E91 335xi 2007 - De oude van Oscar?
-
- Just getting started
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08 dec 2016, 13:04
Kenteken is binnen, het is gewoon weer de originele geworden maar met een 1tje er op. Helemaal prima.
Na wat het en weer gemail met DvG heb ik contact opgenomen met de garage die hem als het goed is weer in elkaar heeft gezet, ze vertelde mij aan de telefoon dat ze hem weer terug hebben gebracht naar standaard. Ze zouden mij alle facturen/werk opsturen maar ik heb niks gehad, ik bel ze maandag wel weer even.
Mijn onderhoudsbeurt boodschappenlijstje staat al klaar bij autodoc.
2x5L Castrol Edge M
Bosch oliefilter
Bougies had ik nog liggen, ff kijken welke dat waren (edit: het zijn deze)
Interieur filter
Brembo schijven voor
Brembo blokken voor
Febi schijven achter
Bosch blokken achter
Brandstoffilter
Ruitenwissers rondom
Oliefilterhuis pakkingen
Klepdeksel pakking
Heb ik iets gemist? Zijn er dingen die ik het beste kan doen terwijl ik toch al bezig ben? (Vanos/kettingspanner)
Na wat het en weer gemail met DvG heb ik contact opgenomen met de garage die hem als het goed is weer in elkaar heeft gezet, ze vertelde mij aan de telefoon dat ze hem weer terug hebben gebracht naar standaard. Ze zouden mij alle facturen/werk opsturen maar ik heb niks gehad, ik bel ze maandag wel weer even.
Mijn onderhoudsbeurt boodschappenlijstje staat al klaar bij autodoc.
2x5L Castrol Edge M
Bosch oliefilter
Bougies had ik nog liggen, ff kijken welke dat waren (edit: het zijn deze)
Interieur filter
Brembo schijven voor
Brembo blokken voor
Febi schijven achter
Bosch blokken achter
Brandstoffilter
Ruitenwissers rondom
Oliefilterhuis pakkingen
Klepdeksel pakking
Heb ik iets gemist? Zijn er dingen die ik het beste kan doen terwijl ik toch al bezig ben? (Vanos/kettingspanner)
Laatst gewijzigd door Gabr1e7 op 08 dec 2022, 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Fraaie wagen! En een intens verhaal erachter natuurlijk.
Wat betreft de bougies; niet iedere bougie past erin. Er zijn hele verhalen over geschreven maar zorg ervoor dat je wel de juiste erin doet. Qua remmen zou ik zelf altijd originele nemen. Ik heb met twee E90's trillende remmen gehad met niet originele schijven. Dat is bij mijn laatste E90 nog een heel gedoe geweest. Uiteindelijk alles vervangen van het onderstel, de remmen op de auto laten afdraaien om imperfecties eruit te krijgen en performance remmen voorop; trillingen kwamen binnen 5000km weer terug. Nu een F36 met originele M-sport remmen en daar rij ik inmiddels al 25000km mee zonder problemen (ligt dus niet aan mijn rijstijl). Ik heb verschillende adviezen gevraagd en voor mij kwam het er eigenlijk op neer dat BMW's het liefst originele blokken en schijven willen hebben. Natuurlijk wat duurder, maar als je iedere keer trillende remmen hebt en dat op wilt lossen blijf je ook bezig.
Wat betreft de bougies; niet iedere bougie past erin. Er zijn hele verhalen over geschreven maar zorg ervoor dat je wel de juiste erin doet. Qua remmen zou ik zelf altijd originele nemen. Ik heb met twee E90's trillende remmen gehad met niet originele schijven. Dat is bij mijn laatste E90 nog een heel gedoe geweest. Uiteindelijk alles vervangen van het onderstel, de remmen op de auto laten afdraaien om imperfecties eruit te krijgen en performance remmen voorop; trillingen kwamen binnen 5000km weer terug. Nu een F36 met originele M-sport remmen en daar rij ik inmiddels al 25000km mee zonder problemen (ligt dus niet aan mijn rijstijl). Ik heb verschillende adviezen gevraagd en voor mij kwam het er eigenlijk op neer dat BMW's het liefst originele blokken en schijven willen hebben. Natuurlijk wat duurder, maar als je iedere keer trillende remmen hebt en dat op wilt lossen blijf je ook bezig.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik zou altijd een upgrade van je remmen doen. Zeker met dit vermogen heeft ie toch geen originele remmen meer? Anders 'n mooie voor op je wishlist.
Afwezigheid van remstof bevalt mij ook erg goed, los van de extra remkracht.
Kans op trillingen is door mijn upgrade juist veel kleiner. Grotere, zwevende schijven en meer zuigers. Momenteel wel overkill met 370mm maar goede remmen zijn bij 500+ pk zeker geen slechte keuze.
Ps: een standaard klauw/schijf kun je niet vergelijken met M-Sport/M-performance. Zeker niet tussen verschillende series.
Anyway, je moet een beetje mazzel hebben met trillingen. Er kunnen veel oorzaken zijn, los van de schijven/blokken. Sommigen komen er niet van af, anderen hebben er nooit last van (of merken 't niet zo snel op).
Afwezigheid van remstof bevalt mij ook erg goed, los van de extra remkracht.
Kans op trillingen is door mijn upgrade juist veel kleiner. Grotere, zwevende schijven en meer zuigers. Momenteel wel overkill met 370mm maar goede remmen zijn bij 500+ pk zeker geen slechte keuze.
Ps: een standaard klauw/schijf kun je niet vergelijken met M-Sport/M-performance. Zeker niet tussen verschillende series.
Anyway, je moet een beetje mazzel hebben met trillingen. Er kunnen veel oorzaken zijn, los van de schijven/blokken. Sommigen komen er niet van af, anderen hebben er nooit last van (of merken 't niet zo snel op).
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Ik heb ook al heel vaak in andere en eigen topics uitgelegd dat mijn remmen nooit te warm worden. Nu nog steeds niet. Dus de vergelijking tussen origineel en aftermarket valt in dat geval zeker wel te maken. Dus dan kun je er geventileerde superduperschijven van een aftermarket merk opgooien maar ik doel dus op origineel BMW, wat getest is door BMW en ook bedoeld is voor en door BMW.
Ik had ook al wel een vermoeden dat dit inderdaad weer de nodige (en onnodige) discussie op zou leveren maar ik deel alleen maar mijn eigen ervaring. Doe er je voordeel mee.
Ik had ook al wel een vermoeden dat dit inderdaad weer de nodige (en onnodige) discussie op zou leveren maar ik deel alleen maar mijn eigen ervaring. Doe er je voordeel mee.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja, een vervangend goedkoop merk van een standaard schijf is weer wat anders dan een upgrade van blok of schijf. Een B-merk vervanging zou ik idd ook niet als n beter alternatief zien.
In dit geval is bij een vermogenstoename van 200+ pk echter n echte upgrade ook geen overbodige luxe. Als er tenminste ook gebruik gemaakt wordt van het vermogen
In dit geval is bij een vermogenstoename van 200+ pk echter n echte upgrade ook geen overbodige luxe. Als er tenminste ook gebruik gemaakt wordt van het vermogen
- DvG
- VIP Driver
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 22 jun 2013, 12:13
- Type Auto: 335i E90. - F21 118i Msport Shadowline
- Locatie: Rotterdam
Mijn 335i E90 ecu is nog standaard en heeft M4 remmenset
380x32 mm met 4x40mm
Houd het goed vol op de Nordschle ife
Nadeel past alleen nog met 19" velgen dus setje semis kosten wat meer...
380x32 mm met 4x40mm
Houd het goed vol op de Nordschle ife
Nadeel past alleen nog met 19" velgen dus setje semis kosten wat meer...
Dave E90 335i -M Paddle shifter - AFS - Ohlins / m3 suspension - Style 269 19" performance - M4 380mm brakes,
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Voor M4-schijven heb je toch andere naven nodig? Heb zelf de non-M 370mm. De klauwen zijn wel gelijk. Ergens foto's online van staan?
-
- Just getting started
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08 dec 2016, 13:04
kleine update
Ik heb van Autostop waar de auto is geweest voor veel werk een lijst gekregen met werk wat zijn hebben gedaan aan de auto, deze is tot 15-06-2020. Maar het laatste werk wat er aan de auto is gedaan is een poetsbeurt op 18-02-2019 en een tune op 16-10-2018. De gaven aan dat de monteur die al het werk er aan deed niet meer bij hun werkt (zoals DvG al aangaf). Dus dat is jammer, zou graag in contact willen komen met deze meneer.
Waarschijnlijk staat die tune uit 2018 er nog op, ik weet alleen niet hoe goed deze is en of dit nog bij de huidige setup past. Het leek er op dat hij zo rond de 120kpa aan druk gaf op de inlaat, dat zou zo'n 1,1-2 bar moeten zijn terwijl ze standaard iets van 0,5 zijn? Ik zag ook dat de AFR tijdens het bokken naar rond de 18 schoot, wat veel te arm is... Er waren verder geen foutcodes.
Ik rijd nu niet met de auto aangezien ik helemaal vergast werd door een uitlaat lek en ik hem nog niet helemaal ready to go vind met de problemen die hij heeft, de enige manier waarop ik er uberhaupt in kan rijden is met de circulatie klep dicht en max 20% pedaal intrappen Die plek waar ik hem op de brug wil zetten nam afgelopen zaterdag de telefoon 4x niet op, dan heb ik er al geen zin meer in... dus misschien aankomend weekend even proberen. Dan kan ik kijken waar hij lekt.
Ik heb van Autostop waar de auto is geweest voor veel werk een lijst gekregen met werk wat zijn hebben gedaan aan de auto, deze is tot 15-06-2020. Maar het laatste werk wat er aan de auto is gedaan is een poetsbeurt op 18-02-2019 en een tune op 16-10-2018. De gaven aan dat de monteur die al het werk er aan deed niet meer bij hun werkt (zoals DvG al aangaf). Dus dat is jammer, zou graag in contact willen komen met deze meneer.
Waarschijnlijk staat die tune uit 2018 er nog op, ik weet alleen niet hoe goed deze is en of dit nog bij de huidige setup past. Het leek er op dat hij zo rond de 120kpa aan druk gaf op de inlaat, dat zou zo'n 1,1-2 bar moeten zijn terwijl ze standaard iets van 0,5 zijn? Ik zag ook dat de AFR tijdens het bokken naar rond de 18 schoot, wat veel te arm is... Er waren verder geen foutcodes.
Ik rijd nu niet met de auto aangezien ik helemaal vergast werd door een uitlaat lek en ik hem nog niet helemaal ready to go vind met de problemen die hij heeft, de enige manier waarop ik er uberhaupt in kan rijden is met de circulatie klep dicht en max 20% pedaal intrappen Die plek waar ik hem op de brug wil zetten nam afgelopen zaterdag de telefoon 4x niet op, dan heb ik er al geen zin meer in... dus misschien aankomend weekend even proberen. Dan kan ik kijken waar hij lekt.
Laatst gewijzigd door Gabr1e7 op 08 dec 2022, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- DvG
- VIP Driver
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 22 jun 2013, 12:13
- Type Auto: 335i E90. - F21 118i Msport Shadowline
- Locatie: Rotterdam
M4 schijven zitten op de (335i) oem naven.
Tangen zijn met vlakke bussen gemonteerd iets meer offset.
Foto's heb ik wel maar niet online.
Dave E90 335i -M Paddle shifter - AFS - Ohlins / m3 suspension - Style 269 19" performance - M4 380mm brakes,
- DvG
- VIP Driver
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 22 jun 2013, 12:13
- Type Auto: 335i E90. - F21 118i Msport Shadowline
- Locatie: Rotterdam
Denk dat hij toen jb4 gebruikte.
Hij had iets van 500pk.
Hij had iets van 500pk.
Dave E90 335i -M Paddle shifter - AFS - Ohlins / m3 suspension - Style 269 19" performance - M4 380mm brakes,
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Plan was toen om het blok helemaal opnieuw op te laten bouwen (versterkt), maar dat is er dan blijkbaar niet meer van gekomen. Weet niet meer of de reden toen was dat er ook issues mee waren, maar die kans is er dan misschien ook.