Power Source voor Ista+ update

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 578
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Ik ben in de veronderstelling dat @PatTrm zijn navigatie map-versie laat zien, of mogelijk een versienummer die iets zegt over z'n iDrive versie.

Als je een complete software upgrade krijgt op je auto dan worden alle computers geupgrade naar een verzameling software versies die op elkaar afgestemd zijn (in tegenstelling tot upgraden van software van 1 individuele computer).

Volgens mij noemt BMW deze verzameling van software versies I-version / I-Stufe. De bijbehorende versie-info kun je zien met Bimmercode. Zie hier voor mijn auto welke in april 2016 gebouwd is en in november 2020 een volledige software upgrade heeft gehad.

Afbeelding


PatTrm
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:08
Type Auto: F20 & F36
Contacteer:

Die code waar ik naar verwijs refereert aan een bepaalde i-level versie van de headunit. Dit is een eenvoudige manier om te controleren (zonder aanvullende hardware) of er ook daadwerkelijk een i-step update is uitgevoerd.

Bij een volledige update krijgt namelijk ook de headunit een nieuwe versie

Versie X/Y zijn een van de laatste.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Le_Nutt
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 nov 2020, 13:54

inmiddels is de gehele HU_NBT vervangen. Ik ben nog niet aan coderen toegekomen met bimmercode maar ik zal eens kijken of er iets moois uitgekomen is. Belangrijkste voor mij is dat de bluetooth hopelijk werkt zonder storing. als daarnaast een actuelere i-level is toegevoegd dan zou dat bonus zijn maar ik betwijfel of ik daar iets van ga merken in m'n daily drive.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”