Is dit een camera of is dit regensensor?

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
wikkesfrl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2022, 10:05

Goedemorgen allen,

Ik ben nieuw op forum en recent BMW rijder geworden. (X3 2022 - Facelift, G01 als ik het goed begrijp?)
Op mijn voorraad zie ik 2 sensoren / camera en vraag me af wat dit is, is dit een zgn. KAFAS camera en regensensor? Hopelijk kan iemand mij hier duidelijkheid in verschaffen.

Afbeelding

Ik zag ook al wat andere leuke topics op het forum, in m'n vrije uurtjes zal ik hier heel wat leuke dingen kunnen uitvogelen.

Groet,


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Onderste is regensensor en bovenste kafas voor groot licht assistent en verkeersbord herkenning.
:Mpower: 140i
wikkesfrl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2022, 10:05

Dank voor de reactie.
Als dat een kafas camera is, dan is het wel gek dat ik geen verkeersbordherkenning heb. Ik zie dit niet in mijn cluster.
Zelfde geldt voor groot licht assistent, ook dit heb ik (zover ik weet) niet.
Waar kan kafas nog meer voor gebruikt worden? Op internet lees ik bijv. Lane Assist, maar dit heeft de auto ook niet zover ik weet.
Gebruikersavatar
frankko1979
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 117
Lid geworden op: 26 dec 2019, 19:05

zijn allemaal extra opties welke je moet aanschaffen. Het vrijschakelen van verkeersbordherkenning is wel via marktplaats of wellicht hier te regelen. Voegt in NL niet zoveel toe gezien de 100 borden met daaronder de tijden waarop je harder mag. Feitelijk staat er altijd 100. (Aldus bij mijn vorige f31).
wikkesfrl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2022, 10:05

waar wordt de kafas camera nu voor gebruikt in m'n auto, als ik geen enkele van deze opties heb?

Is het dan enkel een kwestie van met BC de opties activeren?
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

De KAFAS camera wordt ook gebruikt voor bots- en voetgangersherkenning , mocht je die hebben.
Gebruikersavatar
frankko1979
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 117
Lid geworden op: 26 dec 2019, 19:05

wikkesfrl schreef:waar wordt de kafas camera nu voor gebruikt in m'n auto, als ik geen enkele van deze opties heb?

Is het dan enkel een kwestie van met BC de opties activeren?
https://f15.bimmerpost.com/forums/attac ... id=1235072
wikkesfrl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2022, 10:05

wikkesfrl schreef: 29 sep 2022, 13:31 Dank voor de reactie.
Als dat een kafas camera is, dan is het wel gek dat ik geen verkeersbordherkenning heb. Ik zie dit niet in mijn cluster.
Zelfde geldt voor groot licht assistent, ook dit heb ik (zover ik weet) niet.
Waar kan kafas nog meer voor gebruikt worden? Op internet lees ik bijv. Lane Assist, maar dit heeft de auto ook niet zover ik weet.
Nog even gecheckt; grootlicht assistent heb ik wel..daar zal camera dus oa. voor gebruikt worden.
Speed Limit Info lijkt me persoonlijk ook wel erg handig, dit is iets wat achteraf nog geactiveerd kan worden aangezien ik de kafas camera wel heb?
Lane Departure assist is ook wel leuk, maar hiervoor zal ik een ander stuur moeten hebben ivm. trilling in stuur i guess? dat lijkt me vrij prijzig..

Heeft iemand enig idee hoe ik SLI(via kafas camera, niet via GPS) alsnog kan activeren? Wellicht via een dealer of zelf via BimmerCode?
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Voor SLI moet er een fsc certificaat gekocht worden bij BMW en nee dit kan niet via Bimmercode erin gezet worden.

Mocht je het willen kan ik het voor je verzorgen.
wikkesfrl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2022, 10:05

Ik probeer het eerst es bij de dealer, wellicht dat zij dit ook voor me kunnen doen? ik zie ook dat je niet echt in de buurt zit met je bedrijf.
Ook ben ik beetje behouden om buiten de dealer om wijzigingen te doen, dit mbt. garantie van de auto..die wil ik uiteraard wel behouden.
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Dealer kan je vragen maar die doen hier normaal gesproken niks mee, en garantie is geen probleem het is een originele BMW optie.
Als je een Windows laptop hebt en een kabeltje besteld kan het ook remote, scheelt je een tripje door het land.
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Inmiddels is verkeersbordherkenning (SLI) actief gemaakt 8)
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”