*!* Meguiars Stappenplan reactie topic *!*

Hier vind je de DIY's om je auto optimaal te verzorgen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Ben je echt fan van je auto, dan wil je hem natuurlijk vertroetelen en vooral goed onderhouden. De meeste mensen gaan nog steeds met hun dure auto door de wasstraat heen terwijl dat de grootste oorzaak is van kleine krasjes. Je auto word er ook niet echt schoon van. Om je auto echt schoon te houden zeg ik is er maar een manier en dat is zelf poetsen en dan wel met Meguiars. Dat is gewoon het beste schoonmaak spul ter wereld in mijn ogen.

Meer info op http://www.meguiars.nl

MIJN stappenplan:

Producten;

NXT Car Wash (Wassen)
Quik Clay Detailing System (Reinigen en voorbereiding)
Deep Crystal Paint Cleaner (Reinigen en voorbereiding)
Deep Crystal Polish (Polijsten en beschermen)
Deep Crystal Carnauba Wax (Polijsten en beschermen)

Gold Class Trim Detailer (Andere oppervlakten)
Endurance High Gloss tyre protection gel (Andere oppervlakten)
Hot Rims All Wheel Cleaner (Andere oppervlakten)
NXT Glass Cleaner (Andere oppervlakten)

Accessoires;

The Ultimate Wash Mitt (Accessoires)
High Tech Applicator Pads (Accessoires)
Supreme Shine Microfiber (Accessoires)
Water Magnet Drying Towel (Accessoires)

Stappenplan;

1.
Auto afspoelen. (Dus zoveel mogelijk vuil eraf, zodat je dat met wassen niet in de handschoen krijgt)

2.
Auto wassen met NXT Car Wash + The Ultimate Wash Mitt. (Goed alles wassen!) Maak hierbij gebruik van de 2 emmer methode. Een emmer met sop en een met schoon water om tussen het pakken van nieuw sop je wash mitt uit te spoelen.

3.
Auto droogmaken met behulp van de Water Magnet Drying Towel.

4.
Met behulp van het Quik Clay Detailing System haal je al het vuil uit je lak die je met wassen er niet uit krijgt (en dat is veel!). Zorg dat het oppervlak goed bevochtigd is net als je blokje klei. Maak van het klei blokje een pannenkoek. Hiermee haal je ook de oude waxlaag er helemaal mee af, dus het is zeker aan te raden. Als je dit hebt gedaan, is de lak dus helemaal onbeschermd, en kan je erna dus de lak goed bewerken.

4b.
Na het gebruik kun je ook nog aan de slag met Scratch X. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is dit geen agressief produkt. Krassen in je lak die na het kleien nog te zien zijn en waar je niet met je nagel achter blijft steken zijn met Scratch X verleden tijd.

5.
Met de Deep Crystal Paint Cleaner haal je de kleur weer naar boven. Vooral bij auto's waarvan de kleur snel vervaald, zal je hiermee echt hele mooie resultaten krijgen. Maar ook voor jou auto zal dit werken, het is namelijk naast het omhoog halen van de originele kleur ook een lichte cleaner, wat inhoud dat je HELE lichte krasjes etc. wegpoetst.

6.
Met Deep Crystal Polish maak je de lak heel erg glad en haal je de glans naar boven. Het is als het ware een soort voeding van je lak. Als je dit doet voor het waxen zal de glans veel dieper worden!

7.
Auto in de de Carnauba Wax zetten met behulp van een High Tech Applicator Pad. (Hele auto doen, en daarna een half uur laten staan want de wax moet kuren). Daarna de wax uitpoetsen met een supreme Shine Microfiber doek

8.
En dan deze producten op het laatst;
[*]Gold Class Trim Detailer
[*]Hot Shine Tyre Dressing
[*]Hot Rims All Wheel Cleaner
[*]NXT Glass Cleaner[/list]

Nog een paar kleine tips:
* Gebruik voor elk produkt een ander applicator pad en supreme Shine Microfiber doek. Het is ook raadzaam om deze te merken met een stift zodat je ze na het wassen ook weer voor het zelfde produkt gebruikt.
* Zijn je ramen ernstig vervuild gebruik dan ook hier de Quick Clay Detailing System. Daarna afdoen met de Glass Cleaner. En om ze mooi schoon te houden en ze makkelijker schoon te maken de volgende keer even dun in de NXT Tech wax zetten.


Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Hoi Hennep,

fijn dat je zoveel moeite doet om mensen te adviseren op dit gebied.
Dat kan ik wel waarderen! Misschien dat ik mijn auto idd maar eens moet clayen of hoe dat ook mag heten. Ik was altijd van mening dat je na een wasbeurt niet meer kon doen voor je lak dan te waxen. Misschien is er nog wel vuil aanwezig na het wassen. Om dan de auto te gaan waxen lijkt me idd niet erg handig!

Thanks for the tip!
Jan 323i

Ik werk momenteel met SmartWax, maar dat zijn ook erg fijne producten..

Meguiars is idd goed!
BMWKONING
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 120
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:29
Type Auto: E93 / E46 touring / E36 coupe
Contacteer:

Ik werk met Meguiars en Autoglym.
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Hoi Hennep,

die Deep Crystal Paint Cleaner is dat gewoon een poets?
Met andere woorden gewoon hetzelfde gebruiken als wax.
Daarmee bedoel ik aanbrengen met licht vochtige doek en daarna uitwrijven? Miischien dat ik het morgen ga kopen en gebruiken!

Hoor graag van je!
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

De paint cleaner idd opbrengen net als een wax. Maar niet met een licht vochtige doek. Ik probeer je nu niet van alles aan te smeren maar schaf een paar applicator pads aan en een paar supreme shine microfiber doeken om het uit te poetsen. Na het gebruik van de cleaner moet je eigenlijk voor het beste resultaat en maximale glans ook de paint polish erna gebruiken en daarna in de wa zetten. De polish gebruik je om de lak weer te voeden. Een druppel ter grootte van een kwartje is meer dan genoeg voor een deurpaneel.

Hier staat beschreven hoe je de Paint cleaner moet gebruiken
Stappenplan: Stap 5 de lak cleanen (optioneel)

En hier voor de paint polish
Stappenplan: Stap 6 de lak polijsten (optioneel)
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Hey Hennep,

thanks voor de snelle reply! Heb vandaag mijn auto grondig gewassen, in mijn huidige conditie valt dat al niet mee. Die speciale doeken lijken me idd geen overbodige luxe. Als ik alle stappen die je vermeld moet gaan toepassen op mijn auto dan kunnen ze me van het weekend opvegen! Ik wil tussen het wassen en waxen nog een 1 stap ondernemen en dacht dat de paint cleaner een goede keuze was! Zaterdag zet ik hem in de wax, is het raadzaam om ook deze van Meguiars te gebruiken? Gebruik nu een ander merk!

Groeten Faf
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Als je nog een stap tussen het wassen en waxen wilt doen is het Clayen een betere optie. Hiermee haal je alle vuiligheid die nog achter gebleven is op je lak na het wassen eraf.
Complete Clay kit hier zit alles in wat je nodig hebt om te beginnen
http://www.meguiars.nl/cgi-bin/specwd.pl?pc=G1016&tp=0

Als je hem zaterdag in de wax wilt zetten zul je hem helaas nog een keer moeten wassen. In de komende dagen neemt de auto weer behoorlijk wat vuil op, zelfs al staat hij in een overdekte en droge garage. Ik ben zelf een groot fan van Meguiars en kan het iedereen aanraden, maar om daadwerkelijk over te gaan op aanschaf is een keuze die je zelf moet maken.
Vor een wax gebruik ik zelf de Canauba wax deze is wat harder en geeft een diepe glans aan de lak.
De NXT 2.0 is ook een erg goede wax en geeft een wat meer wetlook glans aan je lak. Deze is ook makkelijker aan te brengen en uit te poetsen dan de Carnauba wax.
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Thanks,

NXT 2.0 wax it will be. Dat klayen is dus een betere tussenstap. Als het niet te veel werk is moet ik dat maar eens proberen. Als ik er morgen aan begin hoef ik mijn auto toch niet weer te wassen hoop ik? :( Auto staat altijd in een schone garage.

Groeten Faf
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Eigenlijk wel, je pakt toch weer aardig wat vuil op. Kleine stofdeeltjes of zandkoorletjes in de wind zorgen voor krassen in je lak. Zo ontstaan de bekende swirls. Wil je dit voorkomen of erger voorkomen zul je dit helaas moeten doen. Als je de auto wast moet je dit eigenlijk in een keer af werken. Stofzuigen van de auto bijvoorbeeld is tijdens het wassen eigenlijk ook uit den boze. Dit moet je of voor het wassen uit voeren of nadat de auto helemaal gedaan is. De lucht die uit je stofzuiger blaast bevat ook hele kleine stofdeeltjes.
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Ok,

Thanks Hennep.
Zo te zien moet ik maar eens aan de slag gaan! :)
Goede info, zal je als ik er de 27e bij ben wel effe komen bedanken.

Groeten Faf
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Graag gedaan en als er meer vragen zijn over het poetsen of detailen van de auto kunnen ze natuurlijk hier gesteld worden. Ik help jullie graag verder.
Jan 323i

Als je voor maximale glans wil gaan, kun je kiezen voor een concours wax.

Deze blijft iets minder lang zitten, maar geeft een ontzettend mooie diepe glans.

Voorbeelden zijn Pete's 50/50 en de smartwax conours heeft zelfs 57%Carnauba...

Zijn wel wat duurdere waxen, ± 60,- voor een potje..

Nog mooier is Swissvaxx en Zymol, maar dan betaal je 150+ voor een pot wax...
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

[quote="hennep"]Eigenlijk wel, je pakt toch weer aardig wat vuil op. Kleine stofdeeltjes of zandkoorletjes in de wind zorgen voor krassen in je lak. Zo ontstaan de bekende swirls. Wil je dit voorkomen of erger voorkomen zul je dit helaas moeten doen. Als je de auto wast moet je dit eigenlijk in een keer af werken. Stofzuigen van de auto bijvoorbeeld is tijdens het wassen eigenlijk ook uit den boze. Dit moet je of voor het wassen uit voeren of nadat de auto helemaal gedaan is. De lucht die uit je stofzuiger blaast bevat ook hele kleine stofdeeltjes.[/quote]

Hey Hennep,

ik was van plan om tussen het wassen en waxen mijn auto nog 1 tussenbehandeling te geven! Snel naar de enige winkel in de buurt waar dat spul van Meguairs te verkrijgen is! Wat denk je..........geen klay of cleaner meer te krijgen! :x Toen heb ik maar verkozen om de auto alleen maar in de wax te zetten. Ik heb dit gedaan met Meguairs The Gold Class liquid car wax. En ik moet zeggen toppie!!

Groeten Faf.
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Freude am Fahren schreef:Hey Hennep,

ik was van plan om tussen het wassen en waxen mijn auto nog 1 tussenbehandeling te geven! Snel naar de enige winkel in de buurt waar dat spul van Meguairs te verkrijgen is! Wat denk je..........geen klay of cleaner meer te krijgen! :x Toen heb ik maar verkozen om de auto alleen maar in de wax te zetten. Ik heb dit gedaan met Meguairs The Gold Class liquid car wax. En ik moet zeggen toppie!!

Groeten Faf.
Dat kan idd kloppen, Meguiars heeft de laatste tijd wat leveringsproblemen met bepaalde produkten vanuit Amerika. Maar dat zou aankomende maand opgelost moeten zijn. Ben benieuwd hoe hij er zondag bij staat. Kom zeker wel even langs om hem te keuren :wink:
Plaats reactie

Terug naar “How to wash your BMW”