Mdlange’s F11 525d 2013

Plaats hier de foto's van jouw BMW F07/F1x
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dat geldt met olie ook. He beste is er met 5.000 wel vanaf. Maar niemand wisselt het. Ja....ik!. Ik rijd maar 7 oid.
En omdat het geen drol kost als je het zelf kan doen.

Maar deel je mening wel. Je kan heel goed aan banden al zien of je dempers op zijn.
Lager geldt zelfde. Vaak zat auto's gehad waarbij de lagers voelbaar worden op dwarsgeplaatste wielen. Maar rechtuit of op de brug voel of merk je niks....


Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13915
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dwarsgeplaatste wielen?? Lijkt me lastig rijden :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Je stuurt toch......
Dan ga je een andere belasting op je lagers zetten..
Als je flink boekt wringen ze lekker....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13915
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je bedoelt de sturende wielen dus.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Achterschijven ook maar vervangen.
Auto trilde bij remmen. Omdat dat de schijven voor op minimum dikte zaten, die eerst vervangen.
Trilde nog steeds. Dus nu achter vervangen die nog meer dan een mm boven minimum zaten en het trillen is weg.
Afbeelding
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dutch79 schreef: 04 mar 2020, 18:50 Je bedoelt de sturende wielen dus.
Nee want j stuurt niet met je sturende wielen. Je achterkant stuurt. Voor corrigeer je de achterkant. :mrgreen:
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13915
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Uh, ja ja.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

idd... jaja. het kontje bepaalt :Klappen:
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

:lol: :lol:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Alpinadrachten
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3330
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
Type Auto: E91 executive

Tering wat een geluk met je losse wervel kleppen..
Ik heb ze er ook uit bij de N serie motor

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Vandaag en gisteren weer wat geklust aan onze BMW’s

De 5 serie heeft nieuwe draagarmen gekregen. Hij moet nog uitgelijnd worden ivm het schokdemper-stofkappen verhaal, maar er zat een beetje speling op deze rubbers, dus eerst maar vervangen.

De 3 serie heeft wat meer aandacht gehad. Alle 4 de schokdempers zijn nu vervangen (achterkant poosje geleden al gedaan) en draagarmen enz aan de voorkant vervangen + 4 nieuwe vredestein banden.

Beide auto’s worden nu binnenkort uitgelijnd.

Afbeelding


IAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding



Ik ben er ondertussen nog steeds niet over uit wat ik nu moet qua schokdempers onder de 5 serie.

1:Als ik 4 adaptieve schokdempers nieuw koop, kost het me 2600,-

2:Als ik het gebruikt bij elkaar sprokkel via eBay kost het me ongeveer de helft. (Volgens advertenties bijv 20.000km , maarja geen garantie)

3: adaptieve gedeelte uit laten coderen en 4 normale schokdempers kopen en monteren. Dan kost het me totaal zo’n 700,-

3e optie is natuurlijk het goedkoopst, en ook wel geruststellend dat ik van dat ingewikkelde en dure systeem af ben, maar ik ben bang dat de auto er misschien wel slechter van gaat rijden.
De auto heeft nu zo’n 250k gelopen, maar wat als ik straks een nieuwe set normale dempers monteer en de auto slechter rijdt dan voorheen... dan ga ik best wel balen...


Verder is de optie comfort+ soms echt wel lekker. Wanneer ik lange stukken snelweg rijd en gewoon zacht geveerd wil cruisen. (Of bijv op weg naar vakantie bestemmingen) dan is dit echt wel relaxt.
Als de auto straks met standaard dempers constant wat stug is, ga ik dit wel missen als dit uitgecodeerd wordt voor standaard dempers.

Daarnaast is het best een lomp zware auto en is het ook niet prettig als m’n dempers straks juist te slap zijn en ik niet meer fatsoenlijk een bocht kan nemen...

(4?)Misschien is het meest verstandige om eerst het adaptieve systeem (misschien tijdelijk) uit te schakelen. Dan kan ik een gevoel krijgen van de auto hoe hij rijdt zonder dit systeem en me een voorstelling maken hoe hij zal rijden met een nieuwe set normale dempers... Dan kan ik alsnog kiezen om ofwel een set normale dempers te bestellen, ofwel terug te zetten naar adaptief en kiezen uit optie 1 of 2.


Dus misschien eerst maar op zoek naar een codeer-techneut die ook bereid is een backup te bewaren.
Of gewoon de stekkers van de schokdempers even loshalen en hier een proefrit (incl foutmelding) mee maken?

Of heeft een van jullie nog betere ideeën?
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Lekkrr gehobbyed dus.
Wel alles pas vastgezet toen ie op z'n wielen stond en paar x is ingeveerd enzo?
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Ja klopt NOS, we zijn er met z’n 2en een poosje aan gaan hangen aan de onderkant en vroegen ons wel af of ze dit bij de dealer ook deden, want het zag er vrij belachelijk uit
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Ik zet het losvast. Rijd hem van de 2 koloms naar de 4 koloms. Dan is ie al gezet ondertussen. Daarna op de 4koloms alles vastzetten. Al ligt het aan welke klus hoor.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Ohja, paar meter rijden had natuurlijk ook gekund. 2 slingerapen onder een auto is wel leuker.
Gaat alleen om de binnenste 2 rubbers toch?
Stuur van de 3 serie staat iets scheef zag ik, dus uitlijnen is geen overbodige luxe.
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: Showroom & Projecten”