BMW F32 428i (F32RB)
- F32RB
- Just getting started
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 20 mei 2022, 13:37
- Type Auto: F32 428i ///M
Ik streef het liefst naar beiden, ik heb een offerte liggen van CrookeTuning. Deze is gebaseerd op een compleet nieuw systeem met downpipe en alles erbij. Er wordt dan zelf de kleppen hergebruikt vanuit de huidige uitlaat zodat die functioneert op de eco en sport stand. Had een filmpje gevonden op yt en naar die wou ik qua geluid een beetje gaan.
- F32RB
- Just getting started
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 20 mei 2022, 13:37
- Type Auto: F32 428i ///M
Het is nu een tijdje sinds ik was begon met sparen voor de auto, nu ik een leuk potje heb twijfel ik waar ik de prioriteit aan moet geven.
De lijst met meest gewilde upgrades:
-Uitlaat (ben nog niet over uit welke, double of quad en met welke sierstukken.
-performance stuur (racedisplay)
-Voorlip
Ik weet dat het natuurlijk mijn keus is maar ben benieuwd naar de mening van andere bmw rijders. Geneer je niet alle op en aanmerkingen zijn welkom!
De lijst met meest gewilde upgrades:
-Uitlaat (ben nog niet over uit welke, double of quad en met welke sierstukken.
-performance stuur (racedisplay)
-Voorlip
Ik weet dat het natuurlijk mijn keus is maar ben benieuwd naar de mening van andere bmw rijders. Geneer je niet alle op en aanmerkingen zijn welkom!
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Voor mij ook geen quad tip, twee is mooi subtiel. Stuur met display is ook niet mijn ding. Denk dat je van uitlaat meest plezier hebt tijdens rijden. Zijn vakkundige gasten bij Crooke.
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- F32RB
- Just getting started
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 20 mei 2022, 13:37
- Type Auto: F32 428i ///M
Nou dit lijkt me duidelijk dat de liefhebber voor de dual gaat ! Ik had al een offerte liggen bij Crooketuning. Wou daar denk ik de einddemper van nemen.
Dan alleen nog het probleem welke sierstukken twijfel tussen 2 (eigenlijk 3 als de financiën meezit).
-Carbon eindstukken
https://rvsuitlaatdelen.nl/product/sier ... mm-114-mm/
-Carbon M sierstukken (niet OEM maar zeer vergelijkbaar)
https://xxiituning.com/nl/collections/b ... 7073068134
-Carbon M sierstukken (OEM)
Wederom hoor graag jullie meningen! (Natuurlijk weet ik dat OEM altijd wint dus daarom graag oog op de andere 2 mogelijkheden )
Dan alleen nog het probleem welke sierstukken twijfel tussen 2 (eigenlijk 3 als de financiën meezit).
-Carbon eindstukken
https://rvsuitlaatdelen.nl/product/sier ... mm-114-mm/
-Carbon M sierstukken (niet OEM maar zeer vergelijkbaar)
https://xxiituning.com/nl/collections/b ... 7073068134
-Carbon M sierstukken (OEM)
Wederom hoor graag jullie meningen! (Natuurlijk weet ik dat OEM altijd wint dus daarom graag oog op de andere 2 mogelijkheden )
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Crooke heeft zelf dacht ik ook carbon eindtips, volgens mij voor een redelijke prijs. Misschien daar ook checken?
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- F32RB
- Just getting started
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 20 mei 2022, 13:37
- Type Auto: F32 428i ///M
Die had ik ook al gegoogled en die zijn eigenlijk identiek als de 435i Akrapovic sierstukken. Maar dan groot met de tekst CTuning. Zat over deze ook te twijfelen echter weet ik niet of ik het nadrukkelijk aanwezige logo wat vind.
- Stefan94
- Getting the hang of it
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
- Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013
Ik vind alle tips wel mooi, ook zeker die van Crooke (90mm) is groot zat.
Ik heb toch altijd moeite met dual look bij alles onder de 6 cilinders. Dat geldt ook voor de nieuwe G series. Ik ben waarschijnlijk hopelijk ouderwets.
Maar: ik vind het zeker mooi staan, maar het geluid wordt nooit gelijkwaardig. Ik spreek uit ervaring met n20 328i met MPE.
Vroegah zag herkende je een dikke E92 335i aan z'n subtiele dual tips en dan het mooie geluid van de N54 en N55.
Nu zie je alleen maar Golfjes 8 met 4 'bumpersierstukken' en 150 pk. Blehhh
Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
Ik heb toch altijd moeite met dual look bij alles onder de 6 cilinders. Dat geldt ook voor de nieuwe G series. Ik ben waarschijnlijk hopelijk ouderwets.
Maar: ik vind het zeker mooi staan, maar het geluid wordt nooit gelijkwaardig. Ik spreek uit ervaring met n20 328i met MPE.
Vroegah zag herkende je een dikke E92 335i aan z'n subtiele dual tips en dan het mooie geluid van de N54 en N55.
Nu zie je alleen maar Golfjes 8 met 4 'bumpersierstukken' en 150 pk. Blehhh
Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
- F32RB
- Just getting started
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 20 mei 2022, 13:37
- Type Auto: F32 428i ///M
Snap wel wat je bedoeld Stefan, mij gaat het meer om dat de achterkant niet mooi symmetrisch is. Ik wil verder ook echt niet voordoen dat ik een groter blok erin heb liggen dan er daadwerkelijk is. M'n f32 heeft gelukkig ok geen badges aan de achterkant, ga er ook zeker geen toevoegen geen 428i of M.
Ik heb al de mpe erop zitten maar vind dat je er weinig van merkt tijdens het rijden. Klinkt leuk als je stilstaat maar als je een keer gas geeft overtreft het geluid van de motor de uitlaat.
Maar qua sierpijpjes ben ik nog niet over uit, vind de OEM performance sierstukken erg mooi maar ook erg duur voor 2 sierstukken. Daarom twijfel ik over de replica, enige verschil is dat de binnenkant anders is. Maar dat blijft toch niet OEM
Ik heb al de mpe erop zitten maar vind dat je er weinig van merkt tijdens het rijden. Klinkt leuk als je stilstaat maar als je een keer gas geeft overtreft het geluid van de motor de uitlaat.
Maar qua sierpijpjes ben ik nog niet over uit, vind de OEM performance sierstukken erg mooi maar ook erg duur voor 2 sierstukken. Daarom twijfel ik over de replica, enige verschil is dat de binnenkant anders is. Maar dat blijft toch niet OEM
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
In de goede oude tijd had een 4 cilinder een enkele uitlaattip en de 6 cilinder een dubbele.. Maar dat is niet fancy genoeg denk ik tegenwoordig.Stefan94 schreef: ↑16 jun 2022, 22:44 Ik vind alle tips wel mooi, ook zeker die van Crooke (90mm) is groot zat.
Ik heb toch altijd moeite met dual look bij alles onder de 6 cilinders. Dat geldt ook voor de nieuwe G series. Ik ben waarschijnlijk hopelijk ouderwets.
Maar: ik vind het zeker mooi staan, maar het geluid wordt nooit gelijkwaardig. Ik spreek uit ervaring met n20 328i met MPE.
Vroegah zag herkende je een dikke E92 335i aan z'n subtiele dual tips en dan het mooie geluid van de N54 en N55.
Nu zie je alleen maar Golfjes 8 met 4 'bumpersierstukken' en 150 pk. Blehhh
Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk