Motorstoring met de HELP!! vraag

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Marcus-pieningE91
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2023, 12:52

Goedemiddag Heren,

ik ben sinds kort lid geworden van het forum en dat is natuurlijk niet zonder reden.
ik loop vast met een probleem.
sinds januari dit jaar heb ik een bmw 320 i E91 aangekocht en meteen kreeg ik al motorstoring op weg naar huis.
uitgelezen en kwamen deze foutcodes naar boven.
29F5: omzettingsnelheid katalysator syst.2 te klein
29F4: omzettingsnelheid katalysator syst 1 te klein
2A6F: klepslag regeling foutief

inmiddels nu in maart is de auto 4 x terug geweest naar de garage waar de auto aan gekocht is en is me verteld dat de klepseals voor de verkoop aan vervangen zijn.
inmiddels 3 maanden verder heb ik gisteren de auto weer opgehaald , en op weg naar huis niets aan de hand, gisteren avond reed ik met de auto en weer begon het lampje te branden, merk zelf niet zo veel aan de auto , enige wat ik denk te merken is dat de auto iets wat vermogen mist, maar dat kan ook zijn dat ik me dat verbeeld.
garage gebeld en werd me verteld dat hij het niet meer wist en dat de auto maar terug moest en ik me aankoop bedrag terug zou krijgen.
ook verteld hij dat dit inmiddels allemaal is vervangen.

1: katalysator ( nieuw ) niet origineel
2: Servomotor vervangen
3: sensor Valve tronic vervangen
5: weet niet of ik de naam goed heb, solonoid ventiel voorzijde blok bovenste vervangen ( zitten 2 boven elkaar voor in de cilinderkop )

wie kan me verder helpen om tot een oplossing te komen ?
ik wil de auto liever niet terug doen namelijk maar het probleem gewoon opgelost krijgen

dus is een noodkreet HELP!!!!!


Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Als een garage je aanbiedt het aankoopbedrag terug te geven, na al deze problemen, wat ze in principe ook horen te doen, na meerdere tevergeefse reparaties. Dan zou ik dat altijd doen! Zoek je toch een andere auto?
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

Ik zou met zoveel problemen ook eieren voor mijn geld kiezen en de auto terug geven.
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
Marcus-pieningE91
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2023, 12:52

Jimmer schreef: 19 mar 2023, 14:26 Als een garage je aanbiedt het aankoopbedrag terug te geven, na al deze problemen, wat ze in principe ook horen te doen, na meerdere tevergeefse reparaties. Dan zou ik dat altijd doen! Zoek je toch een andere auto?
nou het zijn 3 storingen, maar er moet toch een oplossing voor zijn?
zijn er hier geen mensen die ooit eens een soort gelijke storing hebben gehad ?
of iemand met echte bmw kennis die zegt probeer dit eens

en jah als de auto terug gaat dan ben ik idd op zoek naar een andere auto dat klopt
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Net als met zoveel zaken, telt een eerste indruk best zwaar. In jouw geval lijkt je op het oog fijne BMW toch niet zo fijn, is er al het nodige aan gedaan en de verkoper is uit zichzelf bereid de koop ongedaan te maken.

Nog even los van de beweegredenen van de verkoper om dit te doen, zou ik van dit gebaar gebruik maken. Ff resetten, meenemen wat je hiervan hebt geleerd en op zoek naar een wellicht andere BMW zonder valse start.

Veel suc6 en wijsheid!
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”