Jeremy - BMW F36 420i GC ///M 2019

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartinBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:23
Type Auto: BMW 420i coupé M-sport LCI

Wat een spiegel :In love: top weer

Is dat nou te danken aan de glascoating?

Hele mooie velgen ook, maar als winter zou ik ze niet willen dat is bijna niet mooi te houden.
Bij mij gaan de 400m weer eronder, ik moet alleen nog een paar nieuwe winterbanden hebben.


Freude am fahren :Mpower:
BMW 3er Coupé LCI -------> BMW 4er Coupé M-sport LCI
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Combi polijsten/keramische coating. Mijne heeft ook zo'n diepe glans. Zie foto's van afgelopen zomer.
Dit zul.je vooral bij 'n donkere kleur bereiken.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

De wagen is voorzien van een Opticoat Pro+ coating, die zou met normaal gebruik een standtijd van 7 jaar moeten hebben. Het is geen normale coating die "op de lak" ligt maar een coating die een fusie aangaat met de blanke lak. Het enige wat ik nu moet doen om deze glans te bereiken is de auto afspoelen, met de hand wassen en dan te drogen. C'est tout. :Klappen:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Miggel88 schreef: 13 nov 2021, 15:36 Die p101’s zijn ook echt dikke wielen ja! Heb ik ook destijds nog naar gekeken. Z-Performance maakt ook erg gave gesmede sets overigens! Maarja ook een behoorlijk prijskaartje inderdaad.

Gesmede wielen betaal je nu eenmaal voor, maar de prijzen lopen erg uiteen per merk.

De 763M heb ik nu op mijn M2 en zijn ook niet echt heel goedkoop, betreffende ook gesmede wielen van M Performance (en daar betaal je bij BMW ook genoeg voor). Maargoed ze zijn nog altijd vele male goedkoper dan HRE zonder banden :lol:

De ET waardes kloppen inderdaad maar durf niet te zeggen of je dit passend gaat krijgen op een 4 serie met spacers.. ben helaas geen wielen guru :lol:
Deze even gemist, sorry! Ik heb inderdaad al de prijzen van de 763M's gezien , die zijn ook gauw over de 5k. Ik vind ze erg mooi maar ik weet niet of ik het mooier ga vinden dan de huidige. En spacers en mijzelf zijn al helemaal geen goed huwelijk, alleen maar gezeur gehad met die dingen. :lol:

Ik ben gelijk even gaan kijken naar Z-performance. Die ZP.09's zijn ook wel erg gaaf... :? :duh:
Spoiler
Afbeelding
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Die zijn ook erg dik ja :In love:
Ikzelf ben ook totaal geen fan van Spacers, ooit een keer op mijn e60 gehad omdat ik anders de Breyton velgen niet kon eronder leggen.
Maar ik blijf er nu ver van vandaan :lol: Vandaar ook mijn keuze voor de 763M wielen, geen gedoe met spacers.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

BBS CI-R is ook mooi, heeft wel wat weg van die Z-Performance velg.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Die BBS CH-R zijn ook gaaf maar ik weet niet of ik die onder een F36 vind passen. Het design van de F3x is wat hoekiger dus een "hoekige" velg met scherpe lijnen vind ik dan toch mooier. :ja:

Wellicht zijn die CH-R's iets voor het wellicht nieuwe project vanaf volgend voorjaar - to be continued. 008
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Een grote en eigenlijk behoorlijk onverwachte en impulsieve update/upgrade!

Trommelgeroffel…

De 420i gaat woensdag de deur uit. De wagen die ervoor terugkomt heeft 2 cilinders meer, maar is wel een stukje kleiner. Echter net zo praktisch en, op de HUD die helaas niet leverbaar is op dat model, net zo vol. Normaal gesproken zijn ze amper zo vol als deze te vinden en dat is de voornaamste reden waarom ik er een jaar geleden niet voor gegaan ben. Nadat een collega de coupé versie gekocht heeft en ik mee gereden heb ben ik toch eens gaan oriënteren op het internet. Vorige week zaterdag gebeld, maandagavond proefgereden en dinsdag de knoop doorgehakt. Voorzien van o.a. adaptieve koplampen met grootlichtassistent, H&K, navi pro iDrive 6, volledige ConnectedDrive, “digitaal” dashboard, stuurwielverwarming, dakraam en ga zo maar door. Wederom een auto die de, in mijn ogen, irritante rijassistenten mist. Helemaal goed dus. Deze woensdag haal ik ‘m op. Stay tuned! :ja:
Spoiler
Afbeelding
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Cooll!!
F34 328i



Afbeelding
PatTrm
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:08
Type Auto: F20 & F36
Contacteer:

Gefeliciteerd de B58 is een heerlijke motor mooi jasje ook zo'n M140i.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Gefeliciteerd :cool:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dat is wel heel snel gegaan! Toch te weinig pit in de 20i?
We horen en zien graag meer :ja:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Uiteraard is de B58 als autoliefhebber veel begeerlijker, maar ik heb tijdens m’n zoektocht begin dit jaar niet echt auto’s gezien die qua specs (icm budget destijds toch ook) in de buurt van mijn wensen en eisen kwam. De B48 is ook zeker een goede en fijne motor, maar het is toch nog steeds een gegeven dat een BMW zes in lijn nog altijd prettiger is. Deze B58 heeft wel alle eisen en wensen en de inruilprijs van de 420i was ook erg goed. Dat, in combinatie dat ik geen “grote” auto meer nodig heb, én de B58 heeft me toch doen besluiten om nu de knoop door te hakken. Zoals jullie misschien al opgevallen is is mijn E87 118i verdwenen, die is met de inmiddels ex mee, mede daardoor de ruimte van een grote auto niet nodig momenteel. Wellicht dat dit de laatste zes-in-lijn is die ik mij wil/kan veroorloven en inderdaad, de M140i is een auto die ik toch altijd al eens heb willen bezitten. :ja:

Ook nog heel even getwijfeld over een 440i GC of coupé, of een 340i Touring, maar de M140i is toch wel echt een pretpakketje. Wat mij (ook achteraf) heel erg opviel is dat de 420i veel meer een cruiser is. Is niet per sé slecht maar als 20i is er toch weinig “emotie”. De B58 in een 1 heeft een heel stuk meer karakter en is veelzijdiger. De M140i is voorzien van adaptieve dempers en is in comfort dus 90% de rustige stille en comfortabele cruiser die de 420i ook is, met meer vermogen. In sport(+) transformeert de wagen echter in een waar beest. En dat was tijdens de korte proefrit al erg leuk. :Klappen:
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Zo die zag ik niet aankomen, lijkt me fraai zo een wendbare auto met veel power. Die van Chris had stock al veel meer dan op papier.

https://driveaholic.nl/duurtest-bmw-m140i/

Je 420i was overigens wel een plaatje hoor. Ben benieuwd naar jouw nieuwe ervaringen.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Haha, ik zag ‘m zelf ook niet aankomen! De 420i zal ik qua looks wel missen, de 4GC blijft een enorm fraaie en elegant gelijnde auto, veel meer classy dan de M140i. De M140i ziet er veel “bruter” uit, maar dat zullen jullie in de loop van volgende week wel zien. :ja:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”