Probleem met lamdbasonde

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
R-Dee
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2022, 11:23

Dag BMW leden.

Het is een tijd geleden dat ik hier een bericht heb gepost. Ik ben nog steeds een trotse bezitter van een e92 bijna 13 jaar met hierop een Noxem sensor. Sinds dit magisch moment rijdt de BMW magistraal. Zeer zuinig en geen gezeik meer met de koude start.

Helaas is er sinds kort een nieuw probleem. Mijn Motormanagement lampje brandt en geeft de volgende foutmeldingen aan:
B2AA - Body
Geen idee wat voor foutcode dit is)

P0597 - Aandrijfsysteem
Ik heb hiervoor component 11787557710 - Temperatuursensor uitlaatgas gekocht bij BMW.

P114D - Aandrijfsysteem -
Ik heb hiervoor component 11787569930 Lambdasonde gekocht van Bosch en geplaatst.

P2272 - Aandrijfsysteem 02 Sensor signal stuck lean beank2 sensor2
Ik heb hiervoor component 11787569930 Lambdasonde gekocht van Bosch en geplaatst.

Het plaatsen van de onderdelen is gebeurd door een monteur. Helaas behoud ik dezelfde problemen. Het liefst vervang ik alle lambdasondes.

De auto heeft 208000 km op de teller. Sinds de noxem 2 jaar geleden geplaatst is heb nooit meer problemen gehad.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt!


SvenHz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 77
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:46

Hoi, ik zou eerst maar eens de juiste tools gebruiken: INPA en ISTA. Waarschijnlijk kom je met INPA al een heel eind. Dan krijg je betere foutcodes en kun je ook allerlei diagnoses doen zoals het mengsel en de lambdawaarden bekijken onder verschillende omstandigheden. Bimmerprofs biedt een diagnose-op-afstand als je zelf geen expertise hebt of kunt vinden maar dan heb je wel een werkende INPA nodig.
2011 318i E90 LCI - N43 143pk handgeschakeld - 6,34l/100km gemiddeld
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”