Het "Welke bestelling heb je vandaag binnen gekregen" topic

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13913
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Betere foam, sproeipatroon, bouwkwaliteit. Geen noodzaak, maar slanghaspel (wand) is ook van MTM en gewoon topspul.


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Ik kan mij nog een ander topic herinneren
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13913
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Er zijn meerdere foamguns die t ook (een tijdje) prima doen hoor, dus is meer een luxe om een upgrade te doen naar de MTM. Het foamen is één van de leukste aspecten van het wasproces dus ben benieuwd hoeveel fijner de PF22.2 dan werkt. We gaan t beleven.

Ps: Met name t sproeipatroon van de Autobrite (al vele jaren oud) en de Ali foam gun was niet goed meer. Bij de MTM is dat 'n heel gelijkmatige waaier, dus er was wel n reden voor 'n nieuwe. Dan maar meteen een MTM.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 28 apr 2022, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Helder verhaal. Ik gebruik er al een paar jaar eentje van de Detailschuur, is volgens mij een eigen merk. Bevalt ook uitstekend moet ik zeggen. Maar het verhaal wat jij verteld komt mij dan ook bekend voor, een goed sproeipatroon, ook na een paar jaar.
Gebruikersavatar
MartinpH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 jul 2020, 18:16
Type Auto: F33 420iA M Sport High Executive M Sportpakket
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Nieuwe zwarte slotbouten 1 sleutelmoer 2x 38mm 2x 33mm

Afbeelding
Het leven begint pas als je een BMW hebt


BMW 320i
BMW 316i exe

3x Honda
6x Mazda
1x buggy (ruska)
lease:
1x ford Focus
1x VW golf Variant
1x Opel Astra
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Slotbouten... het eerste dat ik er altijd af gooi. Nadat een keer een slotbout (deels) is afgebroken (Peugeot slotbout) en een keer de sleutel beschadigd (BMW), heb ik mijn lesje wel geleerd. Daarbij al een paar een positieve reactie bij de bandenhandel gehad toen ze zagen dat ze ontbraken (ben blijkbaar niet de enige). Als je gesmede velgen van een paar duizend euro eronder hebt, snap ik het wel, maar anders haal ze eraf en doe jezelf en iedereen een plezier.

(Sorry voor deze tirade over slotbouten, tzit diep :x )

@Martin, je had mijn setje (wel nieuwe dop kopen) gratis mogen overnemen :lol:
Gebruikersavatar
MartinpH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 jul 2020, 18:16
Type Auto: F33 420iA M Sport High Executive M Sportpakket
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Hey Jimmer

zal niet gepast hebben, ik heb de originele BMW slotbouten ook
maar ik heb spacers dus ze moesten langer worden voor 10mm en achter 15mm
vandaar de nieuwe

en ik heb de moercode dus kan altijd nieuwe sleutel bestellen

maar jaren geleden met een honda prelude zijn mijn velgen een keer gestolen en stond de auto op zijn remschijven
die ook meteen naar zijn grootje waren, heeft me toen bijna 3000 gulden gekost
en heel veel ellende
Het leven begint pas als je een BMW hebt


BMW 320i
BMW 316i exe

3x Honda
6x Mazda
1x buggy (ruska)
lease:
1x ford Focus
1x VW golf Variant
1x Opel Astra
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13913
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ik had ook n Prelude. 4e gen was zo'n mooie coupé 8)
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
MartinpH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 jul 2020, 18:16
Type Auto: F33 420iA M Sport High Executive M Sportpakket
Locatie: Hoorn
Contacteer:

ik had het Bassie en Adriaan model de 2.0 uitvoering met carburateurs 133pk
inderdaad een hele fijne auto en voor toen heel snel
maar ja moest weg er paste geen kinderwagen in :lol: :lol:
Het leven begint pas als je een BMW hebt


BMW 320i
BMW 316i exe

3x Honda
6x Mazda
1x buggy (ruska)
lease:
1x ford Focus
1x VW golf Variant
1x Opel Astra
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13913
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

xHP Flash combo 6-speed.
(te) lang mee gewacht. Ben benieuwd 8)
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Dat verschil ga je wel merken :D
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13913
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja, denk ik ook wel. De 6traps is toch wel een beetje het 'zwakke' punt van m'n auto in de zin van redelijk traag schakelen of te lang blijven hangen in een bepaalde versnelling. Dus dat moet zeker beter kunnen. Ik begin bij Stage1 en dan eerst 's ervaren wat de verschillen zijn.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Aangezien je van "sportief" rijden houdt zou ik gelijk voor stage 3 gaan. Stage 1 is meer een "comfort" setting en stage 2 zit tussenin. Ik had stage 2 op mijn 330d en nu stage 3 op mijn M140i. Oké, niet te vergelijken maar ik vind stage 3 op de M140i in D net zo comfortabel als stage 2 in D op de 330d, echter wel allebei beter vergeleken met stock. Volgens mij heb je schakelflippers en dan in M maakt het met stage 3 wel echt een feestje. :wink:
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Ik ben wel benieuwt wat er veranderd eigenlijk. Want net als bij mijn vorige DSG bak kan ik nu ook bepalen wanneer de bak ongeveer moet schakelen. Kwestie van snelheid en diepte intrappen gaspedaal.
En eigenlijk gaat dit bij de zf beter.

Toen JD mijn dsg onder handen had genomen schakelde hij wat later op en werd de koppeldruk wat verhoogt.
Gebeurd dit nu ook bij een stage 3 op de zf ?
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13913
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

@Jeremy: heb toch alle stages dus ik probeer ze allemaal. Maar zal uiteindelijk wel 2 of 3 worden inderdaad.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”