BMW onthult nieuw top M model: XM (G09)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

BMW komt met het eerste zelfstandige :Mpower: model: de XM. Op zijn zachtst gezegd erg controversieel om met een 'moddervette' SUV als M model te komen en ook nog in een tweetal Hybride uitvoeringen, waarvan de Label RED de sterkste van de twee is.

Je moet er van houden... De auto geeft bijvoorbeeld een Lamborghini Urus het nakijken, die wel in dezelfde categorie qua extreme auto's geschaard mag worden.

Wat denken jullie ervan?


Highlights XM (EN)
Volledige persbericht XM (EN)
Specificaties XM
BMW PressClub Nederland schreef:Radicaal nieuw: de BMW XM.
28.09.2022 PERSBERICHT
Terwijl de festiviteiten rond het vijftigjarige bestaan voortgaan, lanceert BMW M GmbH zijn eerste geëlektrificeerde high-performance model: de BMW XM. De auto is voorzien van plug-in hybride aandrijving – met een M TwinPower Turbo V8 benzinemotor en een bijzonder krachtige elektromotor – die samen zorgen voor een ongekende rijdynamiek dankzij een systeemvermogen van 480 kW (653 pk).

Rijswijk. Terwijl de festiviteiten rond het vijftigjarige bestaan voortgaan, lanceert BMW M GmbH zijn eerste geëlektrificeerde high-performance model: de BMW XM. De auto is voorzien van plug-in hybride aandrijving – met een M TwinPower Turbo V8 benzinemotor en een bijzonder krachtige elektromotor – die samen zorgen voor een ongekende rijdynamiek dankzij een systeemvermogen van 480 kW (653 pk).

Met de nieuw ontwikkelde M HYBRID aandrijflijn, het extravagante design en de vooruitstrevende luxueuze ambiance in het interieur is de BMW XM een frisse nieuwe interpretatie van een Sports Activity Vehicle (SAV). In het high-performance segment brengt de BMW XM het ongeëvenaarde M gevoel naar nieuwe doelgroepen en markten.

De BMW XM is niet alleen het hoogtepunt van het modellenoffensief in het jubileumjaar van BMW M GmbH, de auto is ook het eerste M model dat volledig door BMW M GmbH ontworpen is sinds de BMW M1. Nauwkeurig vormgegeven details in het uiterlijk van de BMW XM verwijzen subtiel naar de legendarische sportauto met middenmotor. De productie van de BMW XM gaat in december van dit jaar van start in de fabriek van BMW Group in Spartanburg (VS). In de lente van 2023 verschijnt de auto wereldwijd bij de dealer. De belangrijkste markten voor de BMW XM zijn de Verenigde Staten, China en het Midden-Oosten. De BMW XM zal in Nederland verkrijgbaar zijn voor een consumentenadviesprijs vanaf 175.142 euro**.

M HYBRID aandrijflijn voor verbluffende prestaties en lokaal emissievrij rijden.
De M HYBRID aandrijflijn in de BMW XM levert een systeemvermogen van 480 kW (653 pk) (maximumvermogen van de V8 benzinemotor bedraagt 360 kW (489 pk) en dat van de elektromotor 145 kW (197 pk)). De nieuwe hoogtoerige V8 benzinemotor is voorzien van vooruitstrevende M TwinPower Turbo technologie. De 4,4 liter motor is voorzien van een zogenoemd cross-bank uitlaatspruitstuk en een geoptimaliseerd oliescheidingsproces.

De 8-cilinder benzinemotor wordt ondersteund door een elektromotor die is geïntegreerd in de 8-traps M Steptronic sporttransmissie. De trekkracht van de elektromotor is direct vanuit stilstand beschikbaar, zodat de BMW XM alert reageert op het gaspedaal. De M HYBRID aandrijflijn levert een maximum systeemkoppel van 800 Nm (benzinemotor maximaal 650 Nm, elektromotor 280 Nm). Tussen de versnellingen in kan de elektromotor tijdelijk een effectief maximumkoppel leveren van 450 Nm aan de versnellingsbak.

Een benzinemotor, een elektromotor, drie aandrijfmodi en vierwielaandrijving.
Dankzij de intelligent aangestuurde samenwerking van benzinemotor en elektromotor ervaart de bestuurder een uitgebalanceerd vermogen dat in elke rijsituatie de M badge waardig is: een immense krachtopbouw die direct vanaf de eerste aanraking van het gaspedaal en over het gehele toerengebied merkbaar is. De BMW XM sprint vanuit stilstand in 4,3 seconden naar 100 km/h. Dat gaat gepaard met de zeer krachtige, kenmerkende 8-cilinder soundtrack uit het sportuitlaatsysteem. Dat is voorzien van elektronisch aangestuurde, continu variabele kleppen en dubbele zeshoekige uitlaateindpijpen. Voor het eerst voor een BMW M model zijn de uitlaateindpijpen boven elkaar geplaatst.

De M HYBRID knop op de middenconsole biedt de keuze uit drie aandrijfmodi, onder meer de emissievrije ELECTRIC modus. Daarin is een maximumsnelheid van 140 km/h mogelijk en is de puur elektrische actieradius 82 tot 88 km (WLTP*). Dat is mogelijk dankzij de hoogvoltage lithium-ion-accu, die in de bodem van de auto is gemonteerd en een bruikbare capaciteit biedt van 25,7 kWh. De laadaansluiting van de BMW XM maakt laden met wisselstroom (AC) mogelijk tot een snelheid van maximaal 7,4 kW.

De BMW IconicSounds Electric – die BMW Group ontwikkelde in samenwerking met Hans Zimmer, componist van filmmuziek – vormen een bijpassende geluidsbeleving bij de krachtontwikkeling van de elektromotor. In de emissievrije ELECTRIC modus geeft de
M-specifieke geluidsbeleving authentieke feedback bij elke beweging van het gaspedaal. En als de bestuurder in de M HYBRID modus Sport of Sport Plus selecteert, dan accentueert een ‘boost-geluid’ de ondersteuning die de elektromotor biedt aan de benzinemotor.

De kracht van beide motoren wordt naar het wegdek geleid via de M xDrive vierwielaandrijving. Dat het grootste deel van het vermogen naar de achterwielen gaat, is vooral in de 4WD Sport modus merkbaar. Er is ook een 4WD Sand modus, specifiek voor het rijden op onverharde wegen. Het M Sport differentieel op de achteras kan volledig variabel functioneren.

BMW XM LABEL RED: het krachtigste BMW M model ooit.
De BMW XM LABEL RED wordt in de herfst van 2023 aan het gamma toegevoegd. De krachtigste productieauto voor de openbare weg in de historie van BMW M GmbH levert een systeemvermogen van 550 kW (748 pk) (benzinemotor maximaal 430 kW (585 pk) , de elektromotor maximaal 145 kW (197 pk)) en een maximaal systeemkoppel van 1.000 Nm (benzinemotor maximaal 750 Nm en de elektromotor maximaal 280 Nm; voorlopige cijfers op basis van de huidige ontwikkelingsstatus van het model).

Kenmerkend design als uitdrukking van karakter en prestaties.
Het exterieurdesign van de BMW XM getuigt van exclusiviteit, prestaties en een sportief karakter. De proporties van een moderne SAV, de krachtige vormgeving, het dynamisch gestrekte silhouet, kenmerkende M designdetails, de nieuwe interpretatie van de voorzijde – speciaal voor de modellen van BMW in het luxesegment – en tal van onderscheidende details geven de
BMW XM een unieke, extraverte uitstraling.

De in twee delen gesplitste koplampen, de BMW Iconic Glow nierengrille met goudkleurige omlijsting en de grote luchtinlaten zijn de kenmerkende elementen aan de voorzijde van de BMW XM. Het zijaanzicht verwijst met de goudkleurige accentlijn naar de zwarte strip over de flanken van de BMW M1. Andere verwijzingen naar de historie van BMW M zijn er in de vorm van de BMW logos die zijn gegraveerd in de achterruit en de opvallende styling van de achterlichtunits. De lichtmetalen M wielen – standaard 21 inch diameter, optioneel tot 23 inch – hebben eveneens een bijzonder onderscheidend ontwerp.

Interieur: op bestuurder gericht dashboard, luxe M Lounge achterin.
De expressieve stijl van het exterieur van de BMW XM zet zich voort in het interieur. Het dashboard en de stoelen voorin zijn ontworpen voor een actieve rijbeleving. De standaarduitvoering omvat M multifunctionele stoelen, knee pads, een modelspecifiek met leder bekleed M sportstuurwiel en M specifieke graphics – met onder meer een waarschuwingslampje voor als het tijd is om te schakelen – in het BMW Curved Display en het BMW Head-Up Display.

De royale ruimte, de hoogwaardige materialen en het extravagante design maken het interieur achter in de BMW XM een exclusieve M Lounge. Verwarmbare rugleuningen die tot ver in de zijwanden van het compartiment reiken en speciaal ontworpen kussens bieden de passagiers achterin luxueus comfort. De sculpturale hemelbekleding is uniek met zijn driedimensionale prismastructuur, de randen van het de hemel in de stijl van een fotolijst en honderd LED lampjes om het geheel te verlichten in de kleuren van de Ambiance verlichting zorgen voor het Lounge gevoel. Naast de keuze uit vier interieuruitvoeringen, is er ook nieuwe – optionele ‘Vintage’ lederen bekleding voor het bovenste deel van het dashboard en de deurpanelen. De ambiance verlichting, 4-zone automatische airconditioning, het Harman Kardon Surround Sound System en het Travel & Comfort System behoren ook allemaal tot de standaarduitrusting. Opties zijn onder meer een Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System met een 1.500 watt versterker en vier extra speakers in de hemelbekleding.

Onderstel: breedst mogelijke spectrum van dynamiek tot comfort voor lange afstanden.
De unieke mix van rijplezier en comfort die de BMW XM biedt, wordt weerspiegeld door de rijbeleving die de auto daar tegenover stelt. Met de verfijnde onderstelsystemen met
M-specifieke afstelling biedt de auto een ongekend breed spectrum van rijbelevingen, van de voor M kenmerkende dynamiek tot bovengemiddeld rijcomfort voor het segment. Bestuurders kunnen de instellingen aan hun persoonlijke voorkeuren aanpassen via het M Setup menu. De geïntegreerde werking van alle aandrijvings- en onderstelsystemen – ongeacht het wegdek en van rijden in de stad, via buitenwegen tot aan autosnelwegen – resulteert in een uitzonderlijk zelfverzekerde en comfortabele wegligging, overal en altijd.

De BMW XM is voorzien van een voorwielophanging met dubbele draagarmen, een multilink achterwielophanging en speciaal ingestelde kinematische en elasto-kinematische eigenschappen. De BMW XM is standaard voorzien van het adaptieve M onderstel Professional met elektronisch geregelde dempers en actieve rolstabilisatie met 48 volt elektromotoren en Active Roll Control. Dit is ook het eerste BMW M model dat standaard voorzien is van Integral Active Steering.

Door de toepassing van een M Sportdifferentieel op de achteras en de samenwerking van alle besturingssystemen profiteert de BMW XM op het gebied van grip, wendbaarheid en stabiliteit. Het M Sportremsysteem werkt samen met een geïntegreerd remsysteem waarmee de bestuurder keuze heeft uit twee niveaus van rempedaalgevoel. 21-inch lichtmetalen M wielen behoren tot de standaarduitvoering en optioneel zijn 22 of 23 inch lichtmetalen M wielen.

Ongekende variëteit aan bestuurdersassistentiesystemen.
Voor de BMW XM is het grootste aantal bestuurdersassistentiesystemen beschikbaar – ofwel standaard ofwel optioneel – van alle high-performance modellen van BMW M GmbH. De standaarduitvoering omvat onder meer de Driving Assistant met Front Collision Warning, Lane Departure Warning met stuurcorrectie, de Avoidance Assistant, Vermoeidheidsassistent en Speed Limit Info.

Het optionele Driving Assistant Professional combineert Active Cruise Control met Stop&Go en tal van andere functies, inclusief Steering and Lane Control Assistant, verkeerslichtherkenning, Speed Limit Assist en Active Navigation. Ook Parking Assistant Plus is standaard. Behalve Reversing Assistant omvat dit systeem ook Surround View, Panorama View, én 3D View.

Rijbeleving op maat, met een druk op een knop.
Het bedieningspaneel op de middenconsole van de BMW XM bevat modelspecifieke bedieningselementen waarmee de bestuurder de rijbeleving op allerlei manieren naar zijn persoonlijke voorkeuren kan wijzigen. Voor het eerst is er ook de M HYBRID button, waarmee de bestuurder de gewenste combinatie van de benzinemotor en/of elektromotor kan selecteren. Er is keuze uit HYBRID, ELECTRIC en eCONTROL. Verder is er een Setup knop die direct toegang geeft tot de instellingen van de aandrijving, het onderstel, de besturing, het remsysteem,
M xDrive en de mate van regeneratie van energie bij het remmen.

Met een andere button is de M Mode te selecteren. Als de bestuurder overschakelt van de standaardinstelling Road naar Sport, dan wordt daarmee de mate van interventie van de bestuurdersassistentiesystemen beperkt tot de essentiële functies voor sportief rijden – dit geldt ook voor de getoonde informatie op het dashboard. Twee persoonlijke M mode instellingen kunnen worden opgeslagen, samen met de voorkeursinstellingen van het M HYBRID systeem, het motorgeluid, de Dynamic Stability Control (DSC) en de schakelkarakteristiek van de transmissie. Die kunnen worden opgeroepen met de twee M knoppen op het stuurwiel.

BMW Live Cockpit Professional en Head-Up Display in de standaarduitvoering.
De BMW XM is standaard voorzien van BMW Live Cockpit Professional met een M specifieke versie van de nieuwste generatie van BMW iDrive. Op basis van BMW Operating System 8 omvat het een BMW Curved Display – bestaande uit een 12,3 inch Info Display en een 14,9 inch Touch Control Display. Met de nieuwe rangschikking van de displays en de steeds groeiende mogelijkheden van de BMW Intelligent Personal Assistant is de nieuwe BMW iDrive bewust gericht op bediening door middel van aanraking, gebaren én spraakbesturing. In de standaarduitvoering worden de iDrive Controller en de multifunctionele knoppen op het stuur aangevuld met de BMW Head-Up Display en BMW Gesture Control.

Het cloud-based navigatiesysteem BMW Maps is onderdeel van de BMW Live Cockpit Professional. Met de standaard BMW Digital Key Plus kunnen bestuurders de BMW XM ver- en ontgrendelen via hun Apple iPhone door middel van beveiligde zogenoemde ultra-wideband (UWB) zendertechniek. Smartphone integratie voor Apple CarPlay® en Android Auto zijn ook beschikbaar voor gebruik in de BMW XM.

CO2 EMISSIONS & CONSUMPTION.
BMW XM

Fuel consumption combined: 1.6 – 1.5 l/100 km [176.6 – 188.3 mpg imp] in the WLTP cycle; electric power consumption combined: 30.1 – 28.9 kWh/100 km in the WLTP cycle; CO2 emissions combined: 36 – 33 g/km in the WLTP cycle; figures for the NEDC cycle: – *.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Exterieur

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Interieur

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

Niet mijn ding. Naar mijn mening één van de lelijkste BMW's.
Exporteer ze maar richting China. Die houden wel van dit soort auto's en gaan wij ze niet al te veel zien.
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Mijn bescheiden mening: wat een vreselijk gedrocht. Ook mijn ding niet.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Weer die absurd grote nieren a la X7... Maar die verpesten wel meer recente BMW's.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

Even nog een aanvulling op mijn reactie hierboven; het valt me nu pas op dat de XM weer wel een iDrive knop heeft. Terwijl bij de meest recente modellen die is verdwenen. Dus toch nog een positief iets aan de XM :mrgreen:
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Die idrive controller mist enkel bij de nieuwe modellen op het UKL platform, 2at en X1.

De rest houd hem voorlopig nog.

Ergens vind ik de XM zo fout dat hij cool is haha, zeker in helemaal zwart met wat bronze accente vind ik het wel iets hebben en zeker als Red label (wat vind Johnny Walker hiervan?).
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Ik vind ‘m niet zo zeer mooi (als in sportief elegant zoals BMW’s eigenlijk horen te zijn) en zijn BMW ontwerpkenmerken zoals bij zoveel recente modellen wel heel losjes geïnterpreteerd. Ik vind er ook wel iets van dat een eerste op zichzelf staande M een SUV is…

…maar ergens vind ik ‘m inderdaad ook best wel bruut. Zie dit liever dan een bijvoorbeeld een Urus.
Dutch79 schreef: 04 okt 2022, 23:39 Weer die absurd grote nieren a la X7... Maar die verpesten wel meer recente BMW's.
Die grille is bij beide auto’s wel in verhouding. Het zijn ook geen kleine auto’s…
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

De E30 is veel kleiner, maar dan nog :lol:
Afbeelding
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Mijn beeldscherm kan zoveel lelijkheid niet aan. Wat een gedrocht. Zal ongetwijfeld goed verkopen...
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
Gebruikersavatar
MartinBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:23
Type Auto: BMW 420i coupé M-sport LCI

Dit is het zoveelste verschrikking die de afgelopen jaren van huize BMW komt, BMW modellen waar ik warm voor loop beginnen onderhand schaars te worden.

Ik kan niet omschrijven hoe afschuwelijk ik het vind, voor mij persoonlijk een absoluut dieptepunt in de geschiedenis van BMW.
Freude am fahren :Mpower:
BMW 3er Coupé LCI -------> BMW 4er Coupé M-sport LCI
Gebruikersavatar
frankko1979
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 117
Lid geworden op: 26 dec 2019, 19:05

Ben sowieso geen fan van SUV’s want ze zijn vaak lomp en ook dit doet mij niet zoveel. Vind je het vooral heel erg druk aandoen. Voor dat geld is er veel mooier spul te koop bv een M5.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Wat een dik ding zeg, in de juiste kleur zonder die afgrijselijke gouden accenten is het een lekkere ruime en heule vlotte familie auto, die hond kan in ieder geval mee in een :Mpower: en dat was (na de M3 touring) tot voor kort niet mogelijk.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

X5 :Mpower: was er toch al??
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Oh ja das waar ook, ook lekker ruim :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “BMW M nieuws”