Welke opties een must bij aanschaf 330i?

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie

Moderators: Moderator team, Beheerder

Plaats reactie
Sjorrit
Just getting started
Just getting started
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:20

14 jan 2019, 13:08

Beste mensen,

Na mijn bmw F30 met 2 liter turbo motor ben ik een tijdje bmw-loos geweest en sinds enkele weken weer opzoek maar nu een E90 (sedan of station) met 330i motor.

Nu had ik voor mijzelf een aantal eisen gesteld, namelijk:

LCI
Handbak
M-pakket binnen en buiten
half-leer of alcantara stoelen

Nu is het best lastig om dit te zoeken zonder direct boven mijn budget te gaan (+-17.000,-). Er zijn wel auto's maar vaak met een ontbrekende onderhouds historie of al 6-7 voorgaande eigenaren gehad.

Nu zag ik wel twee auto's staan maar die hadden alleen een M-pakket aan de buitenkant. Is een M-interieur pakket alleen het stuur, schakelpook en zwarte hemel of zijn er ook technische verschillen? Want een zwarte hemel, M-stuur en M-pook monteren kan achteraf ook natuurlijk tenzij er dingen zien die ik zo niet zie.

Ik had ook gevonden dat een LCI versie van de 325i makkelijk naar het vermogen van een 330i gebracht kan worden door Mosselman (andere inlaat + mapping) maar hoe zit het met de technische verschillen tussen de 325 en de 330? Heeft de 330 ook andere remmen, uitlaat of andere technische dingen die met het blote oog niet te zien zijn?

Op de pre-lci zie ik nog weleens de optie "servo-tronic steering" als optie, hoe zit het met de LCI? heeft die dit standaard of is dit ook een optie? Ik las dat je dan minder omwentelingen hoeft te maken om van full-lock links naar rechts te gaan, iets wat ik wel graag zou willen.

Nog andere tips kwa opties die een must zijn of waarvan jullie zeggen dat kan achteraf ook nog? Ik hoor het graag.

mvg, Jorrit
Gebruikersavatar
Roland
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 12169
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i

14 jan 2019, 13:17

Misschien niet precies de wagen wat jij wil, maar deze is van een ex forumlid:

viewtopic.php?f=31&t=22335

Ook heeft deze de extra vitaminen al richting een 330i.
Gebruikersavatar
Giovanni21
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 472
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW E90 325iA
Locatie: Den Haag

14 jan 2019, 13:30

Ik zou (persoonlijk) het volgende aan het wensenlijstje toevoegen
qua stoelen: sportstoelen
xenon
schuif/kanteldak
lichtpakket

nice to have, anders achteraf inbouwen:
cruise control
prof navi (icm combox)
inklapbare spiegels
BMW E90 325i Check my Ride 8)

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
Vester86
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15

14 jan 2019, 19:09

die wagen van RSR is erg mooi, persoonlijk zou ik alleen het panorama dakje missen.
Techn
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

14 jan 2019, 19:34

Panodak xenon sportstoelen leer pdc
En zeker niet te vergeten

Bekerhouders


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jimmer
Just getting started
Just getting started
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: E90 325i N53

14 jan 2019, 19:43

De enige verschillen tussen de 325i en 330i (LCI):

1. Ander inlaatspruitstuk
2. Andere software (engine mapping)
3. Iets grotere schijfremmen (voor), 330mm ipv 312mm. (Hierdoor kan de 325i nog wel 16” velgen aan en de 330i niet meer).

Rest is “volgens mij” allemaal hetzelfde(maar iemand mag mij best verbeteren hier).

Je kunt bij Mosselman 1 en 2 laten doen, dan ga je naar de volle 330i spec (272pk volgens mij). Je kunt ook alleen 2 doen, dan ga je naar +-250pk met vrijwel hetzelfde koppel in het midden gebied (alleen bovenin mis je wat). Stuk goedkoper is dat. Trouwens de laatste generatie van de Pre-LCI (2008), heeft ook al de nieuwe motor en bak van de LCI, dus die 325i valt ook te tunen naar een 330i.

Servotronic is volgens mij nog de ‘ouderwetse’ hydraulische stuurbekrachting. De latere modellen hebben elektronische bekrachtiging. Dus dat is niks bijzonders. Je doelt misschien op Active Steering, dat is wel variabel sturen. Schijnt wel fijn te zijn, maar zelf geen ervaring mee. Ik zou er geen auto voor laten staan als die het niet heeft.

Laatste, houd er rekening mee dat het M pakket op de E90 echt hard is, moet je van houden, voor sommigen is het too much.

Succes!
2008 - E90 325i N53 ZF6HP
Gebruikersavatar
Dutch79
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 8366
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

14 jan 2019, 20:28

M-pakket is hard? :mrgreen:
M-pakket denk ik aan het bumperpakket, maar je doelt wellicht op de M-ophanging? Als je de veren wijzigt naar Eibach pro-kit heb je wat meer comfort, betere wegligging en beter looks. Dus ook daarvoor hoef je m niet te laten staan.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography
Sjorrit
Just getting started
Just getting started
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:20

15 jan 2019, 10:45

Thanks voor de reacties! Ik ga rustig opzoek en idd de auto van SRS is ook heel aantrekkelijk!
Gebruikersavatar
CreativeS
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1287
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA

15 jan 2019, 12:43

Maar dat is wel een automaat hè...
Jimmer
Just getting started
Just getting started
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: E90 325i N53

15 jan 2019, 14:09

Alleen maar beter... 008
2008 - E90 325i N53 ZF6HP
Sjorrit
Just getting started
Just getting started
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:20

15 jan 2019, 14:25

CreativeS schreef:Maar dat is wel een automaat hè...
Ja, ik had 3 jaar geleden een F30 met ZF 8traps autoamaat, die was perfect. Hoe verhoud de (oudere) 6 traps automaat in de 3 serie zich met deze bak?
Gebruikersavatar
Dutch79
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 8366
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

15 jan 2019, 14:47

Is wat minder snel, maar je kunt dit nog verbeteren mbv xHP software.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7883
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

15 jan 2019, 14:48

Je kunt de zesbak zelfs flashen met alpina software. Ik weet niet of dit ook voor de 325/330 toepasbaar is.
BMW 3..dA Touring

2005 e91 320dA
2009 e91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
Gebruikersavatar
Dutch79
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 8366
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

15 jan 2019, 15:08

xHp schijnt zelfs beter te zijn 008
Heb hebt in ieder geval al de mogelijkheid tussen Stage 1, 2 en 3.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i.
2point8 Photography
Jimmer
Just getting started
Just getting started
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: E90 325i N53

15 jan 2019, 22:48

ejt schreef:Je kunt de zesbak zelfs flashen met alpina software. Ik weet niet of dit ook voor de 325/330 toepasbaar is.
Ja dat is ook mogelijk(spreek uit ervaring), alleen niet 100% ideaal aangezien de software voor een 335i was bedoeld. Software is wel gratis (als je iemand vindt die het kan installeren, niet triviaal). Maar sinds xHP er is, is de Alpina flash minder interessant, aangezien xHP beduidend beter is. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat (en het is een stuk makkelijker zelf te doen).

De 6-bak van de LCI(is ook geupdatet tov vroege pre lci modellen) komt redelijk goed weg, vooral na de xHP update, wat de schakelmomenten een stuk vlotter maakt(tevens met de stages kun je nog kiezen wat je bij je vindt passen). Niet zo goed als de 8hp natuurlijk, maar wel een van de betere 6-bakken. Daarnaast vind ik dat het karakter van de 6-cilinders beter past bij een automaat dan handbak, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
2008 - E90 325i N53 ZF6HP
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”