Alpin Weiß BMW 328i Touring

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Ryan328
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 apr 2021, 14:41

Tot nu toe geen problemen meer ondervonden met 't alarm :ja:

Afgelopen weekend het hele weekend met paardentrailers in de weer geweest.
Eerst ritje naar de hoefsmid en de dag erna ben ik met m'n vriendin en onze pony naar Kootwijk geweest.

Hij lag al lekker laag, maar met zo'n beladen paardentrailer waar ook nog een kleine menwagen op past lag 'ie helemaal laag.
Desondanks geen problemen ondervonden en er was nog veerweg over. :) Maar dit was wel rond de max van wat de BMW mag trekken en dragen.

Hier wat telefoonplaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Volgende week mag de menwagen voor onderhoud, dus dan ga ik ook weer met een aanhanger op pad. Maar dan 1 die minder wind vangt :lol:


Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Gaaf zeg!
Ik houd er wel van zoiets trekken.
Ik hoop nog is een speedboot bij mij er achter te hangen.
Inderdaad lekker laag ja
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Mooie wagen! Wij hebben elkaar al eens gesproken op FB meen ik ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

ECO pro :lol:
Ryan328
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 apr 2021, 14:41

Stefan94 schreef: 12 mei 2021, 21:39 Mooie wagen! Wij hebben elkaar al eens gesproken op FB meen ik ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Klopt ja! :wink:

16 mei een toertochtje gehad met allerlei verschillende soorten auto's. Er zat leuk spul tussen waaronder ook nog een paar andere BMW rijders en nog een Aston Martin Vantage :)
Hier een viertal plaatjes van mijn auto die door Esli Kuipers Photography:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

A.s. vrijdag gaan eindelijk de nieuwe remmen eronder! :Hosanna: Ik heb de standaard remmen tijdens die rit eigenlijk pas voor het eerst (voor mijn doen) op de proef gesteld en het gevoel in 't rempedaal leek af en toe wat tegen te vallen. Kan 't niet echt uitleggen, maar het leek minder lekker te bijten als bij m'n vorige auto's. Dus ik ben erg benieuwd of de Performance remmen inclusief RVS remslangen veel verschil gaan maken :)

Tevens vrijdag ook voor de APK. Mogen die US/running lights aan de voorkant nou wel of niet voor de APK? Ik lees zoveel verschillende berichten op internet.. :lol: En anders zet ik ze uit voorzorg gewoon even uit :ja:

Als het weer gunstig blijft volgen er komend weekend nieuwe plaatjes :Hosanna:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Nice ride hoor!
Nee, US running lights mogen niet. Ook al zullen sommigen er mee door n APK komen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Dikke kar! Ik zou ze zelf ook even uitzetten. Hier in Zeeland zijn de laatste tijd veel steekproeven en dan zijn het toch altijd azijnzeikers. Ik had bij mijn E90 LCI een discussie met de RDW keurmeester van de steekproef dat de drie oranje LED's uit zouden moeten. Nou, het was niet makkelijk om hem ervan te overtuigen dat dat gewoon origineel is. Hij heeft zelf allerlei dingen moeten opzoeken voordat hij het zag en de opmerking van mij dat genoeg Volvo's en E60's zo rondrijden viel niet in goede aarde...Pas toen ik hem liet zien dat ze niet met de knipper aan- of uitgingen accepteerde hij het. :roll:

Afbeelding
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Leuk zo'n rit!
Hoe heette deze rit als ik vragen mag.

Ik ben afgelopen zondag met Roadunity meegereden ook erg leuk.
F34 328i



Afbeelding
Ryan328
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 apr 2021, 14:41

internetboarder schreef: 31 mei 2021, 21:58 Leuk zo'n rit!
Hoe heette deze rit als ik vragen mag.

Ik ben afgelopen zondag met Roadunity meegereden ook erg leuk.Afbeelding
Dit was een rit van @Carventures_ (Instagram) :)

Afgelopen vrijdag dus voor de APK en het monteren van de big brake kit bij MALS in Nijkerk geweest.
Onwijs fijn bedrijf! Makkelijk contact via Whatsapp en bij 't ophalen nog een poosje gepraat en tips/adviezen gekregen. Hier kom ik zeker nog vaker terug!

Uiteindelijk wel vergeten om m'n running lights uit te zetten, maar daar heb ik verder niets meer over gehoord. (Lucky me)

Eerst maar beginnen met de foto's die ik 's avonds gemaakt heb: (Klik op de foto voor een vergroting)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben ontzettend blij met 't resultaat en looks van de remmen! Inmiddels alweer een paar 100 km gereden en het remmen voelt goed aan! Er komt wel een vracht remstof vanaf, maar dat was te verwachten.

De keramische coating op de remklauwen doet z'n werk ook goed. Vanmiddag even m'n velgen ingespoten met Monello Non-Ferro iron remover en afgespoten en 't vuil spoelt ook gelijk mooi van de remklauwen af 8)

Zaterdag gelijk weer met een aanhanger op pad om de menwagen van m'n vriendin op te halen.
Bij het aanhanger-verhuurbedrijf kreeg ik al gelijk een compliment van een klant die BMW liefhebber bleek te zijn. :Klappen: De eigenaar van het verhuurbedrijf bleek ook een BMW liefhebber te zijn, dus die liep ook gelijk aandachtig rond m'n auto. Na een praatje werd de aanhanger aangekoppeld en konden we op pad :cool:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klein maar erg handig ding. Je zou soms bijna vergeten dat je nog een aanhanger aan je trekhaak hebt hangen :ja:

Op dit moment heb ik geen mods meer op de plank liggen, dus we gaan maar eens nadenken over de volgende mod :lol:
BMillerW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 341
Lid geworden op: 29 dec 2019, 09:04
Type Auto: BMW 316i

Hele toffe auto zeg!
De kleurcombinatie en de diverse mods staan erg goed :In love:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Zo hey, dat is een mooie upgrade.
Ziet er super uit. :ja: :ja:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

Heel gaaf met die remmen zo :ja: Zou zelf ook wel zo'n setje willen, in het goudgeel dan want denk dat dat super zou staan op een blauwe auto..

De spacers die je gebruikt, waar heb je die vandaan? Eibach oid? Ik heb dezelfde wielen onder mijn F31 en ze zouden inderdaad best een beetje meer naar buiten mogen, maar heb ook absoluut geen zin in dat het gaat aanlopen.
:Mpower: F31 330d
Ryan328
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 apr 2021, 14:41

Een goud/geel setje zou zeker goed staan onder een blauwe! 8)

Op de vooras heb ik 10mm spacers van SCC, die komen bij Schmiedmann vandaan. Dat zijn hele nette setjes inclusief een zakje kopervet en een bolletje staalwol.

Op de achteras heb ik 13mm spacers van Forge. Die komen van Ebay, omdat Schmiedmann op dat moment geen 13mm op voorraad had.

De langere wielbouten komen ook bij Schmiedmann vandaan. Voor heb ik M14 x 1,25 x 40mm, achter M14 x 1,25 x 43mm.
Ryan328
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 apr 2021, 14:41

Inmiddels de remmen wat ingereden en je merkt nu duidelijk verschil. Het pedaal voelt veel 'steviger' aan en zelfs zonder al te veel kracht te moeten zetten grijpt 'ie al lekker vast. :D

Hier nog een paar plaatjes van afgelopen maandag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je onderstaande foto kunt zien is mijn front splitter niet echt lekker recht en hij lijkt sinds een paar dagen wel wat te gaan vervormen. Ik overweeg serieus om hem eraf te halen of te vervangen voor een andere. :? Dat is misschien het risico van goedkopere niet-OEM producten.

Afbeelding

Ik vind de splitter van Rieger ook tof. Ik kom hem niet vaak tegen en het bied ook nog extra uitkomst met de vele drempels hier.
Of ga ik voor de OEM versie en laat ik die in dezelfde kleuren spuiten als de huidige..

Dilemma's :lol:
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Netjes hoor!
Mooie foto bij die trein ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”