F32 428i M-Sport (tune BR / ZF + olie analyses / P4 ceramic coating GXD)

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Ik ben het met je eens. De brandstoffilter zou ook levenslang mee moeten gaan, dat zeiden ze over mijn distributieketting ook. Ik weet inmiddels beter ;)


440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Goeie actie!

Wat voor conclusie wil je trekken uit de olie analyse, stel er zit 0,2% metaaldeeltjes in?
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Dat is inderdaad de juiste vraag. Heb niet echt een referentiekader. Gevraagd bij ZF of ze daar experts hebben op dit gebied, en de paar mensen die ik daar sprak wisten het niet zo gauw. Advies was om een mail naar de TD te sturen en dan kijken of die misschien iemand intern hebben die wat meer in de chemie zit van dit gebied. Zelf wel wat ervaring hiermee, maar dan binnen de petrochemie, geen verstand van automaat bakken.... Zelf schijnen ze dit wel te doen, maar dan meer op olie van zwaarder materieel; bussen / tractoren etc.

Voorlopig is de enige info die ik heb van Blackstone Labs, met voorbeelden van hun interpretatie op de Sample Reports. Wil tevens waarschijnlijk Viscositeit laten doen, eventuele achteruitgang daarin is ook wel een redelijke indicator. Samen met de email naar ZF en verder google werk, zal ik het daar mee moeten doen denk ik, tenzij anderen nog ideeën hebben. That's all we got, blijft voor de fun natuurlijk :D
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Vuile olie versnelt het slijtage proces natuurlijk wel. Ook al is het in 100 ste of 10de % . Zoveel extra olie zit er niet in.. Ik vergelijk het maar voor mijn gemak met de kraan wereld van me werk.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

De analyse resultaten zijn binnen ondertussen. Ik heb de resultaten proberen te interpreteren door de voorbeeld rapporten van Blackstone Labs te combineren met een PDF die ik online vond over metalen in oude olie (motorolie, automaat en diff). Onderstaande bronnen, leesvoer voor de geinteresseerden:

Blackstone Labs
Sample Reports
WHERE DOES ALL THAT METAL COME FROM?

Hier dan de resultaten. Ik heb de twee sample reports van BMW's nog even eronder gezet ook. Tevens een omschrijving waar de meest voorkomende elementen vandaan komen.

In het rood de interessante concentraties. De blauwe cellen zijn waardes die significant afwijken van verse olie. Voor de ZF8 lifeguard olie had Blackstone een rapport met referentie waardes van deze automaat na 72K miles, bijna gelijk aan mijn kilometerstand, dus interessant. Die heb ik er naast gezet. Mijn auto had 120K kilometers erop staan (75K miles).

Afbeelding
Afbeelding

Dan mij observaties. Over conclusies mag je zelf nadenken.

ZF8 automaat:
- Aluminium en ijzer zijn de enige twee elementen die hoger zijn dan de gemiddelden die Blackstone Labs opgeeft. Maar als ze vergelijk met de waardes van de twee BMW rapporten van 45K en 135K miles, dan zit ik precies gemiddeld. Zijn standaard slijtage elementen van staal en de behuizing.
- Normale waarden, maar wel significant verhoogd in vergelijking met verse ZF8 lifeguard zijn: koper, mangaan, silicium en zink. Normale slijtage van respectievelijk koper/messing bussen, lagers, pakkingen en coatings.
- Viscositeit bij 100°C zo'n 10% afgenomen en net onder de minimum waarde die Blackstone aangeeft. Viscositeit index ruim 12% afgenomen, dit is een maat voor verandering in smering bij veranderende temperatuur. Op hogere operatie temperaturen dus meer achteruitgang relatief, dan koud.

DIFF OLIE:
- Het lijkt overduidelijk dat er een andere olie in zat dan de nieuwe die is gebruikt. Andere keuze, andere fabrikant waarschijnlijk. Te zien aan het verschil in Zink en magnesium. Beide corrosie inhibitoren, maar zeer verschillende concentraties. Ook het fosfor gehalte is heel anders.
- Grote hoeveelheid ijzer gevonden, vergelijkbaar met de automaat olie trouwens. Moeilijk in te schatten hoe de toename van de andere elementen te classificeren is, heb geen referentie waarden voor deze olie.
- Viscositeit bij 100°C zo'n 30% afgenomen. Viscositeit index maar 6% afgenomen. Deze smeert dus bij alle temperaturen +/- 30% minder. Misschien had de originele diff olie al een andere viscositeit, maar de nieuwe smeert in ieder geval een heel stuk beter dan de vervuilde oude olie.




Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ferry
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 feb 2011, 01:30
Type Auto: 328 GT
Locatie: Zuid Holland

Dit is wel precies wat liefhebbers met kennis van techniek mooi vinden om te lezen…

En hiermee zelf makkelijker de beslissing nemen om de olie te laten verversen, ondanks de relatief hoge prijs.

top dat je hier werk van hebt gemaakt...
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Welk type olie zit er eigenlijk in? 220 of ATF of wat anders?
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Kubus123
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 jan 2015, 17:27
Type Auto: F32 420i

Mooi spul ParaWM, complimenten! Van de ene (petro)chemieboer naar de andere: wellicht voor viscositeit en density nog stapje verder gaan en wat onderzoek in GC en/of IR spectra om te zien welke ketens gekraakt zijn of waar de verschillen zitten? VI is idd wel een groot verschil zeg! 003

Zie ook flinke afname in boor in diff olie, daar iets van te vinden? Lastig zonder referentie vrees ik.

Nogmaals, echt top post!
335i E92 DCT Individual Feuer Orange / JB4 G5 / VSRF DP / IC:http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=14792
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

ferry schreef: 24 mei 2019, 05:27 Dit is wel precies wat liefhebbers met kennis van techniek mooi vinden om te lezen…

En hiermee zelf makkelijker de beslissing nemen om de olie te laten verversen, ondanks de relatief hoge prijs.

top dat je hier werk van hebt gemaakt...
Dank! Vond het ook wel leuk om uit te zoeken. Duurde even voor er reacties kwamen in dit topic, maar is natuurlijk ook lastig reageren als je niet in beetje in deze wereld zit.
internetboarder schreef: 24 mei 2019, 07:48 Welk type olie zit er eigenlijk in? 220 of ATF of wat anders?
In de versnellingsbak zit spul van ZF zelf: ZF8 Lifeguard. Ze vertelden me daar dat ze daar streng mee zijn bij garantiegeschillen. Als je binnen de normale garantieperiode problemen hebt met de bak en er zit andere olie in, dan is het meteen afgelopen met de garantie. Eerste wat ze checken.

Wat betreft de dichtheid. Vind het interessant dat de oude bak olie hogere dichtheid heeft (zal wel vervuiling/slurry zijn), maar de oude diff olie juist een lager dichtheid heeft. Dat laatste zal wel komen omdat het echt een andere vloeistof is die ze in het diff hebben gestopt nu. Zal wel minder kritisch zijn. Is ten slotte ook niet ZF fabricaat diff natuurlijk 001 . Zal hen een zorg zijn. Zal ook de reden zijn voor die lagere Boor hoeveelheid denk ik dan.

Afname in Viscositeit (en VI) vond ik inderdaad wel hoog ja. Kan me voorstellen dat als je dat nooit laat doen, en bij 300K kms nog flink loopt de stampen, dat het op een gegeven moment wel kritisch wordt met de smering.

Wat betreft verder analyse om evt te zien welke (type) moleculen achteruit zijn gegaan; heb daar nog over getwijfeld, maar de meerwaarde is misschien niet al te hoog (alhoewel wel grappig om te weten :lol: ). In zijn algemeenheid zijn het de langere vertakte ketens die een hoge VI geven. Daar zal een deel van verdwenen zijn. Uitgezakt in de slurry of misschien zelfs gekraakt (gebroken) door de hoge temperaturen. Geen idee wat voor temperaturen er heersen in een automaat en of dat chemisch gezien plaats zal vinden hoor. Ik heb de samples nog staan, wie weet....
Groovemaster
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 mar 2019, 15:44

Dank! Vond het ook wel leuk om uit te zoeken. Duurde even voor er reacties kwamen in dit topic, maar is natuurlijk ook lastig reageren als je niet in beetje in deze wereld zit.
Ik had het al wel gelezen. Maar omdat ik compleet niet bekend ben met de materie, vind ik het heel moeilijk om hier zelf conclusies uit te trekken. 005

Was eigenlijk wel benieuwd naar welke conclusies jij er uit haalt. Hoe nuttig zo'n oliewissel nu eigenlijk is.
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Blijft lastig hoor. Maar er zat zeker een hoop drap in de carter pan en de magneetjes die daar in zitten om metaaldeeltjes af te vangen zaten aardig vol. Dit bij 120.000 km. De analyse laat zien dat er zeker een hoop ("normale") slijtage is van metalen onderdelen. Afname in smering vond ik wel hoog ja, met 12%. Kan me voorstellen dat als je dit nooit laat doen, en bij 300K kms nog flink loopt de stampen, dat het op een gegeven moment wel kritisch wordt met de smering. Kijk ook maar naar de foto's van de carter pan en kleur van de gebruikte olie op de vorige pagina. Maar misschien gaat het wel goed tot 1.000.000 kms, geen idee, zou misschien een monteur van een garage meer van weten (of er wel vaker ZF automaten problemen geven bij hoge km standen). Feit blijft dat ZF zelf 100-120.000 km aanbeveelt. Het is sowieso een stukje preventief onderhoud / liefhebberij natuurlijk (en ben je van plan de auto langer door te rijden etc...). Zeker niet nutteloos, dat is wel duidelijk.
Gebruikersavatar
joskuiper
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 966
Lid geworden op: 22 mei 2013, 19:29
Type Auto: BMW F31 328i M-sport
Locatie: Staphorst

Gaaf hoor!
Ik ga dit jaar ook nog naar BR met mijn 28i.
Ben benieuwd wat ze er uit kunnen halen zonder verdere aanpassingen, maar 300 pk is mogelijk begreep ik van een medewerker.
Nu ik jouw verhaal zo las weet ik wel zeker dat ik voor hun kies
Fanatiek hobby-poetser
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

ParaWM schreef: 09 apr 2018, 21:24 En natuurlijk blijven waxen! :autotje spelen:
Dat schreef ik in mijn openingspost in dit topic. Toen al heel wat detail spullen gekocht zoals decontaminatie sapjes, klei, wax, detailspray en vele poetsdoeken.

Afbeelding

Het eerste jaar de auto zo'n drie keer volledig gedaan en in de wax gezet. Tweede jaar twee keer denk ik, en 3e jaar één keer. Vorig jaar was het er niet van gekomen :oops: . Natuurlijk was ik hem sowieso wel elke 3-4 weken in de wasbox, maar een volledige ronde decontamineren en waxen was ik toch altijd wel het beste deel van een hele zaterdag mee bezig; een flink aantal uren in de weer. Vanaf de aanschaf zat het "ooit" laten detailen wel al in mij hoofd, dit jaar moest het er maar eens van komen. Ik ga de auto zeker nog wel een paar jaar houden want ik ben er nog super tevreden mee. En ik wil nog steeds best wel wat tijd (lees: 1 - 2 uurtjes) op een mooie zaterdag besteden aan het wassen en onderhouden van de auto, maar die 5 uur durende sessies ga ik niet meer trekken :lol:

Je leest dan bij wat nazoekwerk dat na een mooie coating het wassen veel simpeler en sneller moet zijn. Vuil (en water) hecht minder snel, vogel$$#@# en boomsappen idem. Ik heb geen garage en aardig wat flora in de buurt, dus dat klinkt dan wel goed natuurlijk. Dus op zoek naar een detailer in de omgeving Zaanstad. Wilde best een klein stukje rijden, maar heel ver zou het niet moeten hoeven zijn leek me. Beetje Googlen, Facebooks/websites/reviews bekijken en prijzen vergelijken. Wat dat laatste betreft; dat is heel vergelijkbaar overal als je goed kijkt wat je er voor krijgt. Ergens tussen de 250,- en 500,- kun je overal wel een goede wasbeurt krijgen, met aan de bovenkant van die bandbreedte misschien al een simpele (paar maanden) coating. Ik wilde wat fatsoenlijks, inclusief een goede polijstbeurt/lakherstel. Kost meer, maar je krijgt er ook veel meer voor terug. De auto is nu bijna 7 jaar, en als je op een mooie dag dan goed de lak bekijkt, zie je echt heel veel swirls en krassen overal. Dat is sowieso iets dat je steeds meer opvalt als je als amateur detailer je auto aan het waxen bent, bijvoorbeeld. Gaat steeds meer storen, al die kleine imperfecties, dus het moest maar eens goed gebeuren!

Kwam uiteindelijk bij een drietal detailers uit, waarvan er één bijna om de hoek zat: GXD Exclusive Detailing in Zaandam. Eerst maar eens heen voor een praatje; eerste indruk vond ik vrij belangrijk. Goed gesprek gehad over de mogelijkheden, verschillende behandelingen die hij aanbied en algemene voor- en nadelen van een coating. Werkplaats zag er ook keurig netjes uit, en op Facebook en zijn website stonden ook mooie voorbeelden van eerder werk. Aardige gozer ook, met verstand van zaken. Afspraak gemaakt voor een eerste check op de auto om te bepalen of we af zouden kunnen met 1-staps polijsten of dat meerstaps polijsten nodig was / genoeg meerwaarde zou geven:

Afbeelding
Afbeelding

De auto is bijna 7 zoals ik al zei, en in combinatie met de kneppelharde witte lak was er echt een duidelijk verschil te zien tussen enkel eenlaags polijsten en meerstaps (inclusief eerst compounden). Bij 1-staps waren de swirls wel weg, en zag het er best goed uit, maar je zag nog duidelijk wel vele kleine krasjes zitten. Van afstand zie je er natuurlijk niets van, maar ik wist vrij zeker dat dit me ging storen. Het proefstukje dat meerstaps was gedaan zag er zoveel strakker uit. Ik had daar later spijt van gekregen, zoveel was zeker. Dus een afspraak gemaakt voor de Premium behandeling:

Reinigen van velgen, banden en wielkasten
Inspuiten van de gehele auto met “snowfoam” om loszittend vuil los te weken
Uitgebreid afspoelen m.b.v. hogedruk om loszittend vuil te verwijderen
Het verwijderen van ijzerdeeltjes m.b.v Gyeon Q2 Iron
Handmatig wassen met een pH-neutrale shampoo
Reinigen van de deursponningen
Het drogen van de gehele auto met microvezel droogdoeken en lucht
Diepreinigen van het lakoppervlak m.b.v. klei om overgebleven fijne vervuiling te verwijderen (zoals teer en boomhars, welke tijdens het wasproces niet verwijderd kunnen worden)
Afplakken van delen welke wij tijdens het polijsten niet willen raken
Machinaal polijsten van het lakwerk (tijdens deze behandeling wordt +/- 12uur aan polijstwerkzaamheden besteedt)
Ontvetten van het lakwerk
Aanbrengen van de gekozen bescherming
Beschermen van de banden d.m.v een banden-gel
Uitlaatsierstukken reinigen en polijsten
Reinigen van de ruiten (zowel binnen als buiten)
Al het lakwerk voorzien van een laagje Gyeon Q2M Cure


Drie tot vier dagen zou ik de auto kwijt zijn. Gekozen voor de duurdere professionele coating die 5y+ mee gaat. Deze is alleen verkrijgbaar/toepasbaar via gecertificeerde detailers. Opties waren Gyeon MOHS+ en Duraflex. In overleg gekozen voor het advies om voor MOHS+ te gaan omdat mijn auto een daily driver is, en ik geen garage heb. De meeste tijd zou verder gaan zitten in het compounden en polijsten van de auto. Hij wilde zelfs wat steenslag aan de voorkant herstellen voor me. Dus even een lakstift bij de dealer gehaald. Mijn wederhelft wilde ook graag dat het interieur werd meegenomen, dus na overleg voor een kleine meerprijs ook een simpele interieur reiniging afgesproken. Maandag na het werk brengen en vrijdag middag of zaterdag ophalen was de afspraak.

Zo gezegd, zo gedaan. Van het hele decontaminatie en voorwas proces heb ik geen foto's. Het bijpunten van de steenslag:

Afbeelding
Afbeelding

Compounden en polijsten:

Afbeelding
Afbeelding

Eerste coating basis laag met Gyeon Q2 Base:

Afbeelding

Tweede top coating laag met Gyeon Q2 Phobic:

Afbeelding

Gyeon Trim voor de zwarte kunstof delen. De diffuser was een mat zwarte versie, en is nu een mooi stuk dieper zwart geworden:

Afbeelding

Wielen voorzien van ene laagje Gyeon Tire (na twee weken nog mooi zwart trouwens, spul dat ik altijd gebruikte was na 3-4 dagen wel weg :D ):

Afbeelding

Nadat de coating is uitgehard voorzien van een laagje Gyeon Q2M Cure:

Afbeelding

Als laatste een opfrisser voor het kunstof binnen:

Afbeelding

Op donderdag kreeg ik een belletje dat het compounden en polijsten wat langer duurde dan gepland. Hij was niet tevreden met het resultaat in eerste instantie en had er wat extra tijd in gestoken. Of ik de auto een dag later kon ophalen... Natuurlijk geen probleem. Wekt alleen maar vertrouwen als iemand kwaliteit en resultaat gericht werkt, in plaats van alleen het minimum aantal geplande uren besteed. De zou de auto dan zaterdag ochtend op kunnen halen. Echter stelde hij ook voor dat het zondag ochtend zou kunnen; zaterdag waren flinke hoosbuien voorspeld en alhoewel de coating na 24h nat mag worden, is een extra dag droog binnen staan natuurlijk idealer. Weer zo'n klein stukje detail/liefhebberij wat mij betreft; gretig op dat voorstel in gegaan.

Het ophalen op zondag was een feest. Geweldig resultaat. Uitgebreide uitleg gekregen wat er allemaal gedaan was, en hoe verder te onderhouden. Ook een goodie-bag met een washmitt, droogdoek en flesje Gyeon Bathe (shampoo), plus wat folders erbij gekregen. Op eigen vezoek een (Ceramic) detailer spray erbij ook. Verder wat info en een pasje + registratie boekje van de coating. Gyeon levert bij deze professionele coatings ook garantie (5y+) als er aan bepaalde simpele voorwaarden voldaan wordt. Als je additioneel een 2y/25k km onderhoudsbeurt doet bij een gecertificeerde detailer kun je zelfs voor hun zogenaamde "infinity" garantie gaan.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De rest onder een spoiler:
Spoiler
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Twee weken mocht de auto niet gewassen worden totdat de coating volledig uitgehard was. Ik mocht langskomen voor een was instructie, toegepast op het wassen in een wasbox. Dat afgelopen vrijdag gedaan. Leuke anekdote; tijdens deze twee weken reed ik op een ochtend naar het werk en merkte een vogel$@# plek op de motorkap op onder het rijden. Idee was om deze te verwijderen bij aankomst, maar onderweg waaide het gewoon van de motorkap af... :D Over mindere hechting van vuil en troep gesproken !

Meteen even nieuwe emmers en een flesje Wetcoat gekocht:

Afbeelding

De eerste wasbeurt en de mooie waterafstotende werking van de coating. Helaas was het een miezerige dag met veel bewolking, dus geen goede dag om de gloss/shine te zien. Sowieso is wit daar niet de beste kleur voor :lol: Het viel meteen op hoe makkelijk het wassen gaat. Je hoeft niet meer te "schrobben" maar slechts een lichte swipe met de washmitt en het vuil verdwijnt. In mijn straat veel last van boomsappen (denk ik dat het is ten minste..). Van die kleine oranje stipjes/sliertjes op de lak. Die waren al weg na de eerste keer foamen/afspuiten. Normaal moest ik daar wat moeite in steken om weg te krijgen.

Anyway, de eerste wasbeurt ging heel vlot: droog foamen, afspuiten, two-bucket wassen en weer afspuiten. Elke 2-3 wasbeurten Gyeon Wetcoat (deze kan je nat opsprayen en meteen weer afspuiten). Eens per 2-3 maanden in plaats van Wetcoat dan de Ceramic Detailer gebruiken. Die kan ook nat opgespoten worden, maar moet met een droogdoek afgenomen worden (zgn "dyring aid"). Er valt nog wel meer over te zeggen, maar in hoofdlijnen wordt dit mijn methode. Veel vlotter schoon dan voorheen, en resultaat beter dan de lange zaterdagen hiervoor :ja: .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Spoiler
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Al met al super tevreden. Kijk uit naar de makkelijkere wasbeurten en ben blij dat de lak weer fabrieksnieuw lijkt. Als je goed kijkt zie je nu geen kleine krasjes meer, maar die "sinaasappelhuid" van de lak is weer helemaal terug. Wereld van verschil. GXD heeft absoluut indruk gemaakt, ze nemen de tijd voor je en hebben een persoonlijke aanpak voor elke klant/auto. Zou ook zeker even gaan testen hoe/wat voor jouw lak het beste is, alvorens een keuze te maken van behandeling. Kleine dingen als wat extra uren in het polijsten steken, het bijpunten van de steenslag (is niet standaard) en een dagje langer mogen laten staan om de coating uit te harden, geven vertrouwen en laten zien dat het geen haast klus voor ze is. Als je in de buurt van Zaanstad/Amsterdam woont zeker een aanrader! Nu verder genieten :autotje spelen:

Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Mooi verslag en mooi resultaat. Gyeon is wel goed spul. Heb er ook aardig wat van.
Enjoy! :ja:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Mooi uitgebreid verhaal, met een schitterend resultaat. Dat is high end polishen.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”