Dat geldt met olie ook. He beste is er met 5.000 wel vanaf. Maar niemand wisselt het. Ja....ik!. Ik rijd maar 7 oid.
En omdat het geen drol kost als je het zelf kan doen.
Maar deel je mening wel. Je kan heel goed aan banden al zien of je dempers op zijn.
Lager geldt zelfde. Vaak zat auto's gehad waarbij de lagers voelbaar worden op dwarsgeplaatste wielen. Maar rechtuit of op de brug voel of merk je niks....
Mdlange’s F11 525d 2013
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13915
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dwarsgeplaatste wielen?? Lijkt me lastig rijden
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13915
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Je bedoelt de sturende wielen dus.
- mdlange
- VIP Driver
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21
Achterschijven ook maar vervangen.
Auto trilde bij remmen. Omdat dat de schijven voor op minimum dikte zaten, die eerst vervangen.
Trilde nog steeds. Dus nu achter vervangen die nog meer dan een mm boven minimum zaten en het trillen is weg.
Auto trilde bij remmen. Omdat dat de schijven voor op minimum dikte zaten, die eerst vervangen.
Trilde nog steeds. Dus nu achter vervangen die nog meer dan een mm boven minimum zaten en het trillen is weg.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13915
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Uh, ja ja.
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Tering wat een geluk met je losse wervel kleppen..
Ik heb ze er ook uit bij de N serie motor
Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
Ik heb ze er ook uit bij de N serie motor
Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
- mdlange
- VIP Driver
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21
Vandaag en gisteren weer wat geklust aan onze BMW’s
De 5 serie heeft nieuwe draagarmen gekregen. Hij moet nog uitgelijnd worden ivm het schokdemper-stofkappen verhaal, maar er zat een beetje speling op deze rubbers, dus eerst maar vervangen.
De 3 serie heeft wat meer aandacht gehad. Alle 4 de schokdempers zijn nu vervangen (achterkant poosje geleden al gedaan) en draagarmen enz aan de voorkant vervangen + 4 nieuwe vredestein banden.
Beide auto’s worden nu binnenkort uitgelijnd.
I
Ik ben er ondertussen nog steeds niet over uit wat ik nu moet qua schokdempers onder de 5 serie.
1:Als ik 4 adaptieve schokdempers nieuw koop, kost het me 2600,-
2:Als ik het gebruikt bij elkaar sprokkel via eBay kost het me ongeveer de helft. (Volgens advertenties bijv 20.000km , maarja geen garantie)
3: adaptieve gedeelte uit laten coderen en 4 normale schokdempers kopen en monteren. Dan kost het me totaal zo’n 700,-
3e optie is natuurlijk het goedkoopst, en ook wel geruststellend dat ik van dat ingewikkelde en dure systeem af ben, maar ik ben bang dat de auto er misschien wel slechter van gaat rijden.
De auto heeft nu zo’n 250k gelopen, maar wat als ik straks een nieuwe set normale dempers monteer en de auto slechter rijdt dan voorheen... dan ga ik best wel balen...
Verder is de optie comfort+ soms echt wel lekker. Wanneer ik lange stukken snelweg rijd en gewoon zacht geveerd wil cruisen. (Of bijv op weg naar vakantie bestemmingen) dan is dit echt wel relaxt.
Als de auto straks met standaard dempers constant wat stug is, ga ik dit wel missen als dit uitgecodeerd wordt voor standaard dempers.
Daarnaast is het best een lomp zware auto en is het ook niet prettig als m’n dempers straks juist te slap zijn en ik niet meer fatsoenlijk een bocht kan nemen...
(4?)Misschien is het meest verstandige om eerst het adaptieve systeem (misschien tijdelijk) uit te schakelen. Dan kan ik een gevoel krijgen van de auto hoe hij rijdt zonder dit systeem en me een voorstelling maken hoe hij zal rijden met een nieuwe set normale dempers... Dan kan ik alsnog kiezen om ofwel een set normale dempers te bestellen, ofwel terug te zetten naar adaptief en kiezen uit optie 1 of 2.
Dus misschien eerst maar op zoek naar een codeer-techneut die ook bereid is een backup te bewaren.
Of gewoon de stekkers van de schokdempers even loshalen en hier een proefrit (incl foutmelding) mee maken?
Of heeft een van jullie nog betere ideeën?
De 5 serie heeft nieuwe draagarmen gekregen. Hij moet nog uitgelijnd worden ivm het schokdemper-stofkappen verhaal, maar er zat een beetje speling op deze rubbers, dus eerst maar vervangen.
De 3 serie heeft wat meer aandacht gehad. Alle 4 de schokdempers zijn nu vervangen (achterkant poosje geleden al gedaan) en draagarmen enz aan de voorkant vervangen + 4 nieuwe vredestein banden.
Beide auto’s worden nu binnenkort uitgelijnd.
I
Ik ben er ondertussen nog steeds niet over uit wat ik nu moet qua schokdempers onder de 5 serie.
1:Als ik 4 adaptieve schokdempers nieuw koop, kost het me 2600,-
2:Als ik het gebruikt bij elkaar sprokkel via eBay kost het me ongeveer de helft. (Volgens advertenties bijv 20.000km , maarja geen garantie)
3: adaptieve gedeelte uit laten coderen en 4 normale schokdempers kopen en monteren. Dan kost het me totaal zo’n 700,-
3e optie is natuurlijk het goedkoopst, en ook wel geruststellend dat ik van dat ingewikkelde en dure systeem af ben, maar ik ben bang dat de auto er misschien wel slechter van gaat rijden.
De auto heeft nu zo’n 250k gelopen, maar wat als ik straks een nieuwe set normale dempers monteer en de auto slechter rijdt dan voorheen... dan ga ik best wel balen...
Verder is de optie comfort+ soms echt wel lekker. Wanneer ik lange stukken snelweg rijd en gewoon zacht geveerd wil cruisen. (Of bijv op weg naar vakantie bestemmingen) dan is dit echt wel relaxt.
Als de auto straks met standaard dempers constant wat stug is, ga ik dit wel missen als dit uitgecodeerd wordt voor standaard dempers.
Daarnaast is het best een lomp zware auto en is het ook niet prettig als m’n dempers straks juist te slap zijn en ik niet meer fatsoenlijk een bocht kan nemen...
(4?)Misschien is het meest verstandige om eerst het adaptieve systeem (misschien tijdelijk) uit te schakelen. Dan kan ik een gevoel krijgen van de auto hoe hij rijdt zonder dit systeem en me een voorstelling maken hoe hij zal rijden met een nieuwe set normale dempers... Dan kan ik alsnog kiezen om ofwel een set normale dempers te bestellen, ofwel terug te zetten naar adaptief en kiezen uit optie 1 of 2.
Dus misschien eerst maar op zoek naar een codeer-techneut die ook bereid is een backup te bewaren.
Of gewoon de stekkers van de schokdempers even loshalen en hier een proefrit (incl foutmelding) mee maken?
Of heeft een van jullie nog betere ideeën?
- mdlange
- VIP Driver
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21
Ohja, paar meter rijden had natuurlijk ook gekund. 2 slingerapen onder een auto is wel leuker.
Gaat alleen om de binnenste 2 rubbers toch?
Stuur van de 3 serie staat iets scheef zag ik, dus uitlijnen is geen overbodige luxe.
Gaat alleen om de binnenste 2 rubbers toch?
Stuur van de 3 serie staat iets scheef zag ik, dus uitlijnen is geen overbodige luxe.