Bmw connected drive bundels zijn aangepast.

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Misschien is het andere al opgevallen maar de pakketten van bmw connected drive zijn van inhoud veranderd. Als je nu kaart update en rtti wil hebben moet je twee verschillende abonnementen afsluiten, dus in mijn geval 2x zou duur.
Is er een mogelijkheid om rtti lifetime te activeren op evo 6?


:Mpower: 140i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Net even ingelogd gezien mijn Booster L Pakket eind deze maand ook verloopt, maar hier is de inhoud nog steeds hetzelfde en zit alles nog steeds in hetzelfde pakket. Nu weet ik niet of er tussen NL en BE nog verschillen zitten maar lijkt me sterk?.

Ik zou sowieso even wachten tot 25 Nov dan is er weer met Blackfriday korting op de pakketten en diensten :wink:

Anders even mailtje sturen, hebben wel eens vaker fouten op de store staan.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Oké is dat een Nederlands of Belgisch account? Want ik had ook booster L en die is nu niet meer te verkrijgen.
Alleen nog connected booster pakket. Afbeelding
:Mpower: 140i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Belgisch account. Het heet bij mij nu ook Connected Booster inderdaad (Zonder L). Maar als ik op Details klik staan bij mij wel nog steeds alle diensten genoemd welke ik ook onder “L” had inclusief RTTI, kaartupdates, Parking etc. Dus op de naam na lijkt hier niets veranderd (zou het ook vreemd vinden als ze die wederom gaan opsplitsen).
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Klopt maar zit kaarten update met usb er ook in, want die is er in Nederland uit gehaald.
Ik heb er zelfs de dealer over gebeld of dat wel klopte.
Dus ik denk als het mogelijk is om dit te activeren buiten de dealer om.
:Mpower: 140i
PatTrm
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:08
Type Auto: F20 & F36
Contacteer:

Je kan de kaartupdates lifetime vrijschakelen. Eenmalige investering en je kunt onbeperkt updaten middels USB.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Oké dat is goed nieuws.
Snel even aanschaffen.
:Mpower: 140i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

6xLekker schreef: 04 nov 2022, 21:12 Klopt maar zit kaarten update met usb er ook in, want die is er in Nederland uit gehaald.
Ik heb er zelfs de dealer over gebeld of dat wel klopte.
Dus ik denk als het mogelijk is om dit te activeren buiten de dealer om.
Ik zal het even in de gaten blijven houden, vooralsnog wel ja. Ik heb ze ook even een mailtje gestuurd. Als de kaartupdates er niet meer bijzitten dan heeft dit pakket voor mij geen meerwaarde meer.
Gebruik enkel de kaartupdates en RTTI. De rest heb ik al onbeperkt geldig (carplay, remote services).
Zoals PaTrm al aangaf kan je inderdaad de kaartupdates buiten de dealer aanschaffen “lifetime fsc” weet alleen niet of dit ook met RTTI kan.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

6xLekker schreef: 04 nov 2022, 21:12 Klopt maar zit kaarten update met usb er ook in, want die is er in Nederland uit gehaald.
Ik heb er zelfs de dealer over gebeld of dat wel klopte.
Dus ik denk als het mogelijk is om dit te activeren buiten de dealer om.
Update, ik heb vanmorgen bericht ontvangen van BMW Connected met de volgende reactie:

"De USB map update kan enkel nog als afzonderlijke dienst worden aangekocht. Hij is dus niet langer opgenomen in het Connected Booster (voorheen L) pakket. De RTTI is ook verkrijgbaar als afzonderlijke dienst.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, blijven wij ter uwer beschikking voor eventuele bijkomende vragen."

Ik zie op de Belgische site dat deze inmiddels er inderdaad ook niet meer bij staat.
Kortom voor mij is dit pakket nu ook niet meer interessant.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Wel jammer dat ze de bestaande klanten altijd wel weten uit te melken.
Gemiste kans qua klantenbinding.
Nu heb ik helemaal geen reden meer om met de dealer zaken te doen.
:Mpower: 140i
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

Ze verplichten je bijna om het Connected Booster pakket te kopen. :duh:
Ik wil graag dat de BMW App blijft werken omdat er handige functies in zitten. Maar als je het Booster pakket met de vele (voor mij nutteloze) functies die er in zitten niet nodig vind en je koopt b.v. alleen de kaartupdates dan werkt de BMW App ook niet meer. Wil je een werkende BMW app dan moet je dus € 99 betalen voor een pakket waarin veel functies zitten die ik niet nodig heb omdat ik mijn Z4 hoofdzakelijk gebruik voor de toeristische ritjes. :nou:
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Ze melken het inderdaad steeds meer uit. Ik dacht vorig jaar eindelijk een Booster L pakket inclusief kaartupdates en RTTI (enige welke ik van die bundel gebruik). Nu dus niet meer van toepassing. Ik zag een losse dienst van de Kaartupdate kost 75 euro per jaar.. Dat betaalde ik nog niet eens voor de hele Booster L met Blackfriday :nou: . Volgens mij geeft het al externe lifetime diensten vanaf 30 euro.
Vod schreef: 07 nov 2022, 12:20 Ik wil graag dat de BMW App blijft werken omdat er handige functies in zitten.
Die blijft werken hoor, dat valt onder Remote Services (die heeft bij mijn M2 een onbeperkte looptijd)..

Het Remote Package omvat twee diensten: met de Remote Services bedient u uw BMW op afstand via uw smartphone of het BMW Callcenter. Eenvoudig, comfortabel en veilig. Met Remote 3D View kunt u via smartphone de omgeving van uw geparkeerde voertuig op afstand bekijken.

De voordelen in één oogopslag:
-comfortabele bediening op afstand via smartphone of via het BMW Callcenter.
-ver- en ontgrendeling, voertuig lokaliseren, temperatuurregeling (bij aanwezigheid van een standkachel als speciale optie).

-directe verzending van speciale bestemmingen met de lokale zoekfunctie naar het voertuig.
-zicht op de actuele omgeving van het voertuig van veraf, per smartphone via Remote 3D View*.
-perspectief en inzoomen op het voertuig zijn vrij selecteerbaar.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

@Miggel88: Bij de F serie blijft hij denk ik wel werken. Bij onze Mini F57 ook. Maar bij onze Z4 G-Serie werkt hij niet meer na afloop van het Connected Booster pakket.
Ik heb daarover contact gehad met BMW klantenservice en deze mailden mij dat de BMW app inderdaad niet meer werkt na afloop van het pakket en de app dus gekoppeld is aan het Booster pakket. Blijkbaar is dat bij de G-serie BMW's dus weer uitgekleed. :nou: :nou:

Afbeelding
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

:shock: ow inderdaad ja, wist niet dat dit ook weer per model verschillend was. Pfff gaat nergens meer over.. Je zou juist verwachten dat het andersom zou zijn, hoe nieuwer hoe meer voordelen. Maar blijkbaar niet. Zullen wel geld mislopen bij de Remote Services.

Was bij de Fxx vanaf 2017 volgens mij een tijdje onbeperkt geldig. Nu bij de G serie misschien maar proeftijd van een 2 a 3 jaar misschien?
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ik heb ook eigenlijk alleen maar interesse in de kaartenupdates en RTTI. "Gelukkig" is mijn pakket nog 10 maanden geldig, waar dit nog in zat. Het is dus heel recent aangepast, aangezien ik de services in augustus aangeschaft heb. Wat kosten de kaartenupdates en RTTI nu?
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”