BMW M3 E92 ingeruild voor M3 F80

Plaats hier de foto's van jouw BMW E30/E36/E46/E9x/F8x/G8x
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Mooie waardes hoor. Maximale koppel dat door fabrikant wordt opgegeven is vaak continue koppel, en niet een korte piek, en om langere tijd met continue koppel te rijden moet je volgens mij het circuit op gaan ermee. Maar desalniettemin, wel heel houden die mooie wagen :D


G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

F80 M3... samen met die van Jeff zo mooi hè...
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Mijn vorige M4 HF-438-X had met catless downpipes 526pk 755nm na BR tuning.Volgens mij wordt wat eerder al gezegd werd 700NM als veilige grens aangehouden voor de krukas hub. Mosselman heeft een upgrade hub op hun site staan ik zal is vragen wat zij adviseren aan te houden. Je kunt immers wel voorzichtig doen, maar je kickdown gebruik je 008
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
E91325D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 279
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:59
Type Auto: BMW F80 M3

Die krukas hub is een snel "bangelijk" iets wat ze de wereld in geholpen hebben. Tot op heden zijn er meer fails geweest met auto's die bone stock waren dan S55 motoren die werkelijk gechipt waren.

Maar het is natuurlijk aan ieder voor zich om het wel of niet te vervangen.
BMW F80 M3


Eibach-Pro kit
Vorsteiner V-FF 102
Full carbon kit
MPE + downpipes
BM3
Gebruikersavatar
BMWm3driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
Type Auto: BMW M3 F80
Locatie: Utrecht

Bijgaand de grafiek van de tuning. Geen kleuren omdat de cartridge van de printer leeg was ... 008

Afbeelding

En nog een foto van de website van BR

Afbeelding
Laatst gewijzigd door BMWm3driver op 01 feb 2019, 11:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Huidige auto: M3 F80

Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Gebruikersavatar
BMWm3driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
Type Auto: BMW M3 F80
Locatie: Utrecht

performance schreef:Mijn vorige M4 HF-438-X had met catless downpipes 526pk 755nm na BR tuning.Volgens mij wordt wat eerder al gezegd werd 700NM als veilige grens aangehouden voor de krukas hub. Mosselman heeft een upgrade hub op hun site staan ik zal is vragen wat zij adviseren aan te houden. Je kunt immers wel voorzichtig doen, maar je kickdown gebruik je 008
Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij Mosselman voor de aanschaf en montage van de crankhub upgrade kit S55.
Ga inderdaad geen risico nemen en wil het vermogen wel kunnen gebruiken.
Ook op jouw advies de midpipe laten vervangen door een exemplaar van Active Autowerke bij Baan Velgen :ja:
Huidige auto: M3 F80

Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Voorkomen is beter dan genezen :ja:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ik snap niet hoe het vermogen invloed zou hebben op de crank hub?

Dat ding doet toch niks anders dan de kettingen aandrijven?
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
BMWm3driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
Type Auto: BMW M3 F80
Locatie: Utrecht

Het gaat om het probleem wat jij zelf ook in het topic M3 generations dragrace op 24 september 2018 hebt aangekaart.
Huidige auto: M3 F80

Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Blijft leuk zo'n grafiek :D

En idd goed om paar voorzorgsmaatregelen te nemen met zoveel power onder de motorkap. Is ie eigenlijk nog anders gaan klinken?
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
BMWm3driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
Type Auto: BMW M3 F80
Locatie: Utrecht

Zeker 001

Hij is inderdaad anders gaan klinken, maar niet door de tuning. Wel door het middengedeelte van de uitlaat die ik, zoals ik al zei, vervangen heb door een exemplaar van Active Autowerke.
Huidige auto: M3 F80

Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13914
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je kunt altijd nog voor Pure turbo's gaan :shock:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWm3driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
Type Auto: BMW M3 F80
Locatie: Utrecht

Gaaf project. Wie weet :mrgreen:
Eerst vandaag de auto naar Mosselman.
Huidige auto: M3 F80

Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

En hoe was Mosselman enz :|
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
BMWm3driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
Type Auto: BMW M3 F80
Locatie: Utrecht

De auto dinsdagochtend dus gebracht en hij was gisteren eind van de dag klaar. Gratis vervangende auto meegekregen. Indruk was goed. Met name de mensen die er werken weten waar ze het over hebben. Waren ook heel eerlijk door te zeggen dat het probleem alleen speelt bij de eerste series (waar de mijne dus ook van is) en dat het geen zekerheid is dat er iets stuk gaat.
Toevallig hadden ze net een M3 gedaan waar het wel fout was gegaan en de dealer voor € 8.000 van alles wilde vervangen. Motor was daar niet stuk gegaan, maar auto ging constant in de noodloop doordat door de kapotte borg er iets gedraaid was. Technisch ben ik dus niet, maar de de kenners op dit forum zullen het wel begrijpen.
Het schijnt trouwens volgens Mark van Mosselman dat vanaf volgens mij de competition modellen BMW wel het een en ander heeft aangepast.

Uiteindelijk geen goedkope klus, met name door de vele arbeidsuren, maar kan nu met een zeker gevoel het gas intrappen.
Maar € 2.300 is minder dan wat ik kwijt ben als het wel fout gaat.

Waren trouwens ook nieuwsgierig hoe ik bij hun terecht was gekomen. Vinden het vreemd dat ze in het buitenland bekender zijn dan in Nederland, maar gaven toe dat hun marketing niet hun sterkste kant is waar ze nu wel aan werken.
Gaf nog een tip om sponsor te worden van dit forum :mrgreen:
Laatst gewijzigd door BMWm3driver op 09 feb 2019, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige auto: M3 F80

Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Showroom & Projecten”