Miggel - BMW F87 M2 LCI - BM3 Stage 2+

Plaats hier de foto's van jouw BMW F87
Plaats reactie
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 577
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Ik las op een andere plek dat je deze adapter gaat gebruiken voor BM3?

https://www.kiesmotorsports.com/product ... yota-supra

Adapters verzamelen is ook mijn hobby, deze kende ik nog niet, dus weer de vraag: waarom deze adapter?

Heb je dit bericht van Pro Tuning Freaks gezien op hun Facebook pagina?

"BM3 WiFi Adapter 🔵 We are very excited to announce our very own in-house designed WiFi adapters entering production and will be available in the next few weeks!"

BTW: een hele rits met vragen omdat ik weet dat je gedegen onderzoek doet en ik graag je overwegingen hoor :ja:


Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Hi MKL-F32, goede vragen hoor welke ik graag beantwoord :).
Beginnend met de KIES Motorsport adapter, gezien ik van het BM3 platform gebruik ga maken was ik opzoek naar een enet kabel in eerste instantie. Echter kwam ik na wat zoeken deze adapter tegen welke dus ook naast BM3, bimmercode & bimmerlink ondersteund welke ik heb (en daarnaast nog tal van apps en zelfs ISTA). Dus ik denk mooie toevoeging om naar deze adapter te switchen en de VeePeak BLE+ adapter dan weg te doen. Een adapter die alle apps ondersteund heeft mijn voorkeur i.p.v. voor elke toepassing een losse adapter te moeten aanschaffen.

Ik heb helaas geen facebook en was ook niet bewust dat er een BM3 WiFi Adapter in de maak is. Gezien ik toch pas eind maart ga beginnen bij Pure Turbo's kan ik nog wel even wachten hierop, ben wel benieuwd of deze BM3 WiFi Adapter ook meerdere apps gaat ondersteunen (zal wel hopelijk zo zijn), dus thanks voor de tip :ja:
MKL-F32 schreef: 15 nov 2022, 00:05 Multimap support met wisselfunctie op het stuur wordt toch door alle 3 de bekende tuning platforms gedaan?

Ik vroeg me af wat voor jou de belangrijkste overweging is om voor het Bootmod3 platform te gaan. Ik kan me voorstellen dat een specifieke custom tuner (die alleen BM3 ondersteunt) de belangrijkste overweging is? Of zie je nog andere voordelen bij BM3 die MHD (die ik overweeg) niet heeft?
Dat klopt! De multimap mogelijkheid word door alle bekende tuning platforms gedaan. MHD is zeer zeker ook een top platform hoor en heb ik ook een tijdje naar liggen kijken. Er zitten natuurlijk aan elk platform wel voor en nadelen (ik vermoed dat je de posts en vergelijkingen op bimmerpost ook wel zult gelezen hebben? :mrgreen: ). Maar zowel MHD als BM3 (en de oudere garde ook voor JB4) zijn allemaal goed voor hetgeen je wilt gaan doen, je gaat natuurlijk ook af op mensen met hetzelfde type BMW / Motorisering welke de platformen gebruiken en deze goed weten te onderbouwen qua voordelen en nadelen.

Echter mijn voornaamste reden om voor BM3 te kiezen heb je goed geraden.
1. Omdat Paul Johnson (in feite "DE" man waar je moet zijn als het gaat voor het custom tunen van M series) enkel gebruik maakt van het BM3 platform (zie https://www.pauljohnsontunes.com/)
2. Pure Turbo's waar de auto vervolgens in zijn geheel getuned gaat worden incl. dynoruns (en ook later stage 3) werkt ook uitsluitend met het BM3 platform.

Dus voor mij waren deze 2 punten tevens ook de voornaamste reden om dan voor BM3 te gaan ipv MHD. Als hun beide op MHD hun diensten hadden, was ik voor MHD gegaan :wink:
MKL-F32 schreef: 15 nov 2022, 00:11 Heb je ook een catted downpipe van HJS overwogen? Bv deze: https://hjs-motorsport.de/products/downpipes/90-81-2010

Of zitten er duidelijke voordelen aan de AA downpipe?
Deze HJS heb ik zeker overwogen, sterker nog deze had mijn nummer 1 voorkeur om te gaan aanschaffen. Een Belgisch forum lid had deze ook op zijn M2 laten installeren en was er zeer lovend over (en ook geen issues met emissietest op de de keuring). Ook de vergelijkingen tussen de HJS 300 met een Akrapovic 300 cell waren bijna nihil (op bimmerpost stond een mooie uitgebreide review) , zowel kwaliteit als performance. Waarbij de HJS iets gunstiger was in de prijs vergeleken met een Akrapovic.

Echter na wat verdere research kwam ik ook Active Autowerke tegen welke voornamelijk bekend is bij de BMW M community om hun kwalitatieve uitlaatsystemen en midpipes en ook downpipes. Deze hadden voor de N55 een nieuwe Ultra High Flow GESI Sportcat welke dus ook geen CEL melding gaf (maakt voor BM3 niets uit gezien je dit toch kan wegschrijven) en kwam ook zeer goed uit de test qua performance voor projecten tot 850pk. En daarbij ook helemaal geen issues zou geven met de emissietest gezien de EPA gecertificeerde goedkeuring.
Na wat research en ook navraag bij Pure Turbo's (welke achteraf ook verdeler bleek te zijn van Active Autowerke) werd mij gezegd dat dit ook een zeer goede downpipe was.

HJS had weliswaar nog steeds mijn nummer 1 voorkeur maar toen er een paar maanden terug bij ML Performance in de UK een 50% sale kwam op het hele assortiment en hier toevallig ook de nieuwste Active Autowerke N55 downpipe tussen zat was het voor mij toch wel snel besloten.

Mijn schoonzus woont in Engeland dus import en verzendkosten naar BE zou ik mij tevens ook besparen. Pure Turbo's had ik weer contact mee gehad en zelfs de eigenaar zei al dat het eigenlijk te mooi om waar te zijn was dat deze zo spotgoedkoop verkocht werd en adviseerde mij zelfs om deze daar aan te schaffen als het daadwerkelijk waar was voor de genoemde prijs.
Dus de proef op de som genomen en deze gekocht, de dag erna werd de downpipe inderdaad al geleverd bij mijn schoonzus. Wel nog steeds twijfelend of het wellicht de "oude" batch downpipes kon zijn met de GEN 1 GESI cat?. Uiteindelijk heeft mijn schoonbroer de downpipe meegenomen uit Engeland welke daar op bezoek was.

Bij aankomst heb ik meteen een foto gemaakt en naar Pure Turbo's gestuurd en na Active Autowerke zelf welke zou nagaan welke downpipe het betrof. Na een dag al een reactie dat het inderdaad om hun nieuwste downpipe ging met de GEN 2 cat :D. Kortom een besparing van ruim 793 euro op de daadwerkelijke verkoopprijs hier in de EU (en ook nog exclusief de verzendkosten en importkosten welke ik daarboven op ook nog eens heb bespaard). Dus een superdeal geweest.

Mocht je nog meer vragen hebben laat het gerust weten :ja:
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 577
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Dank voor je uitgebreide antwoord Miggel88! :cool:

Volgens mij is elke adapter die het ENET protocol ondersteunt geschikt om gebruikt te worden door alle bekende applicaties die ENET ondersteunen (Bootmod3, MHD, xHP, Bimmercode, Protool, etc.). Dus volgens mij kan je de MHD black adapter ook prima gebruiken voor bv Bootmod3.

Ik kan echt geen enkel verschil ontdekken tussen de 3 bekende tuning platforms. BM3 is cloud-based, MHD & MG-Flasher zijn device-local apps, dit geeft wat verschillen in het gebruik. Verder hebben ze allemaal dezelfde ondersteunende features (als vmax-delete, coldstart-delete, torque-limit-delete, multimap-support, on-the-fly feature/map select via buttons op het stuur, etc.) Ook de OTS maps verschillen niet noemenswaardig (tenminste voor B58). Blijft over: samenwerking met jouw hardware-leverancier (bv Pure Turbo) en custom-tune support (bv Paul Johnson). Dus ik snap jouw keuze voor BM3! 007

Wow... wat een superdeal met je AA downpipe. Dat maakt de keuze wel heel makkelijk. :Hosanna:

(Toch nog ff checken wat AA heeft voor de B58...)

Cheers! :ja:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Nog een tip voor je:

(ook bijzonder vermakelijke video van ons forumlid :mrgreen:)
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Thanks voor de tip :ja: ! Had hem zien staan maar nog niet gekeken.
Dat is wel een flink verschil vergeleken met de OEM rubbers zeg :shock:
En het ziet er wel makkelijk uit om te vervangen, alleen dan proberen zonder jezelf te snijden haha. :mrgreen:
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Vroeg me wel even af hoeveel km's hij er op had staan. Behoorlijk wat speling inderdaad.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

28.500km gaf ie aan. Dus dat is zelfs nog 3k minder dan de mijne.

Ik zal het in maart eens checken hoeveel speling ik erop heb zitten. Volgens mij heb ik nog nooit issues gelezen hieromtrent bij M’s.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Oh OK, dat is nog maar weinig.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Zo tijdje weer niets gepost. Erg druk privé, maar eindelijk sinds kerst weer eens even 3 dagen "rust". Ofja rust, tijd om weer wat leuke dingen te doen :mrgreen:

Eind volgende maand gaan we weer naar Pure Turbo's voor de stage 2+. We beginnen met een OTS map i.c.m. alle geïnstalleerde parts welke ik in de loop van afgelopen maanden heb aangekocht. We gaan er vanuit op de 100oct V Power racing ergens de 440/460pk op de krukas uit te gaan komen. De grootste belemmering is de HPFP in dit verhaal. Deze zullen we later dit jaar samen met de Pure Turbo upgrade (Stage 3) gaan aanpakken.

Vanochtend even de tijd genomen om de :Mpower: weer klaar te maken voor het nieuwe seizoen. De remklauwen en velgen heb ik weer voorzien van een Cquartz Dlux coating, deze kunnen nu even 2 dagen uitharden en dan zal ik deze zondag avond weer terug eronder zetten. Blijft altijd een leuk werkje
Afbeelding

Dus langzaam aftellen tot we dit beestje weer uit zijn winterslaap kunnen halen.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Heerlijke rims.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Yes ejt. :Hosanna:
Inmiddels heeft de coating goed kunnen uitharden en heb ik ze weer terug eronder gezet:
Afbeelding

Weer in nieuwstaat :In love:
Afbeelding

Volgende maand volgt ook een update omtrent het leaseverhaal.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Goed bezig!
Zijn dit OEM bandenmaten? Ziet er redelijk 'getrokken' uit voor n Michelin. Ben ik niet gewend van Michelins.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Het zijn OEM bandenmaten welke standaard geleverd worden op deze 763M set (245-35-R19 voor, 265-35-R19 achter).
Het ziet er op de laatste foto inderdaad wat licht getrokken uit, maar de velgrandbeschermer maakt het optisch iets "erger" dan het daadwerkelijk is, de velg zelf steekt niet buiten de band gelukkig :)

Wat internet foto's van deze sets, zien er allemaal zo uit: Voorbeeld 1 en Voorbeeld 2
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Is inderdaad. Mijn Z4 had gelijke velgbreedtes voor en achter, van respectievelijk 9J en 10J. Alleen lagen daar 10mm bredere Michelin’s onder en dan oogt het net minder getrokken, ook al vielen de PSS’en daar ook niet superbreed tov de normale M-sport velgen.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Dat ziet er weer als nieuw uit, top. :D
E91 320i :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “M2: Showroom & Projecten”