F31 320i automaat - actuele versnelling niet zichtbaar in display

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)
Plaats reactie
Porsche72
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2020, 22:26

Hallo,
Ik heb sinds een maand of 8 mijn eerste BMW. Helemaal prima maar nu las ik dat het mogelijk is om de actuele versnelling in het dashboard display te zien.
Bij mij is dat vanaf het begin niet het geval, dus ik heb het niet gemist. Nu ik het weet zou ik het wel graag willen maar ik krijg het niet voor elkaar (ook niet met Carly).

Mijn vraag: Is dit alleen bij een bepaalde optie mogelijk? OF is het een instelling? OF heb ik een defect?

Alvast bedankt


Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Heb je een foto van de display waar het getal in hoort te staan?
Is dit onderin de toerenteller? Of bedoel je, dat de auto instructies geeft wanneer te overschakelen?

Getallen krijg je alleen in sport stand.
Dus in comfort, met pook naar links, (sport) en je gaat zelf schakelen krijg je s2, als je in de 2de versnelling zit.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
sjacie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:56
Type Auto: BMW G01 X3 2.0i xDrive x-Line 2019
Locatie: Noord Brabant

of je laat de xhp software op je automaat zetten, dan zie je de versnelling in alle drive modus. Daarbij (of vooral) is het schakel gedrag ook beter (zeker als de auto ook een motor-tune heeft).
De huidige G01 X3 2.0i xDrive xLine
De oude :Mpower: -sport F34 320i 2013
De oude E91 316i 2009
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik neem aand at je onderstaande stappen doorlopen hebt?

Gear shift indicator 1/2
• on
• off
Gear shift indicator in the on board computer. To activate this function, also activate other codings for ‘Gear shift indicator’. Since some gearbox types (especially automatic) do not provide the data for the Gear Shift Indicator to the KOMBI, the Gear Shift Indicator might be inactive or permanently show no current gear, even after enabling this function. (codable in KOMBI)
Gear shift indicator 2/2
• on
• off
Only change with ‘Gear shift indicator 1/2’. Since some gearbox types (especially automatic) do not provide the data for the Gear Shift Indicator to the KOMBI, the Gear Shift Indicator might be inactive or permanently show no current gear, even after enabling this function. (codable in KOMBI)

Gear shift indicator in sport mode
• on
• off
Gear shift indicator is also shown in sport mode. Since some gearbox types (especially automatic) do not provide the data for the Gear Shift Indicator to the KOMBI, the Gear Shift Indicator might be inactive or permanently show no current gear, even after enabling this function. (codable in KOMBI)

Gear shift indicator current gear
• on
• off
Current gear is permanently displayed in the gear shift indicator. Since some gearbox types (especially automatic) do not provide the data for the Gear Shift Indicator to the KOMBI, the Gear Shift Indicator might be inactive or permanently show no current gear, even after enabling this function. (codable in KOMBI)

Gear Shift Indicator menu
• on
• off
Show menu in the iDrive settings to enable/disable the gear shift indicator. Since some gearbox types (especially automatic) do not provide the data for the Gear Shift Indicator to the KOMBI, the Gear Shift Indicator might be inactive or permanently show no current gear, even after enabling this function. (codable in CIC)
PatTrm
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:08
Type Auto: F20 & F36
Contacteer:

De versnelling weergave is standaard alleen in de S stand. Zoals al eerder werd vermeld, kan je de ZF8 (laten) flashen met xHP software. Een bijkomstigheid is dat ook in D de versnelling wordt weergegeven.

www.xhpflashtool.com

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”