DRuw's nieuwtje

Plaats hier de foto's van jouw BMW G2x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Arjan schreef: 30 mei 2021, 16:32 360 camera alszijnde camera voor, spiegels en achter?
Ja, deze heeft dus alleen achter. Verder wel alle opties, incl de optie die er bij mij uit is gehaald (driving assistent plus). Verder alles met zelfs de shadowline koplampen:)
mjw schreef: 30 mei 2021, 17:03
Dat lijkt me een misverstand over xDrive... IMHO is een square setup kwa banden beter geschik voor een AWD en kun je ze gewoon rondom oprijden.

Mocht je toch een breedset hebben met een xDrive met de OEM bandenmaten en achter is eerder opgerookt dan voor, dan vervang je toch gewoon alleen achter? Ik heb er ergens anders wel eens aan gerekend en je blijft dan gewoon binnen de 1,5% (verschil rolomtrek V en A) en is er geen vuiltje aan de lucht voor de tussenbak. Een beetje verlagen is mogelijk, maar niet al te extreem, dat vinden de voorste aandrijfassen niet leuk (en dat heeft dan weer niks met de tussenbak te maken).
Ja ik denk dat het ook gaat om het verschil tussen kompleet versleten banden maar in theorie kun je ook met een square setup je banden voor en achter periodiek omwisselen om dat te voorkomen.
Qua verlaging heeft hij bijna niets nodig mijns inziens, puur het verschil tussen de xdrive hoogte en de standaard hoogte. Volgens mij 1 of 2 cm...
Maar hebben die tussen bakken daar geen last van dan?
Ik ben sowieso de garantie op de bakken kwijt als ik verlaag en dat is ook zonde van een iets te dure nieuwe auto.
Die advertentie moet je nog wel een paar k bij rekenen trouwens... Dit zijn vaak de prijzen waar de Duitse hybrid premie in zit en die krijgen wij als Hollanders niet (en de NL overheid geeft geen premie op hybrides...)
En daarnaast mag vaak een auto niet door BMW Duitsland geëxporteerd worden voordat hij minimaal 6mnd op Duits kenteken heeft gestaan..
Wel belachelijk mooi apparaat.
(Oja, ik had andere velgen gekozen maar zwart zou dan m'n winterset worden gok ik)


E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Vette auto hoor!
Ik snap nu wat je bedoelt qua ruimte bij de wielkast, maar volgens mij wordt dit ook extra benadrukt door de kleur en misschien ook maat velgen.
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

De kleur een beetje (met zwart valt het minder op) en ook velgmaat maar dan zou je op 18" moeten gaan rijden en dat past niet bij de auto.
Ding heeft verdomme wel alles zelfs incl de shadowline koplampen en zonwering achter.... 99% mijn originele bestelling alleen de xdrive, 360cam en kleur wielen.
Toch maar eens contact opnemen met ze...
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

En zo hadden we een ritje Duitsland voor morgen in de planning...
Ondertussen erachter gekomen dat ekris gewoon een xdrive wil verlagen met behoud van garantie en als je nu een nieuwe BMW besteld je in ieder geval op 2022 uitkomt voor de levering..
Morgen gelijk maar kijken of de dealer de auto uit Duitsland wil over laten komen en dat ik uberhaubt onder m'n order eventueel uit kan komen... Zal ook nog wel leuk worden gezien ze niet officieel hebben gehoord dat m'n auto wordt uitgekleed voor productie...
Morgen verder
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Oh kijk, dat is wel goed nieuws! Dan heb je hem toch helemaal zoals je hem wilde hebben, maar dan als kleine extra 4wielaandrijving?

Zou top zijn als het lukt.
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Minus de surround view maar dat is een uitdaging om te retrofitten;)
Geen idee of ik m'n order geannuleerd krijg bij de dealer maar overmacht kunnen ze in ieder geval niet meer claimen als ze mijn auto niet kunnen leveren straks.
Wordt een leuke discussie gok ik.
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Gelukt!
Ff een ritje van 500km in de 208 van de vrouw en het ding ziet er belachelijk mooi uit.
Onderweg de importeur gesproken en de dealer in nl.
Laatste wilde eerst nog zeker weten dat er in nl geen voorraad model meer was met mijn opties maar na een uurtje belde hij op en vertelde me dat mijn auto 99.99% niet geleverd ging worden... Ik kon hem dus kosteloos annuleren.
Gelijk de Duitse dealer gebeld en vast laten zetten in afwachting van contact met de import club.
Hopelijk komt hij volgende week deze kant op en eind van de maand rijden:)
Glascoating afspraak gelijk ook weer gemaakt dus ik heb een topdag:)
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

eindelijk weer eens goed nieuws. Nog even zonder, en dan een mooie 330e
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Feel good movie!!
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Congrats! Kortom toch nog een goed einde ondanks de ellende met het bestellen!

Die collega zat inmiddels al aan een levertijd van 6 a 7 maanden excl. harman kardon.. gaat nergens meer over…
Doet me beetje denken aan mijn vorige leaseauto. Heb toen ook 7 maanden kunnen wachten op die nieuwe Mercedes A200 AMG Night edition.. ook een bak ellende mee gehad qua leverproblemen. en uiteindelijk toen ik hem had na 6 maanden weer afstand van gedaan :lol:
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Rogier1988
Just getting started
Just getting started
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 aug 2018, 15:19
Type Auto: 330e Touring(G21)
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Dat is eindelijk wat goed nieuws, hopelijk is de auto er snel. Prachtige kleur ook dat Oxid Grau met die zwarte wielen :Hosanna:
G21 330e

2018 F31 320iA
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Wat ik overigens wel zie is dat die automatic lane change bij de individual kleuren is uitgezet.
Er schijnt teveel metal flakes in de kleur te zitten wat de sensoren verpest.
S8TR DECODING ADDITIONAL FUNCTIONS staat er in de uitdraai van het chassisnummer.
Iemand ervaring mee als je het alsnog aanset?
Ik denk dat het meer een "bmw vind het 99% betrouwbaar en is dus niet goed genoeg" grapje en in nederland kwam ook geen melding hiervan in de configurator weet ik nog (elders schijnt dat wel te zijn gezien).
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Echt?

Wist niet dat ze het hadden uitgezet om die reden. Zit er bij mij niet in, weet ook niet of ik het wil :wink:
Gebruikersavatar
Rogier1988
Just getting started
Just getting started
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 aug 2018, 15:19
Type Auto: 330e Touring(G21)
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Net gekeken en kan de functie inderdaad niet activeren. Haha wat raar dat het niet bij individual kleuren kan. Maargoed gebruik assisted driving toch eigenlijk nauwelijks. Zeker op bijvoorbeeld spitsstroken is het vrij gevaarlijk. Zeker als de lijnen van de uitvoegstrook door de rijbaan lopen. Kreeg laatst een ingreep en hing bijna in de vangrail. Dus voorlopig alleen de dynamic cruise control, met name in de file wel fijn
G21 330e

2018 F31 320iA
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

tja, dergelijke systemen zijn leuk maar hebben zeker hun flaws...
Ik heb nog weleens een ritje a6-a7 richting friesland en dan is het wel handig, net als laser licht op de weg terug:)
Je moet het dmv esys aanzetten heb ik begrepen.
zie:
De reden dat het uit is gezet lees ik verschillende verhalen over.... de ene zegt local legislation en de ander heeft een voorbeeld van de kleuren... zeg het maar.
Volgens mij is het promo filmpje voor de 5 serie van lane assist ook met een individual kleurtje opgenomen gek genoeg..
Nu zit ik te twijfelen om me zelf in esys te verdiepen of een hobbiest te zoeken die er ook aan doet om samen met een liefhebber te proberen...
Eerst de auto hierheen.
Ik dacht vandaag de boel op papier af te kunnen ronden maar nu hebben die duitsers ineens een feestdag :duh:
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Plaats reactie

Terug naar “G2x: Showroom & Projecten”