BMW 730d F01

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Even los of het duur was of niet, de poelie was vroeg of laat aan de beurt. (Blijkbaar vroeg 001)Hij was echt gort droog. De kosten had ik toch gehad.

De auto is Bennerink, BMW Broekhuis en BMW Kalfsbeek onderhouden en is regelmatig in de garage te zien voor een zomer/winter check of service beurt. Gemiddeld om de 15.000 km. Ik ben erg zuinig op de walrus (net als de Mini en de M3) en meer van het voorkomen dan genezen. Daarom was ik verrast dat dit gebeurde. Ik ben er niet op uit om vinger te wijzen of geld terug te krijgen maar wil dit wel met Kalfsbeek bespreken hoe dit kon gebeuren (en misschien steken we er iets van op)
Toen het gebeurde stond hij op 167000 km.

Wat betreft de prijs. Iemand vroeg hoeveel het heeft gekost om te vergelijken. Voor mij maakt het niet meer uit, de factuur is betaald en ik ben erg goed geholpen door de Franse BMW dealer. Ik zelf had niet het idee dat ze het onderste uit de kan wilde halen. Wat ik uiteindelijk moest betalen was minder dan geoffreerd. Voor akkoord reparatie had ik even contact met de dealer in Nederland om toch even de prijs te checken. Het scheelt tientjes in het voordeel van Frankrijk in deze. Het uurloon is daar wat minder.


Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Opgelost dat is het belangrijkste toch :ja:

Ik heb het bij een touring wel een keer gehad, zo'n BMW backstage sessie waar ze dan een controle uitvoeren. Ging mij helemaal niet om die check, was wel weer eens leuk om bij de dealer te neuzen :wink:
Enfin, tijdens die check zagen ze dus wel een (waterpomp) poelie met een scheurtje erin. Zonder meteen in de complottheoriemodus te schieten, de auto had nog PS garantie en dat was gauw verdiend door de dealer.

Km stand was 65000km
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Deze grote jongen hebben we toch verkocht ondanks zijn betrouwbaarheid en rijbeleving. Door Corona is eea veranderd qua werk (ten gunste) waardoor diesel echt niet rendabel was. We reden nog maar 9500 kilometer per jaar met de 7.

Jammer maar wel rationeel.

Nu wachten op de “nieuwe”.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Ja dat is wat weinig voor een diesel. Ben benieuwd naar de opvolger. :ja:
E91 320i :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Showroom & Projecten”