BMW F34 Verlichting defect + achterklep en achter ramen werken niet

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
dolledrew
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2022, 17:17

Beste forumleden,

Via google ben ik op dit forum terecht gekomen en ik heb gezocht of ik deze storing hier al kon vinden, helaas kon ik het niet vinden (excuses als ik niet goed gezocht heb). Ik heb sinds deze week een melding op mijn multimedia systeem: controlelampjes, richtingaanwijzers, remlicht, dimlicht of andere lichtfuncties defect. Stoppen, controleren en eventueel voorzichtig doorrijden etc.. Hierbij het volgende geconstateerd:
- Richtingaanwijzers achter doen het beide niet, voor en in spiegels werken ze nog wel.
- Achterlicht bestaat uit 2 delen, het deel wat in de achterklep verwerkt zit werkt niet. Het andere deel wel.
- Achterklep gaat elektrisch niet meer open
- Ramen achter doen het elektrisch niet meer, ramen voorin werken nog wel.

Ik heb de zekeringen gecontroleerd die onder de motorkap zitten deze zijn allemaal in orde. Iemand enig idee wat het kan zijn? Alvast bedankt allen!


Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Klinkt als kabelboom naar je achterklep kapot
dolledrew
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2022, 17:17

Bedankt voor je reactie! daar had ik inderdaad al iets over gelezen maar wist niet of dit het kon zijn omdat de ramen achterin ook elektrisch niet meer werken, moet het daar ergens toch gaan zoeken dus ben ik bang
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ik verwacht niet je kabelboom, ik denk een storing in je REM (rear electronic module). Deze stuurt je lichten en elektrische ramen aan, waarschijnlijk dus ook je achterklep.

Kijk even of je hem ergens aan een uitleescomputer (bij voorkeur met BMW software) kunt hangen, waarschijnlijk krijgt de computer ook geen verbinding met deze module.

Zelfde issue lijkt me:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1524239
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
dolledrew
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2022, 17:17

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik ga de auto inderdaad naar de garage brengen om deze uit te laten lezen, helaas is de garage volgende week pas open. Even afwachten tot die tijd.
dolledrew
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2022, 17:17

Vandaag zelf het probleem nog gevonden. Alle kabels die naar de REM gaan heb ik even losgehaald en opnieuw erin gedaan, daarna werkte alles weer gelukkig.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

:Hosanna:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Exterieur/Interieur”