Roetfilter

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
BMW_Weener
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jul 2021, 23:58
Type Auto: BMW X3 E83

Nu krijg ik deze week een melding op het dashbord met code DDE en met gloeispiraal ben bij de garage geweest en het schijnt dat de roetfilter vol zit hij heeft de computer er aan gezet en er zaten twee storingen in het lampje is nu weer uit voor zo lang als het duurt.
De auto reed anders 7,2/100km en nu 7,1/100km wie kan mij zeggen of dat veel is voor een 2.0 diesel en met een rustige rijstijl.
En wat kan ik het beste doen er een nieuwe onder zetten of een die schoongemaakt is en is het zelf makelijk te doen en moet de computer op de auto opnieuw ge rizet worden na vernieuwing.

mvg
Laatst gewijzigd door BMW_Weener op 07 apr 2023, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Even zoeken op het forum. Daar is al veel over geschreven. Je moet het drukverschil/drukval over het roet filter (laten) meten en dan bepalen of ie vol is of niet. De melding van de boordcomputer is standaard BMW na xxx kms. Is eigenlijk meer een teken dat jet het moet meten. Als de drukval nog ok is dan kan de garage de melding weer yyy km verder zetten.
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”