XTRAboost functie 330E vs 320E ?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
newf30
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 mar 2012, 21:57
Type Auto: BMW 320E business edition plus - high executive

Goedemorgen, ik heb een vraagje mbt tot mijn nieuwe BMW320E, wellicht dat jullie hier antwoord op op hebben.

In de technische specificaties/optielijst van MY22 staat dat zowel de BMW330E en de BMW320E de functie XTRABOOST heeft in de sport modus. Hiermee genereer je kortstondig (10 seconden) extra vermogen door het pieken van de ICE en E-motor.

Deze functie is bekend van de BMW 330E, en kan je kiezen in het sport menu. In de BMW 320E is deze functie niet beschikbaar in het sport menu; staat echter wel in de specificatie als standaard (zwart vierkant blokje bij 320E/330E in de uitvoeringslijst).

Ik heb wel E-boost functie, in de display - soms weergegeven, maar dat is weer wat anders volgens mij?.

Lijkt erop dat BMW deze XTRAboost functie eruit bezuinigd heeft voor de minder krachtige 320E. Jammer.

Ik ga dit zeker navragen bij BMW;

320E en 330E hebben zelfde ICE en E-motor. Zou de XTRA boost functie via een code/tune alsnog achteraf te activeren zijn in de 320E?


Audi A4, BMW 320i, Volvo V60 TE, Polestar 2, BMW 320E
speedmausser
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2021, 18:40

Hi, ik rij binnenkort ook een 320e en ben wel nieuwsgierig naar jouw bevindingen? Overweeg zelf chiptuning wellicht bij Ventura.

Groet!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
newf30
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 mar 2012, 21:57
Type Auto: BMW 320E business edition plus - high executive

Hi Speedmauser, ik ben er erg tevreden mee. rijdt heerlijk.

Heb zelf ook gekeken naar Ventura, ben er nog niet uit.
Misschien eerder een verlagingssetje eronder.

De auto is voor mij momenteel vlot genoeg, zeker in de stad in vol electro mode.

Hier nog een interessant artikel over de drivetrain van dit soort PHEVs van BMS:

https://x-engineer.org/automotive-engin ... hitecture/
Audi A4, BMW 320i, Volvo V60 TE, Polestar 2, BMW 320E
speedmausser
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2021, 18:40


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Dank voor delen, ga het lezen. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “G2x: Motorisch/Performance”