435i tunen
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Haha die m3 zie je niet weer als je met de 435i het gas intrapt :p
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
-
- VIP Driver
- Berichten: 6809
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
- Locatie: NH
Gerrit, ik zal het wat beter verwoorden
De M3 heeft geen turbo's, waar elke nieuwere auto dat wel heeft
Het blok heeft 4 liter waardoor de koppel niet gigantisch is, turboblokken hebben zeeen aan koppel
Voordeel daarvan is dat je vanaf lage rpm al veel trekkracht hebt, ondanks dat de M3 haar koppel al anel beschikbaar heeft kan het niet tegen een moderne turboblok zoals die in de 435i
Hoeken gaat natuurlijk beter in de M3, de 435i is comfortabeler en meer een 'GT'
Maak s en proefrit zou ik zeggen, ook de 335i's van vorige generaties waren sneller in de tussensprints dankzij de turbo's
De blokken zijn efficienter, minder zwaar belast, zuiniger en bovendien erg makkelijk te tunen tov een atmosferisch blok zoals in de E9x M3
Een m135i gaat al in dezelfde tijd naar de 100 als een E9x M3, techniek gaat snel
Voor stoplichtsprintjes moetje dus geen e9x m3 kopen
De M3 heeft geen turbo's, waar elke nieuwere auto dat wel heeft
Het blok heeft 4 liter waardoor de koppel niet gigantisch is, turboblokken hebben zeeen aan koppel
Voordeel daarvan is dat je vanaf lage rpm al veel trekkracht hebt, ondanks dat de M3 haar koppel al anel beschikbaar heeft kan het niet tegen een moderne turboblok zoals die in de 435i
Hoeken gaat natuurlijk beter in de M3, de 435i is comfortabeler en meer een 'GT'
Maak s en proefrit zou ik zeggen, ook de 335i's van vorige generaties waren sneller in de tussensprints dankzij de turbo's
De blokken zijn efficienter, minder zwaar belast, zuiniger en bovendien erg makkelijk te tunen tov een atmosferisch blok zoals in de E9x M3
Een m135i gaat al in dezelfde tijd naar de 100 als een E9x M3, techniek gaat snel
Voor stoplichtsprintjes moetje dus geen e9x m3 kopen
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Maar vergeet niet de stijvere ophanging, grotere spoorbreedte, sperdiff, harde bussen, dikke stabi's en grote remmen van een M3... Ik zou een 435i in geen miljoen jaar verkiezen boven een E9x M3. Saaie auto, wel snel natuurlijk.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- gerrit11
- VIP Driver
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
- Type Auto: F31 335d + 320d Lci
- Locatie: ijsselstein
Ik heb / had het over de motor van een bv '08er 335i en de nieuwe 435i.dannyvdberg schreef:Ga er nou eerst even in verdiepen... Als je denkt dat een 435i bijna dezelfde motor heeft als een m3 e9x, dan weet je niet waar je het over hebt volgens mij..
Ik heb ook een 335i gehad maar die was toch echt niet sneller dan mijn huidige M3!!stefankrol schreef:Haha die m3 zie je niet weer als je met de 435i het gas intrapt :p
tevens, ik heb nog niet met de 435i gereden maar zou die met hetzelfde vermogen (306) nu explosief sneller zijn dan de 'oude' 335i...
Maar mijn vraag ging niet over vergelijking van de e92M3 en de 435i, maar over het al dan niet tunen van de laatste!!
Of dat net zo eenvoudig gaat als bij t vorige type of dat daar meer voor nodig is.
Ik begrijp uiteraard dat t turbo gebeuren bij laag toeren vlotter en een ietwat zuiniger is..
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
tunen van de 435i gaat prima en een stock 335i is inderdaad langzamer. Ga je hem chippen dan is hij al sneller.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Dat komt simpelweg omdat het 4'er forum naar het 3'er verwijst als hyperlink. Dit is in het begin zo opgezet omdat de techniek tussen beiden gelijk is. Alleen de showrooms zijn los in deze subforaArnie68 schreef:Snap sowieso niet wat een vraag over een 435i hier op het 3-serie forum doet, maar goed..
- Kenny
- VIP Driver
- Berichten: 4327
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
- Type Auto: Ferrari FF
- Locatie: Brabant
Maar waarom tunen dan? (onlogisch dit) volgens mijn heb je nog niet eens een 435i gekocht of gereden? ga dat eerst maar eens doen en na aanschaf een aantal maandjes rijden, en dan overwegen om te gaan tunen.
Btw 435i is idd sneller dan de E9x M3 maar wat thys zegt een e9x m3 heeft wel charme en stuurt erg lekker keuzes keuzes
Btw 435i is idd sneller dan de E9x M3 maar wat thys zegt een e9x m3 heeft wel charme en stuurt erg lekker keuzes keuzes
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Wat is "sneller"? Als je puur de specs bekijkt, is de 435i/440i niet sneller dan een E9x M3. Als je gaat tunen, dan zul je vast wel ergens een seconde of meer van de tijd af kunnen snoepen.
Ben het overigens met Thys wel eens, ik zou de twee ook niet voor elkaar inruilen. Tenzij het ook belangrijk is om een nieuwer type auto te rijden. Maar voor de rijbeleving: never
Ben het overigens met Thys wel eens, ik zou de twee ook niet voor elkaar inruilen. Tenzij het ook belangrijk is om een nieuwer type auto te rijden. Maar voor de rijbeleving: never
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- gerrit11
- VIP Driver
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
- Type Auto: F31 335d + 320d Lci
- Locatie: ijsselstein
Met die vent afgesproken de auto op te halen dinsdag, vrijdag een aabetaling gedaan.
heeft die hondekop m gewoon verkocht, aanbetaling stort ie terug de schweinhund!!!
Gekker moet t niet worden!!
heeft die hondekop m gewoon verkocht, aanbetaling stort ie terug de schweinhund!!!
Gekker moet t niet worden!!
- PIR3lly
- VIP Driver
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 28 mar 2013, 16:06
- Type Auto: F82 M4 Competition
- Locatie: In de lucht...
Misschien een hoger bod gekregen. Heb ik ook gehad met de verkoop van mijn M3. En bij mij was er geen aanbetaling gedaan door de eerste koper. Maar ik heb hem wel netjes aan hem verkocht, zonder in te gaan op het hogere bod...
- gerrit11
- VIP Driver
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
- Type Auto: F31 335d + 320d Lci
- Locatie: ijsselstein
Het zal wel zoiets zijn.
Hij zegt dat ik niet duidelijk ben geweest en sneller had moeten reageren?
Ik heb m notabele aanbetaald!! Prijs met m afgesproken en div dingen gemaild met betrekking tot aanbetaling en verdere betaling. Foto van de aanbetaling..
Ben er gewoon beroerd van
Maar ja,, koop wel leuk ander autootje voor t vrouwtje, ik ben er ff klaar mee.
Hij zegt dat ik niet duidelijk ben geweest en sneller had moeten reageren?
Ik heb m notabele aanbetaald!! Prijs met m afgesproken en div dingen gemaild met betrekking tot aanbetaling en verdere betaling. Foto van de aanbetaling..
Ben er gewoon beroerd van
Maar ja,, koop wel leuk ander autootje voor t vrouwtje, ik ben er ff klaar mee.
-
- VIP Driver
- Berichten: 916
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:32
- Type Auto: BMW F10 m5
Meningen zijn idd verdeeld.ik kom ook uit een e90 lci m3 maar ik vond hem qua vermogen ook tegenvallen tov van mijn vorige 335i(395 pk)bij de turbo's voel je echt de duw in je rug wat ik in de m3 miste.rijbeleving was wel heel anders maar dan moet je eigenlijk vaker richting de ring gaan.ik heb hem ingeruild op een 435i en nog geen dag spijt van.heeft nog de 306 pk maar voelt echt snel aan vanuit onderin.voor dagelijks te rijden vind ik de 435i echt fijner.die van mij word binnenkort getuned met downpipe enz en zal hij rond de 400 pk uitkomen.m3 geeft je wel een bijzonder gevoel
F10 m5