435i uitlaatgeluid

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
bjornmallmann
Just getting started
Just getting started
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 okt 2018, 09:20

Ik ben eens benieuwd welk uitlaatgeluid jullie het mooist vinden bij een 435i.
Ik wil graag iets aanpassen maar kom er maar niet achter welke weg ik moet bewandelen.
Performance uitlaat is mij iets te luid.
Een downpipe zou een optie kunnen zijn echter weet ik niet hoe dit precies gaat klinken.
Naar een uitlaatbedrijf gaan en daar de oem uitlaat laten aanpassen behoort ook nog tot de mogelijkheden.

Wat ik graag wil, ietsiepietsie meer geluid zodat je de mooie 6 cilinder wat beter hoort, nu is hij iets te beschaafd helaas.
Ik kan het maar 1 x doen en wil geen johnny geluid eronder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Gebruikersavatar
MarcelV
Just getting started
Just getting started
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 jul 2017, 09:04
Type Auto: BMW 340i HiExec M-Sport

Helemaal mee eens dat de performance uitlaat iets te veel geluid maakt voor het mooie, hoor ook nog wel eens klachten over resonantie wat vervelend kan zijn bij 'cruisen'.

Ik wil ook gewoon 'rustig' kunnen rijden en in de sportstand mag die best wat 'brullen' en dat is precies wat die nu doet met de standaard uitlaatjes.

Als je toch iets meer wilt is wellicht dit wat voor je? Heb er geen ervaring mee, maar je kunt het wel personaliseren.

http://maxiperformance.nl
2017 BMW F30 320i M-Sport
2018 BMW F30 340i M-Sport
bjornmallmann
Just getting started
Just getting started
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 okt 2018, 09:20

Dankje.

Maxi ben ik inderdaad al eens geweest in het verleden met mijn e90330i. Was ik toch wel tevreden over, dat is zeer Zeker een optie.

De standaard pijpjes is mij in de sportstand iets te rustig, zelfs met de mod van de klep in de uitlaat (eerlijk gezegd hoor ik daar niks van)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Ik heb precies dezelfde wensen; een mooi sportief geluid dat tegelijkertijd wel beetje beschaafd blijft en er geen Sjonnie wagen van maakt. Ik ga dit bij Crooke Tuning laten doen; heb contact met ze gehad en heb het idee dat ze het goed begrijpen en veel vaker dit soort verzoeken krijgen. Wellicht ook een optie voor je.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
bjornmallmann
Just getting started
Just getting started
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 okt 2018, 09:20

Dan ben ik heel benieuwd naar je ervaring. Wanneer laat je het doen, en wat gaat er gebeuren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Ik denk ergens komende maanden (heb eerst nog spuiten en montage van net aangeschafte dakspoiler op het programma staan).

Ik heb hiervoor een offerte opgevraagd (aanpassen van bestaande demper): viewtopic.php?f=72&t=16899&start=45
en anders wordt het een custom made rvs einddemper. In elk geval met originele M Performance sierstukken.

Wil verder een mooie diepe sound krijgen en niet zo'n schel/pruttelend geluid (wat ik meer bij kleine sportieve auto's vind passen). Abarth geluid vind ik bijv. erg gaaf, maar niet voor een grote BMW.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
bjornmallmann
Just getting started
Just getting started
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 okt 2018, 09:20

Dat is wel gaaf, met oem performance eindstukken.
Waar kun je die vandaan halen?
Goede tip zeg

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Bij de dealer, maar Crooke kan ook gelijke de originele leveren en monteren begrijp ik.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
DennisM5
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 916
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:32
Type Auto: BMW F10 m5

Gewoon een akra eronder.klinkt mooi subtiel :Hosanna: :Hosanna: :Dubbel:
Alleen mijn buren schrikken altijd wakker.
F10 m5
bjornmallmann
Just getting started
Just getting started
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 okt 2018, 09:20

Jouw buren zijn arme klooten

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”