435i tunen

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Haha die m3 zie je niet weer als je met de 435i het gas intrapt :p


BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Gerrit, ik zal het wat beter verwoorden

De M3 heeft geen turbo's, waar elke nieuwere auto dat wel heeft

Het blok heeft 4 liter waardoor de koppel niet gigantisch is, turboblokken hebben zeeen aan koppel

Voordeel daarvan is dat je vanaf lage rpm al veel trekkracht hebt, ondanks dat de M3 haar koppel al anel beschikbaar heeft kan het niet tegen een moderne turboblok zoals die in de 435i

Hoeken gaat natuurlijk beter in de M3, de 435i is comfortabeler en meer een 'GT'

Maak s en proefrit zou ik zeggen, ook de 335i's van vorige generaties waren sneller in de tussensprints dankzij de turbo's

De blokken zijn efficienter, minder zwaar belast, zuiniger en bovendien erg makkelijk te tunen tov een atmosferisch blok zoals in de E9x M3

Een m135i gaat al in dezelfde tijd naar de 100 als een E9x M3, techniek gaat snel

Voor stoplichtsprintjes moetje dus geen e9x m3 kopen
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Maar vergeet niet de stijvere ophanging, grotere spoorbreedte, sperdiff, harde bussen, dikke stabi's en grote remmen van een M3... Ik zou een 435i in geen miljoen jaar verkiezen boven een E9x M3. Saaie auto, wel snel natuurlijk.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Thx voor de aanvulling thys
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

dannyvdberg schreef:Ga er nou eerst even in verdiepen... Als je denkt dat een 435i bijna dezelfde motor heeft als een m3 e9x, dan weet je niet waar je het over hebt volgens mij..
Ik heb / had het over de motor van een bv '08er 335i en de nieuwe 435i.
stefankrol schreef:Haha die m3 zie je niet weer als je met de 435i het gas intrapt :p
Ik heb ook een 335i gehad maar die was toch echt niet sneller dan mijn huidige M3!!
tevens, ik heb nog niet met de 435i gereden maar zou die met hetzelfde vermogen (306) nu explosief sneller zijn dan de 'oude' 335i...

Maar mijn vraag ging niet over vergelijking van de e92M3 en de 435i, maar over het al dan niet tunen van de laatste!!
Of dat net zo eenvoudig gaat als bij t vorige type of dat daar meer voor nodig is.

Ik begrijp uiteraard dat t turbo gebeuren bij laag toeren vlotter en een ietwat zuiniger is..
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

tunen van de 435i gaat prima :D en een stock 335i is inderdaad langzamer. Ga je hem chippen dan is hij al sneller.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Arnie68 schreef:Snap sowieso niet wat een vraag over een 435i hier op het 3-serie forum doet, maar goed..
Dat komt simpelweg omdat het 4'er forum naar het 3'er verwijst als hyperlink. Dit is in het begin zo opgezet omdat de techniek tussen beiden gelijk is. Alleen de showrooms zijn los in deze subfora
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

Maar waarom tunen dan? (onlogisch dit) volgens mijn heb je nog niet eens een 435i gekocht of gereden? ga dat eerst maar eens doen en na aanschaf een aantal maandjes rijden, en dan overwegen om te gaan tunen.

Btw 435i is idd sneller dan de E9x M3 maar wat thys zegt een e9x m3 heeft wel charme en stuurt erg lekker keuzes keuzes
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Wat is "sneller"? Als je puur de specs bekijkt, is de 435i/440i niet sneller dan een E9x M3. Als je gaat tunen, dan zul je vast wel ergens een seconde of meer van de tijd af kunnen snoepen.

Ben het overigens met Thys wel eens, ik zou de twee ook niet voor elkaar inruilen. Tenzij het ook belangrijk is om een nieuwer type auto te rijden. Maar voor de rijbeleving: never :ja:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Met die vent afgesproken de auto op te halen dinsdag, vrijdag een aabetaling gedaan.
heeft die hondekop m gewoon verkocht, aanbetaling stort ie terug de schweinhund!!! 002
Gekker moet t niet worden!!
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

:Dubbel: :Dubbel:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
PIR3lly
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 550
Lid geworden op: 28 mar 2013, 16:06
Type Auto: F82 M4 Competition
Locatie: In de lucht...

Misschien een hoger bod gekregen. Heb ik ook gehad met de verkoop van mijn M3. En bij mij was er geen aanbetaling gedaan door de eerste koper. Maar ik heb hem wel netjes aan hem verkocht, zonder in te gaan op het hogere bod...
Gebruikersavatar
gerrit11
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 431
Lid geworden op: 08 jul 2011, 00:07
Type Auto: F31 335d + 320d Lci
Locatie: ijsselstein

Het zal wel zoiets zijn.
Hij zegt dat ik niet duidelijk ben geweest en sneller had moeten reageren?
Ik heb m notabele aanbetaald!! Prijs met m afgesproken en div dingen gemaild met betrekking tot aanbetaling en verdere betaling. Foto van de aanbetaling..
Ben er gewoon beroerd van :shock: :shock:
Maar ja,, koop wel leuk ander autootje voor t vrouwtje, ik ben er ff klaar mee.
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

....voor het vrouwtje of ook voor je zelf :lol: :autotje spelen:
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
DennisM5
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 916
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:32
Type Auto: BMW F10 m5

Meningen zijn idd verdeeld.ik kom ook uit een e90 lci m3 maar ik vond hem qua vermogen ook tegenvallen tov van mijn vorige 335i(395 pk)bij de turbo's voel je echt de duw in je rug wat ik in de m3 miste.rijbeleving was wel heel anders maar dan moet je eigenlijk vaker richting de ring gaan.ik heb hem ingeruild op een 435i en nog geen dag spijt van.heeft nog de 306 pk maar voelt echt snel aan vanuit onderin.voor dagelijks te rijden vind ik de 435i echt fijner.die van mij word binnenkort getuned met downpipe enz en zal hij rond de 400 pk uitkomen.m3 geeft je wel een bijzonder gevoel 001
F10 m5
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”