Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een knappe e61 lci vanaf 2008. Het liefst een 6 cil benzine. Van diesels weer ik veel maar van benzine BMW’s eigenlijk weinig
Welke motor heeft de minste problemen? Je leest zoveel problemen maar de goede ervaringen lees je nergens.
Graag jullie hulp!
Groet Edwin
Aankoopadvies e61 lci benzine automaat. (closed, toch een diesel gekocht)
- Spollie
- VIP Driver
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
- Type Auto: G31 LCI 530d
De E60/E61 LCI benzinemotoren zijn eigenlijk allemaal drama. De 4- en 6-cilinders (N43/N53) hebben o.a. problemen met bobines, injectoren, hogedruk brandstofpomp, carbon buildup, NOx sensor, NOx katalysator, waterpomp etc. etc. Ik heb destijds mijn E60 530i LCI anderhalf jaar gereden, en heb in die tijd de volgende problemen gehad:
- 6x bobines vervangen
- 6x injectoren vervangen (duur grapje)
- hogedruk brandstofpomp kapot (duur grapje)
- NOx sensor (vervangen door Noxem emulator)
- Walnut blast vanwege carbon buildup
- Waterpomp/thermostaat vervangen
Ondanks alles liep de motor nog steeds niet geweldig (ok, ik ben een zeiker, maar het moet gewoon goed zijn). Toen heb ik hem ingeruild voor m'n huidige 335d en die is al een jaar probleemloos (ondanks hogere km-stand). Is misschien niet wat je wilde horen, ik zou zelf het budget oprekken en voor een F10 535i gaan. N55-blok schijnt wel ok te zijn.
- 6x bobines vervangen
- 6x injectoren vervangen (duur grapje)
- hogedruk brandstofpomp kapot (duur grapje)
- NOx sensor (vervangen door Noxem emulator)
- Walnut blast vanwege carbon buildup
- Waterpomp/thermostaat vervangen
Ondanks alles liep de motor nog steeds niet geweldig (ok, ik ben een zeiker, maar het moet gewoon goed zijn). Toen heb ik hem ingeruild voor m'n huidige 335d en die is al een jaar probleemloos (ondanks hogere km-stand). Is misschien niet wat je wilde horen, ik zou zelf het budget oprekken en voor een F10 535i gaan. N55-blok schijnt wel ok te zijn.
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Dank voor je reactie. ik was er al bang voor, budget voor een f11 is er helaas niet. Budget voor een hoop ellende is er ook niet. Heb ook nog de gedachte om te kijken naar een e39 530i en dan doorsparen voor een f11. Een diesel kan natuurlijk ook nog, de N57 blokken zijn wel oké. Alleen die vaste lasten... Of toch maar over naar een ander merk!!
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Heb me is wat meer verdiept in de kosten per maand en omslagpunt. 5 serie diesel is niet duurder per maand dan een benzine. En dat al bij 15000 km per jaar als voorbeeld. Zag een mooie f11 525d staan voor een leuke prijs. Met dezelfde motor als mijn recent verkochte 325d, N57 blok. Beviel me erg goed maar vanwege gezinsuitbreiding moet ik een maatje groter. Ga toch maar is kijken naar die diesel.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Leaseauto's worden steeds minder diesels, maar dat heeft dan waarschijnlijk betrekking op nieuwe auto's (belasting).
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Uiteraard reken je een omslagpunt uit rekening houdend met wegenbelasting. Mijn 325d koste €154,00 per maand en een 525d €166,00 dus dat verschil valt mee.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
-
- VIP Driver
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15
Edje schreef: “de kosten per maand en omslagpunt. 5 serie diesel is niet duurder per maand dan een benzine. 15000 km per jaar als voorbeeld.”
Ik dacht dat je diesel vs benzine bij de 5 serie bedoelde
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54
Dus deze F11 is van vóór september 2011? Daarna werd 525d immers een viercilinder. Een N57 is inderdaad smullen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!