Miggel - BMW F87 M2 LCI - BM3 Stage 2+

Plaats hier de foto's van jouw BMW F87
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Over de Belgische keuring gesproken.. Vandaag weer met vlag en wimpel door de keuring gekomen. Nu ben ik er weer 2 jaar vanaf en kunnen we verder met het project.

Gezien ik de komende 8 tot 12 weken niet meer kan autorijden heb ik vandaag de wagen al winterklaar gemaakt en in de stalling gezet.
Dus nog even goed gepoetst en een laagje reload over de coating gezet, het interieur een opfrisbeurt gegeven en het leer weer schoongemaakt en gevoed met conditioner.

Vervolgens de :Mpower: weer op de flatstoppers gereden, de Ctek druppellader aangesloten en de hoes erover:
Afbeelding

Nu maar snel aftellen tot het nieuwe seizoen, want zodra het Maart 2023 is gaat de anabolenkuur beginnen :twisted:
Wachtende op de laatste parts welke inmiddels zijn besteld voordat we naar de mannen van Pure Turbo's kunnen voor de rest :Hosanna:

Dus voor nu tot de volgende update! 8)


Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 577
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Nee... :nou: moeten we echt wachten tot maart 2023 voor updates?? :Dubbel:
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Nou voorruit MKL-F32 :mrgreen:
De onderdelen blijven ondertussen binnenkomen.

Vandaag de Downpipe ontvangen. Dit was voor mij de grootste uitdaging hier in België om een geschikte downpipe te vinden.
Catless (beste rendement) was voor mij geen optie en is te luid i.c.m. de MPE uitlaat. Dus deze viel sowieso al af.
Daarnaast wilde ik niet voor de Belgische keuring de downpipe steeds moeten wisselen, de 200cell komt helaas ook niet door de keuring en viel dus ook af.

Uiteindelijk na wat research, adviezen op andere fora en reviews te hebben gelezen welke sportcats zouden voldoen voor dit project en welke natuurlijk zonder problemen door de keuring komt (c.q. emissietests). Uiteindelijk uitgekomen bij Active Autowerke.

Het is een Active Autowerke High Flow catted downpipe geworden.
Deze heeft een GSport GESi 4,5" Ultra High Output catalysator (roestvrijstaal), welke EPA geregistreerd is en geen problemen geeft met Emissietests en ook geen CEL storing geven.
Voor de technische geeks onder ons; deze downpipe is uitermate geschikt voor toepassingen tussen de 500 en 850pk en is bestand tegen temperaturen tot 815 graden (1500 F). Kortom meer dan voldoende voor dit project.
Afbeelding

Op naar de volgende upgrades :Hosanna:


Daarnaast ook nog even een andere update. Mijn zakelijke wagen is inmiddels weer aan vervanging toe en ben momenteel mij aan het oriënteren voor een nieuwe opvolger. Nu heb ik Volvo en Mercedes wel gezien als lease. Bevielen beide zeker niet slecht maar binnen mijn budget en de nieuwe leaseregels omtrent groener rijden ben ik toch eens aan het kijken naar een ander alternatief dan benzine. Volledig elektrisch is voor mij nog steeds niet rendabel vanwege de range (ondanks de gunstigere bijtelling). Maar na wat zoeken en vergelijken kom ik toch weer terug bij BMW. Een 330e Plug-In Hybrid is hierbij een zeer grote kanshebber. Binnenkort eens een testrit aanvragen kijken hoe dit bevalt.

Wordt dus vervolgt.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Mooi spul! Werk je trouwens wel bij een NL bedrijf met NL leaseregeling of zuiderburen leaseregeling? ;)

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Mooi Man :Hosanna:

330e is 22% toch, heb ik ook naar gekeken maar flinke bijtelling hoor pff
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Klopt 22% Arjan.
Ik heb tot heden altijd mijn leasewagens puur zakelijk gereden (koste me dus niets), de leasewagen van mijn vrouw zit wel in de bijtelling en gebruiken we ook privé. Echter loopt haar wagen volgend jaar augustus ook uit de lease en haar werkgever is nog strenger geworden qua leasebeleid en CO2 regels en verplicht iedereen om enkel nog volledig elektrische nieuw te bestellen.

Dus dan gaan we switchen. Haar volledig elektrische auto word dan enkel nog puur zakelijk gereden, en mijn nieuwe lease gaat dan in de bijtelling komen welke dus ook privé gebruikt gaat worden.

Maargoed blijft altijd leuk dat puzzelen :D.
Stefan94 schreef: 31 okt 2022, 13:29 Mooi spul! Werk je trouwens wel bij een NL bedrijf met NL leaseregeling of zuiderburen leaseregeling? ;)

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
Thanks Stefan! Ik werk wel nog steeds in NL voor een Internationaal bedrijf. Dus “helaas” valt dit dan ook onder de NL leaseregeling.

We hebben weliswaar ook een pand hier in België maar als ik gebruik wilde maken van de Belgische leaseregeling (met een nog leukere wagen voor hetzelfde budget) moest ik mijn contract om laten zetten naar het Belgische bedrijf, en dat gaf weer nadelen op financieel vlak en dan vielen tevens de voordelen weg die je als “grensarbeider” hebt in NL. Dus dan neem ik die NL Leaseregeling wel voor lief :wink:
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Aha duidelijk verhaal :)

Succes met de keuze

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Inmiddels zijn alle onderdelen voor de Stage 2+ compleet. Eind maart gaan we terug naar Pure Turbo's om te beginnen met de fase 1 van dit project.
Later dus meer hieromtrent.

Terugkomend op het leaseverhaal. Vandaag bij mijn oude vertrouwde BMW Dealer de Maassche een lekker volle 320e van april 2022 meegekregen om eens een dag uitgebreid te testen. Het weer was perfect, dus een mooi ritje uitgestippeld door het Limburgse heuvellandschap. Het was weliswaar geen 330e en ook geen facelift welke mijn voorkeur had maar het ging om het principe hoe een Plug-in-Hybrid rijd t.o een gewone benzine. Voor de rest was de wagen voorzien van zo goed als alle opties, incl. laser lampen, m-pakket, sportremmen e.d en met een mooie kleurencombinatie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet zeggen ik was aangenaam verrast hoe dit rijd. Het is wel even wennen natuurlijk. Maar erg stil, je hoort amper iets als deze vol elektrisch rijd, ook op de autoweg een zalige cruiser. Mijn vrouw ook een aardig stuk laten rijden en ook deze meteen goedgekeurd. Kortom 99% zeker dat dit hem gaat worden (alleen dan de facelift). Aangezien de leasebudgetten nog positief gaan veranderen bij mijn werkgever wacht ik nog even met bestellen tot januari 2023 (meer budget betekend meer opties :mrgreen: ).

Wel nog even gekeken bij de nieuwe X1 welke ook in de showroom stond, gezien deze ook binnen het budget valt, moet zeggen wat een flinke vooruitgang is dit geworden t.o. de vorige X1. Lijkt qua grootte wel te vergelijken met een X3. Achterkant zeer dik en geslaagd i.c.m. het m pakket, voorkant whao niet echt mijn persoonlijke smaak. Ook de binnenkant heeft het nieuwe curved display zonder idrive-controller (ook niet echt mijn smaak vooralsnog) maar goed voor de rest ook een zeer dito wagen geworden als je het gaat vergelijken met zijn voorganger. Maar als ik hem dan vergelijk met de 3 serie valt deze toch af, vind de 3 serie toch net wat mooier :ja:

Ook dit wordt vervolgt.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Leuk Miggel :ja:

3er is een toppertje, X1 ga je ook nog wel waarderen, gewoon even in laten werken op je :mrgreen:
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Thanks Arjan! Ja ik vind de X1 verder wel een geslaagde wagen hoor en heeft tenminste nog iets qua “BMW” gehalte, dus dat wennen gaat wel sneller dan de rest van de meuk wat BMW aan het uitbrengen is vandaag de dag (zoals de nieuwe M2, iX, i7. :yuck: :yuck: :yuck: )
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ja het vliegt alle kanten op tegenwoordig, dat krijg je als 45% van de BMW's buiten Europa wordt verkocht, die hebben een iets uhm "uitbundigere smaak"

Ik vind bij de G20 LCI overigens wel dat het curved display veel minder een deel is van het dashboard dan bij de X1, die gekke voetjes zo op dat dashboard. Had je dat ook al gezien?

G20:

Afbeelding

(I)X1:

Afbeelding
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Zei hij die kia ceed rijdt....... :Dubbel: :Dubbel:

Maar nu weer serieus, aan de nieuwe 3 serie moet ik wel heel erg wennen. En je hebt gelijk, dat het dashboard van de X1 er fraaier in weg is gewerkt.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Arjan schreef: 13 nov 2022, 10:05 Ik vind bij de G20 LCI overigens wel dat het curved display veel minder een deel is van het dashboard dan bij de X1, die gekke voetjes zo op dat dashboard. Had je dat ook al gezien?
Inderdaad ja, zover had ik nog niet vergeleken. Maar inderdaad subtieler bij de X1 :ja: :ja: als ze nu ook nog een idrive controller hadden toegevoegd was het prima haha :mrgreen:

Zie overigens dat ik vandaag exact 2 jaar geleden de :Mpower: heb opgehaald. De tijd vliegt enorm voorbij zeg :shock:
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 577
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Miggel88 schreef: 16 sep 2022, 10:34 Daarbij heb ik gekozen voor het bootmod3 platform gezien ik voor een multimap optie wil gaan. Ik rij het laatste half jaar enkel nog op 100oct benzine (Duitse Vpower Racing). Ik wil kunnen switchen tussen de mappen (98oct/100oct en later eventueel met methanol) dus Bootmod3 is de beste optie hiervoor, Je kan dan makkelijk via het stuur de juiste map kiezen.

Dus afhankelijk op welke custom map je rijd krijg je dus ook verschillende waardes qua pk/nm.
PureTurbo’s werkt samen met Paul Johnson een van de beste BMW Custom tuners op het bootmod3 platform welke deze tot in de puntjes gaat finetunen totdat we tevreden zijn. Dus ik ben eens benieuwd waar het schip uitendelijk gaat stranden.
Multimap support met wisselfunctie op het stuur wordt toch door alle 3 de bekende tuning platforms gedaan?

Ik vroeg me af wat voor jou de belangrijkste overweging is om voor het Bootmod3 platform te gaan. Ik kan me voorstellen dat een specifieke custom tuner (die alleen BM3 ondersteunt) de belangrijkste overweging is? Of zie je nog andere voordelen bij BM3 die MHD (die ik overweeg) niet heeft?
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 577
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Miggel88 schreef: 31 okt 2022, 11:52 Het is een Active Autowerke High Flow catted downpipe geworden.
Deze heeft een GSport GESi 4,5" Ultra High Output catalysator (roestvrijstaal), welke EPA geregistreerd is en geen problemen geeft met Emissietests en ook geen CEL storing geven.
Voor de technische geeks onder ons; deze downpipe is uitermate geschikt voor toepassingen tussen de 500 en 850pk en is bestand tegen temperaturen tot 815 graden (1500 F). Kortom meer dan voldoende voor dit project.
Heb je ook een catted downpipe van HJS overwogen? Bv deze: https://hjs-motorsport.de/products/downpipes/90-81-2010

Of zitten er duidelijke voordelen aan de AA downpipe?
Plaats reactie

Terug naar “M2: Showroom & Projecten”