Miggel - BMW F87 M2 LCI - BM3 Stage 2+

Plaats hier de foto's van jouw BMW F87
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Da's wel leuk om weer een auto van een forumlid op Autotop langs te zien komen. Dan moeten we maar even geduld hebben :nou: :mrgreen:


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Net terug uit het zonnige Benalmádena en bij thuiskomst weer 2 uitnodigingen in de bus liggen van BMW.
Vrijdag 9 juni mag ik deelnemen aan de BMW M Testdays en mag ik uitgebreid de M3 Touring, de G87 M2 en de nieuwe XM gaan testen. Ik ben zeer benieuwd naar de rijervaring. Zal daarna nog een update melden hoe dit was.

De dag erna ook een uitnodiging gekregen voor een “light” versie van de M Tour van vorig jaar. Dit was zo goed bevallen dat er dit jaar weer een M Tour is georganiseerd . Alleen nu met een nog kleiner gezelschap van maar 25 :Mpower: wagens en nu een andere route in het Belgische en Nederlandse heuvellandschap.
Deze moet ik dit jaar helaas aan mij voorbij laten gaan gezien ik die dag ook weer voor een paar dagen naar het buitenland ga.

Voor nu even snel nog de :Mpower: poetsen zodat ik morgen nog even een mooie rit kan maken. Want heb er nog veel te weinig mee kunnen rijden sinds de stage 2+ (slecht weer, druk met andere zaken etc).. wordt vervolgt!
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Eindelijk weer eens wat goede ritjes kunnen maken met dit heerlijke weer. Aan het "nieuwe" vermogen met de Stage 2+ ben ik inmiddels gewend en voelt weer aan als "normaal" :lol: Het is wel puur genieten, dat extra vermogen was nog net wat er ontbrak.

Vorig weekend met pinksterren even gestopt s'avonds tijdens een avondtour bij Circuit Zolder (waar net een event was afgelopen). Heel wat dik BMW spul gezien (Nieuwe M2, M3 tourings en behoorlijk veel G80/G82 M3's en M4's te zien). Tevens maar even een sfeerplaatje geschoten op de parkeerplaats:
Afbeelding
Deze GT4RS met Weissach Package was overigens van een dame (welke naast dit kanon ook nog een G80 M3 Competition had). Voor de geinteresseerde met instagram (zoek op naam GeeTee__4).
Ik ben iig verkocht, wat een wagen :In love: :In love:

Daarnaast heb ik inmiddels de 32.000km aangetikt (pas 9000km gereden in deze 2,5 jaar welke ik de :Mpower: bezit). En ja dat klopt dat is niet erg veel per jaar, maar dat was ook niet de intentie.
Afbeelding
Gaan er nog veel kilometers opkomen? Nee ook dat niet, ik vermoed hooguit nog een kleine 6k kilometers in de komende 1,5 jaar. Daarna hangt het een beetje van de situatie af gezien ik inmiddels bezig ben met een 2e huis in het buitenland. Als dit allemaal af is ligt het eraan of we het huis in België nog willen blijven aanhouden of dat we besluiten volledig te emigreren.

Volgende week vrijdag ga ik deelnemen aan de M Test Days. Ik zal daarna nog een update plaatsen hoe dit was, en wat de rij impressies zijn van het nieuwe M segment.

Tot de volgende!
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Mooi man.
M test day's dat klinkt ook erg leuk.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Dat was het zeker @internetboarder :ja:

Weer een leuk dagje gehad vandaag, mede dankzij Davo Tongeren in de gelegenheid geweest om 3 nieuwe :Mpower: modellen te testen qua rijervaring tijdens de M Test Days.

Als M2 eigenaar mocht ik de :Mpower: test aftrappen in de nieuwe M2. Om nu eens een goed vergelijk te kunnen maken tussen mijn F87 M2 en de nieuwe G87 M2.
Afbeelding
Qua uiterlijk nog steeds niet mijn ding. In de showroom stond ook nog een geheel zwart exemplaar welke een stuk beter voor de dag komt dan een opvallende kleur zoals deze test M2. Maargoed dat is ieder zijn persoonlijke smaak.

Het Interieur is een stuk fraaier geworden, vooral de stoelen zijn een enorme vooruitgang. Het grote curved scherm (wat overigens ook in de andere 3 :Mpower: aanwezig was), vind ik persoonlijk niet mijn ding. Veel en veel te groot en beetje "lomp" op het dashboard geplakt. Je moet er van houden, maar voor mij too much:
Afbeelding
De rijimpressie was goed, niet te vergelijken met mijn huidige M2 (Stage 2+). De ZF bak is erg snel in schakelen en zeer vloeiend, als je DKG gewend bent is het wel even anders natuurlijk (voor mij is het hardcore van een DKG nog steeds wat meer beleving) maar al met al een mooie stap voorwaarts! Ook het adaptieve onderstel voelde zeer goed aan en ook in de sport stand toch comfortabeler dan in mijn huidige F87. De remmen zijn echt erg goed (die zou ik graag onder mijn huidige willen hebben).
Al met al toch een aardige indruk! Zou ik hem willen ruilen voor mijn huidige M2? Nee dat toch niet in deze setting. Dan zou ik 100% voor de G80 M3 of G82 M4 gaan.
Als ze de S85 i.c.m. de zetels en remmen en onderstel konden swappen naar de F87 hadden we de ideale match 8)

Door naar de volgende! Als 2e mocht ik de "TANK" gaan testen, oftewel de nieuwe XM. Met jawel meer dan 2 ton gewicht i.c.m 653PK.
Zeer sceptisch gezien het formaat maar toch ook zeer benieuwd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niet wetende wat ik zou verwachten, werd ik toch wel redelijk omvergeblazen door de rijeigenschappen van deze XM. De achterste wielen sturen mee wat erg apart aanvoelt als je een rotonde neemt. In de M1 stand (ingesteld op meer comfort) een echte SUV met een bak aan vermogen die toch aardig goed van de plaats komt. De M2 stand stond ingesteld op sport met daarbij ook het onderstel aangepast. Hier verschoot ik toch wel van hoe strak deze op de weg lag, zelfs in de bochten muurvast en bakken vol grip. Niet gedacht dat deze toch erg goed in elkaar zit qua rijgedrag. Echter toch een minpunt, mensen die snel "wagenziek" worden is dit geen geschikte auto voor. Mijn vrouwtje was mee en deze kreeg binnen 2km al last (welke mode ik ook instelde). Later hoorde ik van een ander stel dat deze wagen na ons had gereden en getest exact hetzelfde.

Maar al met al inderdaad indrukwekkend qua rijgedrag voor zulk uit de kluiten gewassen slagschip met wel een zeer gave kleur!

En als laatste mocht ik de M3 Touring gaan testen:
Afbeelding
Afbeelding
Met jawel de Carbon seats (een must have voor de M3 en M4!):
Afbeelding

Plaatsnemen in deze carbonseats voelde gelijk al "racy" aan. Deze zaten daarbij ook erg goed en de positie voelde ook meer aan alsof je in een tracktool plaats neemt.
Enige nadeel wat mij gelijk opviel is dat het soort leer wat gebruikt is van minder goede kwaliteit was gezien deze al aardig wat beschadigingen/krassen hadden (mede door de hoge wang aan de zijkant wat dit veroorzaakt met in/uitstappen). Jammer voor een zo goed als nieuwe wagen met zo weinig km's.
Maargoed dat was voor mij ook het enige minpunt, de rijbeleving is echt fantastisch. Hij ziet er dan wel uit als een touring, maar voelt tijdens het rijden totaal niet zo, je hebt gewoon het gevoel alsof je met de M3 Sedan rijd. De balans van de wagen is gewoon echt erg goed, voelt zeer direct aan met sturen en ook het bochten werk is gewoon top! Die 510pk sterke S58 is wauw, dit is gewoon een top blok met erg veel potentie (zie de M3 S58 van Peter (Pure Turbo's) Deze draait nu al op meer dan 800pk met 0-100 en 100-200 tijden waar de meeste supercars stock niet aan kunnen tippen :shock:
Ik was verkocht iig, wat een heerlijke touring (ondanks ik helemaal geen touring fanaat ben). Deze mocht je mij zonder pardon in de garage parkeren.

Na afloop nog wat nagepraat over de ervaringen onder het genot van wat hapjes en mocktails. En daarna weer vrolijk in mijn eigen :Mpower: richting huis getourd.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Zo hey Miggel, dat zal een leuke dag zijn geweest.
Doe je goed.
De nieuwe M2 is niet mijn ding, vind de jouwe veel bruter en mooier, ook al zou ie een stuk trager zijn.
De XM is, wat mij betreft, een raar hok. Zal heus goed rijden, maar is totaal geen M model, oo, zegt BMW van wel.
En dan de M3 touring. Heb deze nog niet in real life mogen aanschouwen, maar wat een ongelooflijk mooie machine. Daar zou mij hart ook sneller van gaan kloppen.

En Ps....... touring rocks. :ja:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Mooi verhaal van een super dag zeg ! Lekker kort ookAfbeelding.
+1 voor de touring :ja:
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

haha ja ik had geprobeerd om het in een zin samen te vatten maar dat lukte niet echt :Dubbel:

@ejt
Ja klopt ik vind de looks van de nieuwe m2 ook niet echt geslaagd en van de XM idem. Snap de move sowieso niet van BMW welke kant ze nu op willen met hun design. Niet mijn soort smaak iig.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Weer bijna 2 maanden verder, en sindsdien niet veel meer gereden gezien het slechte weer en drukte met andere zaken.

Ik heb besloten om de M2 eens te koop te gaan zetten, kijken of er animo voor is. De markt is op dit moment goed en ook de dealer gaf een mooie prijsindicatie aan.
Ik zet hem na september officieel te koop maar voor wie eventueel interesse heeft mag je mij gerust al een bericht sturen.

Nog even een opsomming:
-BMW M2 LCI (Shadow Edition) zie volledige optielijst op pagina 1
-N55 3.0 met nog een gunstige CO2 (voor de Belgen: 185gr C02 / EURO 6 / 15 fiscale pk)
-KM stand: 33.030 km
-Volledig dealer onderhouden (Vorig jaar nog groot preventief onderhoud gehad bij BMW Davo Tongeren inclusief nieuwe bougies en differentieel olie verversing).
-12k aan extra OEM M Performance opties (incl. M Performance uitlaat met attesten van BMW)

Verder uitmuntend onderhouden en niets op bespaard geworden als liefhebber. De M2 is voorzien van een Keramische Lak Coating geplaatst door Vermijl Cardetail (zie dit topic). In de winter altijd binnen gestaan in een verwarmde garage onder een winterdoek aan de druppellader op flatstoppers.
Enkel met goed weer gereden als weekend/fun wagen voor erbij.

Ik ben 2e eigenaar sinds september 2020, en sindsdien ook altijd netjes mee omgegaan (nooit burnouts gedaan en nooit launch control gebruikt) dit mag nagetrokken worden bij de dealer bij het uitlezen van de sleutel/wagen.
Alle facturen van de vorige eigenaar van BMW Monserez (waar deze is aangekocht) zitten er bij.


Prijs: €51.000 met de originele motorische onderdelen + software

OF

€55.500 inclusief alle Motorische Upgrades en Stage 2+ software door Pure Turbo's gemonteerd en uitgevoerd.
Deze onderdelen zitten pas 1500km op de M2 en zijn dus als nieuw, betreffende:
- FTP Chargepipe V2
- FTP Boostpipe V2
- Wagner EVO 2 Competition Intercooler
- FTP Turbo Inlet pipe V2
- Active Autowerke GESI High Flow catted downpipe (400 CELL sportcat zonder foutmeldingen)
- Dorch Stage 1 HPFP Kit
- Bootmod3 licentie (overdraagbaar naar nieuwe eigenaar)
- Stage 2+ Multimap 407,11whp / 639,5wnm (Dus circa 447,8pk en 703,4nm) Uitdraai aanwezig.
Momenteel word 102oct Aral Ultimate getankt (Duitse Benzine) dus het vermogen zal nog ietsje meer zijn. Voorheen altijd Shell V Power (98 oct).

Bij verdere vragen laat maar weten in een DM!
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Verrassend, maar je hebt vast al een sportief alternatief in je achterhoofd. Ben benieuwd!
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Ja, en de volgende eigenaar zal oprecht blij zijn met deze goed verzorgde bolide.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Hugo330D schreef: 04 aug 2023, 19:39 Verrassend, maar je hebt vast al een sportief alternatief in je achterhoofd. Ben benieuwd!
Dat klopt :wink:
En het zal hoogstwaarschijnlijk ook geen BMW meer zijn.

@internetboarder
Dat is een ding wat zeker is ja :) mooiste scenario zou zijn dat ik hem verkoop aan een medeliefhebber.

Maar we wachten het eens af. Hij hoeft niet perse weg, maar als de kans zich voordoet gaat hij plaats maken voor een nieuwe jongensdroom. :autotje spelen:
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

het zal hoogstwaarschijnlijk ook geen BMW meer zijn.
...als de kans zich voordoet gaat hij plaats maken voor een nieuwe jongensdroom.
Dan denk ik al snel aan n Porsche oid :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Goed geraden @Dutch79

Twijfel tussen een 718 GT4 of een 911.2 GT3
Met de minimale eisen: PDK, Lift, Carbon Bucketseats, PCCB.

Beide natuurlijk niet echt met elkaar te vergelijken maar vind een 718 GT4 ook wel gaaf qua design en natuurlijk de mid engine.

Wil als deze verkocht is dat er wat exclusiefs voor terug in de plaats komt.

Bij BMW ben ik eerlijk gezegd een beetje uitgekeken.
Qua nieuwe design trekt het mij niet echt meer, de enige BMW M wat ik nog in overweging zou nemen op termijn is de nieuwe M3 CS in Brooklyn Grey met carbon en rode accenten. Maar in die prijsrange gaat mijn voorkeur toch liever naar Porsche.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ik zou willen dat ik voor zo'n dilemma stond :mrgreen:
Maar keuze zal afhangen van het gebruik en waar je meer waarde aan hecht qua ontwerp ed. Ze vallen in dezelfde prijsrange dus? Een GT4 in t geel ziet er erg goed uit, maar n 911 is wel echt n icoon en nog sneller in n GT3-jasje (model '17-'21 toch?).
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “M2: Showroom & Projecten”