Beste allemaal. Enkele jaren geleden (+-3) was ik opzoek naar een e46 330i met handbak en M-pakket. Toen vroegen ze voor een nette al een pittig bedrag, zoveel dat je voor een paar honderd euro meer al een e90/91 kon kopen. Hier ben ik ook naar opzoek gegaan maar uiteindelijk heb ik een 528i, wel 6pitter maar automaat gekocht.
Hier rij ik nog steeds met volle tevredenheid in. Echter volg ik op facebook verschillende BMW handelaren zoals Auto van Eerde en Puur BMW, hier komen vaak heerlijke uitvoeringen voorbij en merk ik dat ik de oudere (tja wat is oud) BMW modellen steeds meer begin te waarderen dan de huidige design-taal. Nu knaagt het al een hele poos in mijn achterhoofd om er een BMW met turbo-loze 6 cilinder en handbak bij te halen voor de "puurheid" van het autorijden. Dit zou dan de hobby auto worden die alleen de garage uit komt met mooi weer en zo min mogelijk voor de woon-werk kilometers. Ook denk ik dat de E90 met deze combinatie zeker waarde gaat krijgen in de toekomst, het laatste model BMW met handbak en met het krachtigste 6-cilinder blok zonder turbo.
Laatst sprak ik een collega en die zijn vader heeft nog een LCI model E90 330i staan met dus, handbak. Deze auto is van 2010, altijd binnen gestaan en heeft minder dan 90.000km gereden. De eigenaar is bereid deze te verkopen, echter gaat het om een non-M uitvoering (hmm) maar wel met lederen sportstoelen, full screen navi en M-onderstel. Tevens heeft deze een zonnedak en de juiste kleur voor mij (donker grijs). Nu tol ik met het idee om toch deze auto aan te schaffen maar dan wil ik wel op termijn een zwarte hemel plaatsen en originele M-bumpers. Zoals gezegd zal het puur een hobby/mooi weer auto zijn die ik langer wil houden. Ik ben nu natuurlijk enthousiast en zit mijn hoofd vol met ideeën en wensen maar is het verstandig?
Verstand of emotie, aanschaf 330i
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Op de injectoren, vervuilende inlaat, NOx-sensoren en eventueel bobines zijn ze goed betrouwbaar. Een dikke E90 LCI als M Carbon edition doet mijn bloed ook wel sneller stromen ja!
Maar.. En wellicht iets waar je totaal niet over na hebt gedacht en/of na wilt denken; is een mooie Z4 handgeschakeld dan ook geen leuke optie, als het toch een mooi-weer-auto moet worden.
Maar.. En wellicht iets waar je totaal niet over na hebt gedacht en/of na wilt denken; is een mooie Z4 handgeschakeld dan ook geen leuke optie, als het toch een mooi-weer-auto moet worden.
- Vester86
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
- Type Auto: e91 330i
en daar aan toe voegen: kies wat mij betreft dan een uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging. (in geval van de E9x).
de Z4 is enkel in de ///M uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging te krijgen en de gewone uitvoeringen doen wat stuurgevoel betreft echt tekort. prima relatief licht sturende roadster maar qua feedback in het stuurwiel echt een stap terug.
de Z4 is enkel in de ///M uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging te krijgen en de gewone uitvoeringen doen wat stuurgevoel betreft echt tekort. prima relatief licht sturende roadster maar qua feedback in het stuurwiel echt een stap terug.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Met enige regelmaat in een Z4 gereden en vind dit erg leuk rijden. Nu ook twee auto's met elektrische stuurbekrachtiging maar echt missen doe ik het niet.
Dus.... Proefrijden is het advies!
Dus.... Proefrijden is het advies!
-
- Being a part of it
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:20
Helaas hebben de LCI modellen bijna allemaal electronische bekrachtiging behalve de 335i en 335d (dacht ik).Vester86 schreef: ↑31 mar 2021, 20:38 en daar aan toe voegen: kies wat mij betreft dan een uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging. (in geval van de E9x).
de Z4 is enkel in de ///M uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging te krijgen en de gewone uitvoeringen doen wat stuurgevoel betreft echt tekort. prima relatief licht sturende roadster maar qua feedback in het stuurwiel echt een stap terug.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
De pre-LCI heeft die nadelen van directe injectie en Nox dan weer niet. Maar zie maar eens 'n N52 met weinig km's te vinden. Mijne zit op 300K+Op de injectoren, vervuilende inlaat, NOx-sensoren en eventueel bobines zijn ze goed betrouwbaar.
Maar inderdaad qua geluid, gasrespons, besturing.. worden ze tegenwoordig niet meer zo gemaakt.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
325d en 330d hebben ook nog hydraulisch, maar ja.. Ik denk niet dat topic-starter daar naar kijkt.
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 08 jun 2020, 15:01
Als het puur hobby is maakt het niet uit of het verstandig is dus weet je het antwoord eigenlijk al. Vooral doen voordat je er later spijt van krijgt dat je nooit die prachtige wagen hebt gekocht. Als je weet dat hij geld gaat kosten kun je daar rekening mee houden en hoeft dus ook dat geen probleem te zijn. Veel plezier met je aankoop
Huidige:
Mini One D 2016
Vorige:
Mini Clubman Cooper 2015
Alpina B3 BiTurbo Touring 2013
BMW 335i Touring 2015
BMW 320i Touring 2015
BMW 328i Touring 2012
BMW 123d Coupe 2008
Honda S2000 2001
Renault Clio RS 2001
Mini One D 2016
Vorige:
Mini Clubman Cooper 2015
Alpina B3 BiTurbo Touring 2013
BMW 335i Touring 2015
BMW 320i Touring 2015
BMW 328i Touring 2012
BMW 123d Coupe 2008
Honda S2000 2001
Renault Clio RS 2001
- Vester86
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
- Type Auto: e91 330i
dat klopt, maar wel iets wat ik je wilde meegeven. voor mij was dat 1 reden dat ik mijn Z4 verkocht want qua gevoel kon ik er geen vriendjes mee worden.Sjorrit schreef: ↑01 apr 2021, 09:19Helaas hebben de LCI modellen bijna allemaal electronische bekrachtiging behalve de 335i en 335d (dacht ik).Vester86 schreef: ↑31 mar 2021, 20:38 en daar aan toe voegen: kies wat mij betreft dan een uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging. (in geval van de E9x).
de Z4 is enkel in de ///M uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging te krijgen en de gewone uitvoeringen doen wat stuurgevoel betreft echt tekort. prima relatief licht sturende roadster maar qua feedback in het stuurwiel echt een stap terug.
ik kwam vanuit een MX-5 dus de lat lag hoog. en nu met mijn (pre-LCI) heb ik dat gevoel weer terug (ondanks dat het in alle opzichten natuurlijk een hele andere kar is).
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik was in de veronderstelling dat mijn 2012 (LCI dus) E91 335i electronische stuurbekrachtiging zou hebben toen ik 'm wilde kopen, maar bij de aankoopkeuring eergisteren besefte ik opeens dat ik tegen het hydraulisch reservoir aan zat te kijken. Ik mocht 'm tijdens de proefrit al (lekker) vrij zwaar sturen (hoewel slechts 225 breed eronder zat). Dus dat was een aangename verrassing.Sjorrit schreef: ↑01 apr 2021, 09:19Helaas hebben de LCI modellen bijna allemaal electronische bekrachtiging behalve de 335i en 335d (dacht ik).Vester86 schreef: ↑31 mar 2021, 20:38 en daar aan toe voegen: kies wat mij betreft dan een uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging. (in geval van de E9x).
de Z4 is enkel in de ///M uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging te krijgen en de gewone uitvoeringen doen wat stuurgevoel betreft echt tekort. prima relatief licht sturende roadster maar qua feedback in het stuurwiel echt een stap terug.