Raamrubbers buitenkant achterdeuren F36 vervangen

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
omeroon
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2022, 00:20
Type Auto: 4 Serie GranCoupe

Mijn 1e vraag hier. :D

Afbeelding

Nummer 3 op deze foto is op mijn auto (420i GC / F36) zowel links als rechts niet zo mooi meer dus die wil ik graag vervangen. Ik heb even gezocht en zag alleen op Youtube een filmpje waarop er aan 1 kant iets opgewipt moest worden en daarna kon je dat hele rubber er zo afhalen en de nieuwe weer terugschuiven/klikken. Alleen was dat filmpje geen 4 serie BMW maar een cabrio.

Is er iemand die dit al eens heeft gedaan en kan bevestigen dat dit inderdaad een simpel klusje is? Wat mijn ogen zien maken mijn handen meestal kapot dus als de halve deur uit elkaar moet kan ik dat beter niet doen op een dag dat ik de auto nog nodig heb... :mrgreen:


Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Dit is toch de sierstrip?
Niet van rubber, maar hoogglans zwart of zilver?

Die dien je aan inderdaad op te wippen. Achteraan beginnen en heeeeeeeeel langzaam naar voren werken. Als je em een klein beetje teveel buigt, kun je een nieuwe kopen, want dan ziet ie er niet meer uit.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
omeroon
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2022, 00:20
Type Auto: 4 Serie GranCoupe

Het rubber aan de buitenkant van je raam zit aan die sierstrip vast, dat is 1 geheel. Bij mijn auto is die trouwens matzwart. Maar top, dan ga ik dat morgen es even doen. Ik heb 2 nieuwe gekocht omdat het rubber wat beschadigd is, dus voor die oude hoef ik dan niet extreem voorzichtig te doen. Thanx!
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Exterieur/Interieur”