Geachte forumleden,
Vanmiddag heb ik een BMW 330D opgehaald, en net als de andere 330D waar ik mee gereden hebt valt mij op dat deze auto best wel dweilt op hoge snelheid. Nou heb ik vanavond het hele F3x forum door zitten spitten, maar een antwoord op mijn vraag heb ik nog niet helemaal kunnen vinden.
Is er een manier om ervoor te zorgen dat de auto wat koersvaster is en wat minder dweilt, zonder er een verlaging onder te zetten ? Ik heb niets met schroefsets en andere rommel onder een daily driver namelijk.
Ik lees iets over uitlijnen, wie hebben daar ervaring mee?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken in deze.
Wegligging verbeteren zonder verlaging F31
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
Morgen eerst maar eens een voorstelrondje doen met de volledige informatie.. Maar voor nu even de relevante zaken; gaat om een M-Sport onderstel, voorzien van een 19” breedset (245/225) met Runflat banden.
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
Shocks als in schokdemper? Wat is een normale termijn dat die bij BMW versleten zijn? Ik hoop toch niet met 80k al?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Staat er pas 80K op? Dan zou slijtage nog niet echt n issue moeten zijn zou je zeggen...
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Voor het model zou je niet zeggen.
Bij een polo..a1..Fabia oid klopt het wel.
Wat is versleten? Lek? Nadeinen? Cupvorming krijgen?
Ik vervang aardig wat dempers van oa fiat..ford...en ook dus Audi 1.polo of golf 6 of 7 met geen 100 k op de teller. Veelal zwete, lek of gescheurd. Zelfs met 40k al soms...
Tis geen kwaliteit zoals vroeger he
Bij een polo..a1..Fabia oid klopt het wel.
Wat is versleten? Lek? Nadeinen? Cupvorming krijgen?
Ik vervang aardig wat dempers van oa fiat..ford...en ook dus Audi 1.polo of golf 6 of 7 met geen 100 k op de teller. Veelal zwete, lek of gescheurd. Zelfs met 40k al soms...
Tis geen kwaliteit zoals vroeger he
Laatst gewijzigd door NOS op 09 jun 2019, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Subjectieve verhalen van..mm auto heeft 250k gedraaid op de oem en zijn niet op....hen je weinig aan. Koop nieuwe oems en plaats ze.
Je auto is heel anders in ene. En de oude waren niet op toch????....
Je auto is heel anders in ene. En de oude waren niet op toch????....
Nobody said it was easy....
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
DCC zit er mijn inziens niet op, staat ook niet op de optielijst als ik de auto door een VIN decoder heen trek.
Zoals gezegd heb ik het met meerdere 330D’s tijdens een proefrit ervaren, dus het lijkt mij bijna een producteigenschap. En ik wil met alle liefde de dempers lukraak gaan vervangen, maar heb het ernstige gevoel dat het daarmee nog niet verholpen is..NOS schreef: ↑09 jun 2019, 08:39 Voor het model zou je niet zeggen.
Bij een polo..a1..Fabia oid klopt het wel.
Wat is versleten? Lek? Nadeinen? Cupvorming krijgen?
Ik vervang aardig wat dempers van oa fiat..ford...en ook dus Audi 1.polo of golf 6 of 7 met geen 100 k op de teller. Veelal zwete, lek of gescheurd. Zelfs met 40k al soms...
Tis geen kwaliteit zoals vroeger he
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
Runflat inderdaad, op 19”.
- DennisMatthijssen
- VIP Driver
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 19:37
- Type Auto: F30 320i
Ik herken het wel.
Ik kom zelf van een E91 met M-onderstel en rij nu een F30. Ik merkte hetzelfde zoals jij nu omschrijft. Gewoon net een stuk minder strak bij hogere snelheden en in de bochten. Na het plaatsen van een Eibach pro kit veren set op de originele schokbrekers is het al een stuk strakker. Maar nog niet zoals de E91..... zal toch echt aan de F- reeks liggen.
Ik kom zelf van een E91 met M-onderstel en rij nu een F30. Ik merkte hetzelfde zoals jij nu omschrijft. Gewoon net een stuk minder strak bij hogere snelheden en in de bochten. Na het plaatsen van een Eibach pro kit veren set op de originele schokbrekers is het al een stuk strakker. Maar nog niet zoals de E91..... zal toch echt aan de F- reeks liggen.
F30 320i, 2013
E91 318i, 2010
E91 318i, 2010
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
Het is maar net waarmee je het vergelijkt..
Het is duidelijk geen r32 vergelijking en met een A3 kun je die F31 ook echt niet mee vergelijken. De A3 is mega stug/ sportief geveerd. Een r32 heb ik dan nog nooit in gereden dan.
Met mijn F34 ging ik van 18 naar 20inch dan wordt het echt wel sportiever, maar hij blijft comfortabel . Mijn 218i leenauto die reed net als de A3 stijf en hoekbaar zeg maar.
Of de Z4 die rijd ook mega sportief, haast hard zelfs..
De F serie is duidelijk voor meer comfort..
Het is duidelijk geen r32 vergelijking en met een A3 kun je die F31 ook echt niet mee vergelijken. De A3 is mega stug/ sportief geveerd. Een r32 heb ik dan nog nooit in gereden dan.
Met mijn F34 ging ik van 18 naar 20inch dan wordt het echt wel sportiever, maar hij blijft comfortabel . Mijn 218i leenauto die reed net als de A3 stijf en hoekbaar zeg maar.
Of de Z4 die rijd ook mega sportief, haast hard zelfs..
De F serie is duidelijk voor meer comfort..