BMW 3-serie mogelijk met 3 cilindermotoren

BMW freak
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3260
Lid geworden op: 29 okt 2008, 21:34
Type Auto: F 32 435i

FAF schreef:
BMW freak schreef:man das voor een grasmaaier een 3 cilinder :?

hey pas op hé wij hebben zo'n 3 cilinder! :nou:

zo'n groot grasveld heb je toch niet Maichel :Klappen:


Nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen die van mij kan snel vliegen .

DE :Mpower: 3 Verkocht :-(
http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=61&t=1525" onclick="window.open(this.href);return false;

335i performance

http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=9863" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
GSAndre
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 470
Lid geworden op: 11 jan 2012, 10:44
Type Auto: BMW F31
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Gelukkig gaan ze bij BMW niet over één nacht ijs (elfstedentocht ook niet, geloof ik :mrgreen: ).
Dus als ze een 3xx op de markt zetten, zal het echt wel een doordacht en goed concept zijn !

En wie weet zelfs niet een eigen ontwikkeling, maar een goede deal met een externe fabrikant .
E.e.a hebben ze ook bij de motoren gedaan F800 van Rotax, en is een hele goede keus gebleken!
http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=5978" onclick="window.open(this.href);return false;

foto's op Flickr
19inch
Just getting started
Just getting started
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jul 2011, 20:53
Type Auto: E91 318i
Locatie: Amersfoort

Mag toch hopen dat het wel de snelste 3 cilinder op de markt wordt (sneller dan 9,9 als ik me niet vergis of 9,8 als je smart brabus meetelt). Zou toch jammer zijn als de Colt sneller is.
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Ook weer terug naar de 2 takt motoren. Old school rulezzzz...

Mij maakt het echt niet uit. Een goed blok is een goed blok. Ik heb niet dat testosteron-achtige met veul cilinders. Ik heb wel wat met mooi gebouwde blokken en laat BMW daar nou een behoorlijke reputatie in hebben. Ik wacht vol vertrouwen af.
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

highperformance schreef:Ook weer terug naar de 2 takt motoren. Old school rulezzzz...

Mij maakt het echt niet uit. Een goed blok is een goed blok. Ik heb niet dat testosteron-achtige met veul cilinders. Ik heb wel wat met mooi gebouwde blokken en laat BMW daar nou een behoorlijke reputatie in hebben. Ik wacht vol vertrouwen af.
Geheel tegen mijn gewoonte sluit ik me nu eens volledig bij je aan, Sjonnie :ja:
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

inc71 schreef:
highperformance schreef:Ook weer terug naar de 2 takt motoren. Old school rulezzzz...

Mij maakt het echt niet uit. Een goed blok is een goed blok. Ik heb niet dat testosteron-achtige met veul cilinders. Ik heb wel wat met mooi gebouwde blokken en laat BMW daar nou een behoorlijke reputatie in hebben. Ik wacht vol vertrouwen af.
Geheel tegen mijn gewoonte sluit ik me nu eens volledig bij je aan, Sjonnie :ja:
Heerlijk die benzine geur, blauwe walm en geknetter weer uit de pijp.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

inc71 schreef:
highperformance schreef:Ook weer terug naar de 2 takt motoren. Old school rulezzzz...

Mij maakt het echt niet uit. Een goed blok is een goed blok. Ik heb niet dat testosteron-achtige met veul cilinders. Ik heb wel wat met mooi gebouwde blokken en laat BMW daar nou een behoorlijke reputatie in hebben. Ik wacht vol vertrouwen af.
Geheel tegen mijn gewoonte sluit ik me nu eens volledig bij je aan, Sjonnie :ja:
Ik droog mijn tranen even aan mijn Freude Am Fahren zakdoek en wetende dat de dag nu al niet meer stuk kan.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Peer schreef:Heerlijk die benzine geur, blauwe walm en geknetter weer uit de pijp.
Wat zou je denken van de beroerde korte powerband, dan worden de jongetjes van de mannen gescheiden. En dan niet op zun katholieks.
Laatst gewijzigd door highperformance op 09 feb 2012, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Reinell
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 399
Lid geworden op: 27 apr 2011, 11:17

Niks mis met 3 cilinders!
Heb er 2 in liggen, rijdt prima :ja:
Gebruikersavatar
CabrioFreak
Just getting started
Just getting started
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:39
Type Auto: E93 3LDaMtech2011 + F11 520dATouring2011 + RangeRover V8Vogue2012
Locatie: Leuven, België

Gisteren nog eens met F11 gereden. 2l diesel.
Is ongeveer even zwaar (gewicht) als mijn 3 cabrio E93. De E93 is zelfs 30kg zwaarder dan de 5touring (F11).
Ik kan het niet, overstappen van 6 naar 4 cylinders. De soepelheid, alles, ja zelfs het geluid van de 6L is wezenlijk anders dan bij de 4. zeker bij een diesel.
Echt niet. de 6 in lijn is een reden om met mijn favoriete wagen op weg te gaan.
Mijn hart kan het niet aan en aangezien mijn hart me redelijk veel waard is, gaan we maar betalen.
Voor mij geen ratelende 3 aub. Ik ergerde me zelfs aan 4cyl, dus....
Wat ik wel ga doen is hem overkopen van m'n zaak. Volgens de boekhouder kan ik tot 0.6€/km vergoeding vragen aan mijn bedrijf. Die kilometers wat opdrijven en voilà, het zit weer snor(rend met 6l). Ik zal waarschijnlijk wel wat langer rijden met m'n E93 3l maar daar kan je mij niet mee straffen, integendeel, meet veel plezier.
En in tegenstelling met een 3cyl, de motor kan er tegen. Dankzij het ongeloofelijke koppel blijft hij altijd rond de 2500t/m draaien en ik heb standverwarming dus vetrek nooit met een koude motor. Hoe kan je die 6L ooit verslijten. Nooit dus. De 3cyl is bedoeld om na 5 jaar weg te werpen. versleten en dus te vergelijken met waspoeder. Geen emotionele waarde meer. BMW rijders betalen nu al dik 30 tot 40% meer voor hun wagen.
Ik heb bv voor 20.000€ opties. Daar het je golf voor (in België) dus fyscaliteit zal niet BMW's grootste zorg zijn. Emotie, daar moet het om draaien.
Ondernemers lopen grote risico's en zorgen voor werkgelegenheid. Als ze dan met een iets dikkere motor rijden. so what, dat verdienen ze volgens mij.
Daar kan ik nog een pagina of 10 aan besteden maar dan moeten we de Forum-naam aanpassen. Niets meer met BMW 3 te maken. Ten slotte: Die wagens zijn ook niet echt het probleem van het broeikast-effect.
angel335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4221
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:22
Locatie: prov. utrecht

amen :ja:
F10 535IX
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Ietwat overdreven reactie in mijn ogen, ben het met je eens dat het broeikaseffect een groot marketingverhaal van de overheid is maar goed, daar beginnen we hier niet over want dat resulteert gegarandeerd in een 150 pagina lange topic; het gaat hier even over de motoren. Ik vind dat BMW dit moet doen omdat:

We draaien er niet omheen, downsizen is dé trend en vrijwel de enige ontsnappingsmogelijkheid voor de autofabrikant, anders wordt deze bedolven onder de grotere omzetten van haar concurrent. 9/10 mensen willen een relatief goedkope auto (dus zuinig) die men prima van A naar B kan vervoeren, wat doe je dan als luxe autofabrikant? Je assortiment aanpassen naar de vraag die er is. Anders doet Audi en MB dat wel en ben jij te laat. Dan kun je je tent vroeg of laat wel sluiten want dan verkoop je misschien een paar 760Li,s aan een paar sheiks per jaar (even bij wijze van spreke).

Dat gezegd hebbende vind ik het ontzettend knap van BMW dat als ik in een 116i stap nig steeds de comfort en sportyness terugvind zoals in de duurdere BMW's, terwijl deze prima te betalen zijn door Jan Modaal. Conclusie: het zijn zeker geen budget BMW's; het zijn gewoon volwaardige top BMW's zoals elk ander - alleen met minder vermogen.

Kom op, downsizen gebeurt al decennia, je moet er mee leren leven, als ik uit de Camaro stap moet ik ook weer wennen aan dat 'kleine 6cilindertje'van die Boxster. Als ik daaruit stap moet ik ook weer wennen aan dat kleine 4cilindertje van mijn eigen 318. Het is niet moeilijk, het is zo. Bovendien, je hebt alsnog gewoon de keuze om wel gewoon een V12 760Li aan te schaffen hoor, kost je alleen wel wat :wink:

Dt komt helemaal goed, over 25 jaar hebben we 3 cilinders die er 200pk uit persen en is een 4 cilinder weer iets aparts...
Gebruikersavatar
GSAndre
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 470
Lid geworden op: 11 jan 2012, 10:44
Type Auto: BMW F31
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

^^ met Nicke90bmw
http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=5978" onclick="window.open(this.href);return false;

foto's op Flickr
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Viercilinders met turbo is voor mij echt de ondergrens en eigenlijk al een stap te ver.

3 cilinders sla ik even over, of het moet in een i8 achtige setting zijn; anders laat ik 'm voorbij gaan.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

Ieder zijn ding :ja:

Ik sluit niks bijvoorbaat uit. Zolang mijn volgende BMW maar >200pk is, maakt het me nu even niet of dat uit 1,2,3,4,5 of 6 cilinders komt. :ja:
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 series nieuws”