Maar hij is niet verlaagd dus? Daar heb je dan vaak last van. Bij 2 auto's al gehad na verlaging.
Uitlijnen verhelpt dat.
BMWcoder e91 335i: update nov 2022 onderhoud en wat dingetjes netjes maken
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Hij was al verlaagd toe ik hem kocht. Dus ik heb daar zelf niks aan gedaan.
Verlagen en daarna stuur scheef klinkt niet heel logisch, maar komt vast voor.
Uitlijnen staat nog wel op de lijst een keer te doen, maar gezien weggedrag en bandenslijtage niet direct nodig.
Nu ik de tie Rods gangbaar heb is uitlijnen ook veel gemakkelijker, anders zijn zij de tijd kwijt om ze los te krijgen en daar betaal je natuurlijk ook voor. Bovendien kon ik nu ook een paar dingen bekijken zoals het stuurhuis en de kogels.
Verlagen en daarna stuur scheef klinkt niet heel logisch, maar komt vast voor.
Uitlijnen staat nog wel op de lijst een keer te doen, maar gezien weggedrag en bandenslijtage niet direct nodig.
Nu ik de tie Rods gangbaar heb is uitlijnen ook veel gemakkelijker, anders zijn zij de tijd kwijt om ze los te krijgen en daar betaal je natuurlijk ook voor. Bovendien kon ik nu ook een paar dingen bekijken zoals het stuurhuis en de kogels.
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Dit had je mooi kunnen combineren met het vervangen van de servo olie. Maar fijn dat het weer gangbaar is! Een scheef stuur is heel irritant.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Oh my bad.. niet gelezen
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Na een paar probleemloze maanden staat volgende week het volgende onderhoud op het programma:
- nieuwe achterbanden achter, eagle f1 asymmetric 5 255/30-19. Oude waren de 3e generatie, met ongeveer 32.000km. Ze zitten op sommige plekken op de indicatoren
- schokbrekers rondom worden vervangen. Setje sachs m schokbrekers besteld met alle aanbouwdelen en rubbers. Bij de dealer nog wat spulletjes gehaald, stabi rubbers oa en rubber inleg voor de veren op de vooras (achteras ondertussen al eens vervangen)
- Mulf 2 module inbouwen Ivm af en toe wegvallen geluid.
- nieuwe achterbanden achter, eagle f1 asymmetric 5 255/30-19. Oude waren de 3e generatie, met ongeveer 32.000km. Ze zitten op sommige plekken op de indicatoren
- schokbrekers rondom worden vervangen. Setje sachs m schokbrekers besteld met alle aanbouwdelen en rubbers. Bij de dealer nog wat spulletjes gehaald, stabi rubbers oa en rubber inleg voor de veren op de vooras (achteras ondertussen al eens vervangen)
- Mulf 2 module inbouwen Ivm af en toe wegvallen geluid.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
De Mulf2 module zit er inmiddels in en werkt goed, fijn om weer ongestoord te kunnen bellen en muziek luisteren.
Leuk detail: de signaal sterkte van de mobiele telefoon wordt nu ook op idrive weergegeven. Beetje nutteloos vind ik, maar het is wel grappig dat ze dat toegevoegd hebben.
De achterschokbrekers en de stabi rubbers (oude leken iets zachter dan nwe) rondom zijn vervangen. Achter was een krappe bedoeling maar ik kon er net bij gelukkig. Achter is ie 1-1,5cm omhoog gegaan, de nieuwe schokbrekers hebben meer gasdruk en duwen de auto dus omhoog. De oude gingen niet meer automatisch uit na handmatig indrukken, maar kwa demping karakteristiek kon ik weinig verschil voelen met de hand.
Dat is bij de voor schokbrekers wel anders, of althans de rechtse. De ingaande demping is daar een stuk minder dan van de nieuwe. De uitgaande lijkt vrijwel hetzelfde en deze schokbrekers hebben nog wel voldoende gasdruk lijkt het want die gaan nog goed uit.
De toplagers waren gaar, speling op het kogellager en draaide moeilijk. Hoogteverschil tussen oude en nieuwe toplager is een mm of 8 (oude zijn lager) dus ben benieuwd wat ie straks kwa hoogte doet. Ik moet de rechtse nog terug in elkaar zetten en de linkse nog helemaal doen.
Leuk detail: de signaal sterkte van de mobiele telefoon wordt nu ook op idrive weergegeven. Beetje nutteloos vind ik, maar het is wel grappig dat ze dat toegevoegd hebben.
De achterschokbrekers en de stabi rubbers (oude leken iets zachter dan nwe) rondom zijn vervangen. Achter was een krappe bedoeling maar ik kon er net bij gelukkig. Achter is ie 1-1,5cm omhoog gegaan, de nieuwe schokbrekers hebben meer gasdruk en duwen de auto dus omhoog. De oude gingen niet meer automatisch uit na handmatig indrukken, maar kwa demping karakteristiek kon ik weinig verschil voelen met de hand.
Dat is bij de voor schokbrekers wel anders, of althans de rechtse. De ingaande demping is daar een stuk minder dan van de nieuwe. De uitgaande lijkt vrijwel hetzelfde en deze schokbrekers hebben nog wel voldoende gasdruk lijkt het want die gaan nog goed uit.
De toplagers waren gaar, speling op het kogellager en draaide moeilijk. Hoogteverschil tussen oude en nieuwe toplager is een mm of 8 (oude zijn lager) dus ben benieuwd wat ie straks kwa hoogte doet. Ik moet de rechtse nog terug in elkaar zetten en de linkse nog helemaal doen.
Laatst gewijzigd door BMWcoder op 14 sep 2020, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Goed om te doen. Je zal je auto niet .eer herkennen. Welke km stand?
Als een reply zoals dit nou sticky wordt..snappen de mensen eindelijk dat een demper op is. En dat al even gaande was.
Ik zal de kassa vast aanzetten.
Als een reply zoals dit nou sticky wordt..snappen de mensen eindelijk dat een demper op is. En dat al even gaande was.
Ik zal de kassa vast aanzetten.
Nobody said it was easy....
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Km stand is 215.000, en de laatste maand (begon met het hele warme weer) voelde ik hem heel erg dansen, veel meer dan voorheen) op de voegen van de fly-over van de A15 naar de a16. Dus meteen hele set gekocht.
Ik had trouwens wel een offerte opgevraagd bij een bmw specialist garage hier in de buurt, €1600,- kassa!
Nu doe ik het zelf, €600 aan dezelfde onderdelen. Wel zonder uitlijnen, waar die garage nog €100 voor rekent.
Snel verdient, kan ik weer op vakantie
Ik had trouwens wel een offerte opgevraagd bij een bmw specialist garage hier in de buurt, €1600,- kassa!
Nu doe ik het zelf, €600 aan dezelfde onderdelen. Wel zonder uitlijnen, waar die garage nog €100 voor rekent.
Snel verdient, kan ik weer op vakantie
Laatst gewijzigd door BMWcoder op 14 sep 2020, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ook als ze niet lekken kunnen ze weinig meer doen
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Vanavond weer even lekker bezig geweest.
Schokbrekers onder de pers weer in elkaar gezet, dat gaat vanzelf
Morgen nog een avondje sleutelen en een proefronde rijden. Dat zal wel duidelijk merkbaar zijn verwacht ik.
Schokbrekers onder de pers weer in elkaar gezet, dat gaat vanzelf
Morgen nog een avondje sleutelen en een proefronde rijden. Dat zal wel duidelijk merkbaar zijn verwacht ik.