangen. Goede rit vooraf, accu die in goede staat is en verbruikers uit gaat geen problemen opleveren. Met MGflasher ook niet gedaan en dan duurde een stuk langer.
xHP Flash Tool: Android flash tool voor automatische transmissies
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Ik ga mij er eens in verdiepen. Thanks! Hoe gedraagt de auto zich nu op de cruise control bij 80? Heb/had jij ook dat hij dan best vaak twijfelt tussen z'n 7 en z'n 8? Als je dus 80 op een vlakke weg rijdt zonder cruise zit hij in z'n 8. Dan ga ik op de CC en gaat hij 95% van de keren terug naar z'n 7. Als de weg dan wat naar beneden loopt gaat hij naar z'n 8 en als de weg weer vlak wordt gaat hij weer terug naar z'n 7. Dit herhaalt zich dus continue. Een sterke wind mee zorgt ervoor dat de auto ook op de CC nog wel eens in z'n 8 wilt. Ik moet echt boven de 90-92 rijden wil hij in z'n 8 blijven. Tot ik dan weer een heuvel op moet, dan gaat hij weer naar z'n 7. Hij kan dus niet echt kiezen, terwijl hij prima hetzelfde heuveltje op in z'n 8 kan als ik het zonder CC doe of als ik de bak manueel in zijn 8 forceer. Dat laatste doe ik dan eigenlijk toch best vaak, aangezien ik veel 80 stukken heb en dus niet continue dat schakelen wil. Ook merk ik op de snelweg met 100 nu dat hij dan toch even "vermogen mist" en een paar kilometer per uur terugzakt tijdens het schakelen. Niet alleen extra schakelen voor de bak maar dus ook behoorlijk vervelend voor mij en mijn achterliggers. Erg onnodig in mijn ogen.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Hmmm.. Nu je het zegt ja, wellicht staat dit topic niet helemaal meer in de juiste rubriek?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Klopt gewoon hoor. Eerst was er xhp voor de E9x en daarna ook voor de F3X. Er is overigens ook een ander topic specifiek voor de F3x.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Maar de vragen die gesteld worden zouden net zo goed voor de F1x of F2x kunnen zijn. Of de E8x. Enzo.
-
- Being a part of it
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
- Type Auto: E92 325i
- Locatie: Midden van het land
En de e9x zijn sowieso super leuke draadjes. Maar ik ben toch nieuwsgierig hoe een e9x gran coupé eruit gezien zou kunnen hebben. Maar dat is zeker voor een ander draadje
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Hoe zijn de ervaringen van een xHP flash bij een getunede Ecu? (Stage 1 of 2)?
Stel je hebt een BR stage 1 laten doen, en wilt een xHP DCT flash uitvoeren, hoe verhoud zich dit samen? Beter een xHP flash uitvoeren voor of na de ecu tuning of maakt dit verder niets uit?
Stel je hebt een BR stage 1 laten doen, en wilt een xHP DCT flash uitvoeren, hoe verhoud zich dit samen? Beter een xHP flash uitvoeren voor of na de ecu tuning of maakt dit verder niets uit?
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- kevin78
- VIP Driver
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
- Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)
Levert je iedergeval geen extra vermogenswinst op. BR verwijderd als nodig is zelf ook al de torque limiter.
Dus volgorde maakt niet uit.
Dus volgorde maakt niet uit.
535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Thanks, ja vermogenswinst levert het inderdaad ook niet op gezien het enkel de DCT smoother/sneller zou doen schakelen (als ik de andere forums lees).
Maar weet dus niet of dit na een tune invloed kan hebben, en of de xHP flash misschien mindergoed zou fungeren.
Lees bijvoorbeeld dat xHP icm. met BM3 ecu tune dat het wel eens problemen geeft. Dus ben met name benieuwd naar de ervaringen hier van getunde ecu’s icm. een xHP flash
Maar weet dus niet of dit na een tune invloed kan hebben, en of de xHP flash misschien mindergoed zou fungeren.
Lees bijvoorbeeld dat xHP icm. met BM3 ecu tune dat het wel eens problemen geeft. Dus ben met name benieuwd naar de ervaringen hier van getunde ecu’s icm. een xHP flash
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- kevin78
- VIP Driver
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
- Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)
Ik heb hem eerst laten tunen bij BR en toen daarna stage 3 xHP gedaan. Geen enkel probleem. Had dit van te voren ook nog na gevraagd en toen is mij ook verteld dat volgorde niks uitmaakt. Staat los van elkaar.
535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Aah top! Thanks Kevin
Goed om te weten.
Dan ga ik t.z.t ook eens zoeken of ik de xHP of TOR ga aanschaffen voor de M2..
Ben nog beetje zoekende (en een noob hieromtrent).
Hoor voor de M2 veel goeds over THOR:
DCT Package
The DCT package consists as our two gearbox maps Road&Track (CS Maps) and Clubsport (GTS Maps).
Dynamic Package
Our Dynamic Package combined the three codings/flashs
- electromechanical steering
- dynamic stability control
- limited slip differential
and offers you also our two different maps Road&Track (CS Maps), Clubsport (GTS Maps) and M2 Competition (M2 N55 only).
THOR highlights:
- faster and smoother shifts
- improved MDM Mode
- earlier upshift in comfort mode (eco tune)
- more traction
- improved clutch pressures
Goed om te weten.
Dan ga ik t.z.t ook eens zoeken of ik de xHP of TOR ga aanschaffen voor de M2..
Ben nog beetje zoekende (en een noob hieromtrent).
Hoor voor de M2 veel goeds over THOR:
DCT Package
The DCT package consists as our two gearbox maps Road&Track (CS Maps) and Clubsport (GTS Maps).
Dynamic Package
Our Dynamic Package combined the three codings/flashs
- electromechanical steering
- dynamic stability control
- limited slip differential
and offers you also our two different maps Road&Track (CS Maps), Clubsport (GTS Maps) and M2 Competition (M2 N55 only).
THOR highlights:
- faster and smoother shifts
- improved MDM Mode
- earlier upshift in comfort mode (eco tune)
- more traction
- improved clutch pressures
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Er komt n nieuwe xhp adapter uit:
https://bimmer-connect.com/products/xhp ... -pre-order
Edit: (link hebben ze gewijzigd)
https://bimmer-connect.com/products/xhp-wifi-adapter
https://bimmer-connect.com/products/xhp ... -pre-order
Edit: (link hebben ze gewijzigd)
https://bimmer-connect.com/products/xhp-wifi-adapter
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 17 mei 2022, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.