De nieuwe 3er touring (F31)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MTBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 jan 2012, 22:07
Type Auto: F31 328iA M-Sport & BMW 118i

@Joop,

Je leest in diverse tests dat de 335i nogal schraal klinkt bij stationair lopen, alles behalve een mooie 6 cilinder sound. Dus ook dát ben je kwijt, dan blijft alleen nog maar het mooie geluid over als je rijdt.
Persoonlijk vind ik dat je een 335i moet chippen om echt het verschil te maken met de 2 liters. Mijn buurman heeft dat gedaan en het resultaat is bizar. Hij zegt er wel bij dat zijn verbruik gemiddeld 1 op 7 is en als je het rustig aan doet haal je 1 op 10 á 11. Je staat dus veel aan de pomp. Waar je met een 320i/328i makkelijk 4 km verder komt op een liter scheelt dat je op een tank zo'n 250-300km en dat is erg veel.

In 328i uitvoering kom ik op ca. 60K uit. Achteraf wil ik nog een paar antraciete 19" BBS of Breyton's monteren. De af-fabriek 19 inch zijn leuk maar van het type "gepolijst met blanke lak" en die zijn kwestbaar voor steenslag en zien er al snel niet meer uit.

Afbeelding


mca2
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2012, 15:11
Type Auto: Audi A4 2.0 TDI
Locatie: Amersfoort


Verzoek je aub eerst even voor te stellen.Dank je wel.
-Peer
Das inmiddels gelukt :mrgreen:

En inmiddels heb ik van meerdere kanten gehoord dat de 320d EDE touring waarschijnlijk pas eind dit jaar komt en in tegenstelling tot de sedan de 20% bijtelling helaas niet red :cry:
JanKees
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 246
Lid geworden op: 26 aug 2010, 08:22
Type Auto: F31 320dA EDE

Zojuist aangekomen op het strand in Domburg. Op weg daar naar toe achter een f31 328i op Nederlands kenteken gereden. Mineralgrau/Luxery Line. Helaas geen foto's kunnen maken, maar zag er top uit! Waarschijnlijk een van de exemplaren van de preview in Rijswijk??
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Wellicht al een dealerauto; ze zullen hier en daar al wel staan denk ik.

De preview bij de importeur is volgens mij aankomende week voor het laatst.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Met een 328i zal je echt niet telleurgesteld worden hoor.

Ding is echt bloedsnel zeker als je bedenkt dat het "maar" een 2.0L 4 pittertje is.

Maak je over het geluid van een 328i ook maar geen zorgen die klinkt bijna als een 6 pitter.

Gr FAF
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Hmm, de touring ziet er beter uit dan de F30 in deze trim, ziet er goed uit!! :In love:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

LiQuiD schreef:Hmm, de touring ziet er beter uit dan de F30 in deze trim, ziet er goed uit!! :In love:

Zeg je straks over de coupé tov de F31...... :wink:

Maar inderdaad de touring ziet er verschrikkelijk goed uit! :In love:
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

FAF schreef: Zeg je straks over de coupé tov de F31...... :wink:
Dat zou goed kunnen, maar dat blijft nu nog gissen natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Eddyeagle
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2012, 21:08

Vandaag naar de F31 touring preview geweest in Rijswijk, ik ben erg enthousiast!

De onthulling zelf was vrij komisch. Door het warme weer was het er erg rustig, dus we stonden braaf met zijn zessen te klappen toen de 4 veschillende versies werden onthuld 001
Er was een presentatie en Ik heb de marketing manager uitvoerig gesproken over de verschillende modellen.

Het blijkt dat de 320d ede touring staat gepland voor maart 2013, dit heb ik nog nergens gelezen. Verder blijkt inderdaad dat hij de 20% bijtelling emissie grens nét niet gaat halen, scheelt enkele tienden van grammen volgens de heren in Rijswijk.
De 320i komt in november dit jaar.

Verder ben ik ervan overtuigd dat dit mijn volgende auto gaat worden, wat een mooie bak! De afmetingen vallen mij na 4 jaar in een Passat erg mee, als ik de voorstoel instel op mijn lengte (1.87m) kan ik makkelijk nog op de achterbank zitten. Bagageruimte is zeker ook ok.
Daarnaast nog dit:
- hifi en B&O audio vergeleken, hifi is zeker het geld waard, B&O klinkt maar nauwelijks beter voor dat extra geld
- was ervan overtuigd dat ik een blauwe wilde met luxury line, wordt denk ik een havana bruine met modern line. Lichte leren bekleding is erg mooi.
- elektr achterklep is leuke en nuttige standaard functie
- panorama dak is fantastisch

Volgende week maar eens langs bij de dealer....
tonbert
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 mar 2012, 21:17

Eddyeagle schreef:Vandaag naar de F31 touring preview geweest in Rijswijk, ik ben erg enthousiast!

De onthulling zelf was vrij komisch. Door het warme weer was het er erg rustig, dus we stonden braaf met zijn zessen te klappen toen de 4 veschillende versies werden onthuld 001
Er was een presentatie en Ik heb de marketing manager uitvoerig gesproken over de verschillende modellen.

Het blijkt dat de 320d ede touring staat gepland voor maart 2013, dit heb ik nog nergens gelezen. Verder blijkt inderdaad dat hij de 20% bijtelling emissie grens nét niet gaat halen, scheelt enkele tienden van grammen volgens de heren in Rijswijk.
De 320i komt in november dit jaar.

Verder ben ik ervan overtuigd dat dit mijn volgende auto gaat worden, wat een mooie bak! De afmetingen vallen mij na 4 jaar in een Passat erg mee, als ik de voorstoel instel op mijn lengte (1.87m) kan ik makkelijk nog op de achterbank zitten. Bagageruimte is zeker ook ok.
Daarnaast nog dit:
- hifi en B&O audio vergeleken, hifi is zeker het geld waard, B&O klinkt maar nauwelijks beter voor dat extra geld
- was ervan overtuigd dat ik een blauwe wilde met luxury line, wordt denk ik een havana bruine met modern line. Lichte leren bekleding is erg mooi.
- elektr achterklep is leuke en nuttige standaard functie
- panorama dak is fantastisch

Volgende week maar eens langs bij de dealer....
staat er toevallig ook een witte?

Panoramadak heb ik ook besteld :Hosanna:
Eddyeagle
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2012, 21:08

Staan er 4, vlgens mij allemaal mineral grau, muv de blauwe M sport.
Kees335i
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 293
Lid geworden op: 08 sep 2009, 14:21
Type Auto: F31 328iA HE M-Sport

Er stond geen witte in Rijswijk.
Er mochten geen foto's gemaakt worden (dat is al jaren standaard bij BMW als je naar een preview gaat)
want de eerste foto's zijn voor de pers
de 1e F31's zijn pas officieel 22 September te zien bij de dealer.
en het klopt bij BMW NL in Rijswijk rijdt 1 F31 rond :roll:

Hij zag er schitterend uit, dus onze bestelling vanuit de folder is weer een goede keuze geweest :lol: nu nog een paar weken wachten 8)

buiten stonden ook nog een paar mooie auto's
matbruine BMW Grand Coupe 640I
Afbeelding
en een blauwe M6
Afbeelding
Eddyeagle
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2012, 21:08

Kees, welke kleur/bekleding heb jij gekozen?
Kees335i
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 293
Lid geworden op: 08 sep 2009, 14:21
Type Auto: F31 328iA HE M-Sport

Eddyeagle schreef:Kees, welke kleur/bekleding heb jij gekozen?
Estoril blue met zwart leer ( want Koralrot leer, was geen mooie (superman) combinatie met blauw) :wink:
Gebruikersavatar
Marc
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 14738
Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
Locatie: Rosmalen

Kees335i schreef:
Eddyeagle schreef:Kees, welke kleur/bekleding heb jij gekozen?
Estoril blue met zwart leer ( want Koralrot leer, was geen mooie (superman) combinatie met blauw) :wink:

Mooie kleurstelling.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 series nieuws”