Weet iemand of het mogelijk is comfort access achteraf in te bouwen op een BMW G31 ?
Dealer zegt gelijk nee, maar neem aan dat er wel mensen zijn die dit wel hebben gedaan.
Hoor graag of iemand meer info heeft.
Comfort access achteraf inbouwen
- jackysan
- Getting the hang of it
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 30 jan 2019, 07:52
- Type Auto: BMW G21 330e 2020
Ben vandaag toevallig langs een bedrijf geweest die dit zou kunnen doen. Stuur maar een pb voor de contactgegevens, want ik denk dat ik hier geen reclame mag maken
BMW F31 320i LCI Sport 2017
- jackysan
- Getting the hang of it
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 30 jan 2019, 07:52
- Type Auto: BMW G21 330e 2020
BMW F31 320i LCI Sport 2017
- Kingfisher
- VIP Driver
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
- Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
- Locatie: De Polder
- Contacteer:
Ziet er best interessant uit! Met name het Youtube filmpje verduidelijkt goed hoe het werkt. Anders dan het OEM systeem, maar net zo effectief en misschien nog wel effectiever.
Groeten,
Bjorn
G31 520iA M Sport HE - Bluestone - Elfenbeinweiss
I3s 94Ah - Fluid Black - Suite
F31 320iA M Sport Edition HE - Tansanit Blau - Oyster / Black - (verkocht)
Bjorn
G31 520iA M Sport HE - Bluestone - Elfenbeinweiss
I3s 94Ah - Fluid Black - Suite
F31 320iA M Sport Edition HE - Tansanit Blau - Oyster / Black - (verkocht)
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Als jullie het uit mijn E93 kunnen slopen mag je het hebben, staat hier al 3 jaar heerlijk uitgecodeerd
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Ik denk dat het wel kan. Alles kan, de vraag is tegen welke kosten. Dat kan ik je niet vertellen.
Wat ik wel weet:
- diverse antennes plaatsen door heel de auto, veel bekleding moet gedemonteerd worden.
- om die antennes aan te sluiten moet een Kabelboom gelegd worden die custom voor je gemaakt moet worden. Als de optie af fabriek erin zou zitten is de CA Kabelboom geïntegreerd in de normale Kabelboom. Een retrofit Kabelboom vanuit bmw is er niet.
- Mogelijk moet je module die car access regelt uitgewisseld worden met een die om kan gaan met CA. Bij de e series moet dit, een simpele software aanpassing is niet voldoende.
- omdat die module getrouwd is met je DME via VIN nummer moet die software aangepast worden. Dit kan niet middels coderen of software update vanuit bmw software.
- andere sleutels
- deurhendels vervangen voor aanraakgevoelige versie?
Vooral het uitzoeken en maken en leggen van de Kabelboom is een hoop werk. Daarnaast de kosten voor alle componenten en programmeren.....
Wat ik wel weet:
- diverse antennes plaatsen door heel de auto, veel bekleding moet gedemonteerd worden.
- om die antennes aan te sluiten moet een Kabelboom gelegd worden die custom voor je gemaakt moet worden. Als de optie af fabriek erin zou zitten is de CA Kabelboom geïntegreerd in de normale Kabelboom. Een retrofit Kabelboom vanuit bmw is er niet.
- Mogelijk moet je module die car access regelt uitgewisseld worden met een die om kan gaan met CA. Bij de e series moet dit, een simpele software aanpassing is niet voldoende.
- omdat die module getrouwd is met je DME via VIN nummer moet die software aangepast worden. Dit kan niet middels coderen of software update vanuit bmw software.
- andere sleutels
- deurhendels vervangen voor aanraakgevoelige versie?
Vooral het uitzoeken en maken en leggen van de Kabelboom is een hoop werk. Daarnaast de kosten voor alle componenten en programmeren.....
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Ja daar wordt je altijd helemaal simpel van. Full options en bomvol claims wordt ik altijd al geïrriteerd van als ik dat lees, dan lees ik juist extra kritisch de ad door.
Bij mijn zoektocht naar mijn eerste e91 ook een uur gereden om er vervolgens achter te komen dat er geen cruise control in zat terwijl het wel meerdere keren in de Ad stond. sad:
Maar pano dak en comfort access zijn meteen de moeilijkste en op een na moeilijkste optie om achteraf in te bouwen. Dus lekker laten staan.
Bij mijn zoektocht naar mijn eerste e91 ook een uur gereden om er vervolgens achter te komen dat er geen cruise control in zat terwijl het wel meerdere keren in de Ad stond. sad:
Maar pano dak en comfort access zijn meteen de moeilijkste en op een na moeilijkste optie om achteraf in te bouwen. Dus lekker laten staan.