Vorige week vrijdag begon de ellende.
ik denk "waarom wordt het nu niet warm in de auto" net op dit moment krijg ik de volgende melding:
temperatuur motor wordt te hoog, matig uw snelheid. en een oranje lampje. met het koelpictogram.
2 min. later rood lampje en de mededeling dat ik onmiddelijk moet stoppen....
Smiddags naar de bmw dealer gegaan;
Ze hebben alle storingen uitgelezen, en alles geprobeert en getest, niks te vinden!
en de auto deed het perfect.......
tot vandaag, precies dezelfde storing, dus intrieur wordt niet warm en de motor raakt overhit.
Termostaat is vorige week gechecked die is het niet.
iemand dat al eens meegemaakt of is bekend met dit probleem??
gr. roy
motor overhit......
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
Heb je de codes opgevraagd?
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
Motor te heet en geen kachel is in mijn ogen de riem (waterpomp) of de thermostaat waar ik de thermostaat het meest verdacht vind.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
-
- VIP Driver
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25
Ik heb dus precies hetzelfde en mijn auto staat er morgen voor bij de dealer.
Behoorlijk irritant, zeker gezien ik de auto welgeteld 1,5 maand bezit
Je kunt het kortstondig oplossen (mocht je ergens staan en niet verder kunnen) door de min-pool van de accu minimaal 1 minuut loshaalt.
Ik heb een beetje gezocht op internet en op enkele andere fora heb ik ook hierover gelezen. Na het vervangen van de waterpomp was het opgelost.
Voorlopig lijkt mij dit onwaarschijnlijk aangezien hij direct na een reset (2 minuten) wel weer werkt.
De temperatuursensor voor de koelvloeistof heb ik al vervangen.
To be continued.........
Behoorlijk irritant, zeker gezien ik de auto welgeteld 1,5 maand bezit
Je kunt het kortstondig oplossen (mocht je ergens staan en niet verder kunnen) door de min-pool van de accu minimaal 1 minuut loshaalt.
Ik heb een beetje gezocht op internet en op enkele andere fora heb ik ook hierover gelezen. Na het vervangen van de waterpomp was het opgelost.
Voorlopig lijkt mij dit onwaarschijnlijk aangezien hij direct na een reset (2 minuten) wel weer werkt.
De temperatuursensor voor de koelvloeistof heb ik al vervangen.
To be continued.........
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Heb jij ook een 325i?CJB schreef:Ik heb dus precies hetzelfde en mijn auto staat er morgen voor bij de dealer.
Behoorlijk irritant, zeker gezien ik de auto welgeteld 1,5 maand bezit
Je kunt het kortstondig oplossen (mocht je ergens staan en niet verder kunnen) door de min-pool van de accu minimaal 1 minuut loshaalt.
Ik heb een beetje gezocht op internet en op enkele andere fora heb ik ook hierover gelezen. Na het vervangen van de waterpomp was het opgelost.
Voorlopig lijkt mij dit onwaarschijnlijk aangezien hij direct na een reset (2 minuten) wel weer werkt.
De temperatuursensor voor de koelvloeistof heb ik al vervangen.
To be continued.........
- roycke
- VIP Driver
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 17 jul 2010, 20:16
- Type Auto: 330e g21 m-uitvoering
Das het vreemde: bij het uitlezen stonden er 0,0 stroingen in.NOAN335i schreef:Heb je de codes opgevraagd?
De garage was ook al aan de waterpomp aan het denken. Deze is tegenwoordig namelijk electronisch..
-
- VIP Driver
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25
Nope 330i, maar ik weet wel dat jij een 325i dezelfde waterpomp heeft.Heb jij ook een 325i?
Elektrisch aangedreven.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=35
- roycke
- VIP Driver
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 17 jul 2010, 20:16
- Type Auto: 330e g21 m-uitvoering
En is je auto nu gemaakt?CJB schreef:Ik heb dus precies hetzelfde en mijn auto staat er morgen voor bij de dealer.
Behoorlijk irritant, zeker gezien ik de auto welgeteld 1,5 maand bezit
Je kunt het kortstondig oplossen (mocht je ergens staan en niet verder kunnen) door de min-pool van de accu minimaal 1 minuut loshaalt.
Ik heb een beetje gezocht op internet en op enkele andere fora heb ik ook hierover gelezen. Na het vervangen van de waterpomp was het opgelost.
Voorlopig lijkt mij dit onwaarschijnlijk aangezien hij direct na een reset (2 minuten) wel weer werkt.
De temperatuursensor voor de koelvloeistof heb ik al vervangen.
To be continued.........
Ik heb dinsdag morgen hiervoor eens afspraak. Dan wordt de pomp vervangen.. Hopelijk is het die 525€ waard en dan gaat hij direct de verkoop in voor een 330i of 335i.
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
veel plezier....roycke schreef:en dan gaat hij direct de verkoop in voor een 330i of 335i.
-
- VIP Driver
- Berichten: 6809
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
- Locatie: NH
@Lucky: Geen denken aan, ik heb enkele pauzes moeten nemen tijdens een rit van een paar km terug zu hause..
Hij gaat voorlopig nergens meer heen
Vermoedelijk de waterpomp zoals hierboven te lezen.
Ik neem aan dat de OE waterpomp van Febi-Bilstein is?
http://www.winparts.nl/650" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij gaat voorlopig nergens meer heen
Vermoedelijk de waterpomp zoals hierboven te lezen.
Ik neem aan dat de OE waterpomp van Febi-Bilstein is?
http://www.winparts.nl/650" onclick="window.open(this.href);return false;