DRL angel eyes vraag!

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zyffx
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2019, 09:55

Ik heb automatische verlichting met xenon op mijn e91 LCI koplampen.

Nu als ik de optie DRL uit hebt staan werkt mijn verlichting mooi automatisch. Als donker word gaat alle verlichting aan.

Nu selecteer ik in Carly alleen DRL angel eyes. Maar nu brand alle verlichting altijd op de automatische stand. is dit gewoon zo of moet ik dit anders coderen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Zyffx op 14 mar 2020, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Zyffx
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2019, 09:55

Is al gelukt! Mag slotje op!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

oplossing?
Gebruikersavatar
Zyffx
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2019, 09:55

Afbeelding

Ik had only additional lights EU aangevinkt.

En bij DRL lampen selectie alleen de angel eyes aangevinkt.

Ik weet niet wat de andere opties zijn, maar bij EU branden de buitenste achterlichten en angel eyes als DRL.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

bedankt voor de feedback :ja:
Gebruikersavatar
Zyffx
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2019, 09:55

Wel blijven de angel eyes ook op 0 stand branden nu’ maar dit is voor mij niet direct een probleem. Ben al blij dat de de rest van de verlichting nu op de automatische stand goed werkt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Even voor de zekerheid zodat ik het goed begrijp: (E91 LCI zonder xenon)

Bij mij brandde het dimlicht en de ringen altijd in de ‘automatische’ stand. In I-drive stond Dagrijlicht aangevinkt.
Nu heb ik Dagrijlicht uitgevinkt en brand er geen verlichting overdag in dezelfde stand en gaat alles branden zodra de lichtsensor dat nodig vindt. Als ik in deze stand overdag de ringen wil laten branden (dus eigenlijk continu) moet ik dit coderen?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dat is vreemd, want bij een LCI (FRM2 of 3) zou dagrijverlichting toch altijd moeten werken?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
DJC318
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2019, 19:26

Bij mijn 2010 LCI zonder xenon brandde de angel eyes als dag rij verlichting in de automatische lichtstand. Tot dat mijn auto bij de bmw garage is geweest waar een software update is uitgevoerd.

Met de Dagrij verlichting instelling in de boord computer (geen idrive) kon ik ze toen ook niet meer inschakelen, behalve met de normale verlichting er bij aan.

Met BimmerCode heb ik de angel eye’s weer in kunnen schakelen als dag rij verlichting.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Dutch79 schreef: 17 dec 2020, 12:23 Dat is vreemd, want bij een LCI (FRM2 of 3) zou dagrijverlichting toch altijd moeten werken?
Hij werkt ook wel, maar ook de dimlichten gaan standaard aan bij ‘dagrijverlichting’ (zo was het bij mijn FRM2).

@Remco, als je alleen de ringen wilt, moet er waarschijnlijk wel iets gecodeerd worden.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Als de dimlichten ook mee doen, is t wat mij betreft geen dagrijverlichting meer. Dat zou ik ook niet willen.
Deed mn Volvo vroeger al. Maar dat is dan dus automatisch/altijd volledige verlichting aan. Dat kan mijn FRM1 volgens mij ook.
In Carly kun je dat waarschijnlijk al. Maar bij mijn FRM1 helaas niet.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Jimmer schreef:
Dutch79 schreef: 17 dec 2020, 12:23 Dat is vreemd, want bij een LCI (FRM2 of 3) zou dagrijverlichting toch altijd moeten werken?
Hij werkt ook wel, maar ook de dimlichten gaan standaard aan bij ‘dagrijverlichting’ (zo was het bij mijn FRM2).

@Remco, als je alleen de ringen wilt, moet er waarschijnlijk wel iets gecodeerd worden.
Hi,

Ik heb sinds gisteren een ELM327 en Bimmercode en BimmerLink. Heb een beetje gekloot ermee maar kom er helaas niet uit.

Ik heb dagrijlicht uitgeschakeld in de I-Drive maar in de auto-stand brandt alsnog het dimlicht en de ringen. Ik wil dus eigenlijk in deze stand alleen de ringen laten branden en dat het dimlicht alleen aangaat zodra de lichtsensor dit inschakeld.

Heeft iemand dé tip?
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Afbeelding
Afbeelding

Dit is hoe ik het nu ingesteld heb
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Ten eerste, DLR moet íngeschakeld zijn in iDrive, anders werkt het niet. Weet je zeker dat lampen niet aanstaan vanwege het weinige licht. Zet de schakelaar anders eens in de 0-stand om het te testen.
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

In beide standen hetzelfde resultaat volgens mij. Ik zal het morgen nog eens testen.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”