Eerste ervaringen F31 (330d m-sport)

Plaats reactie
Ray
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 okt 2012, 01:38
Type Auto: F31 320iA HE M-Sport
Locatie: Omgeving Breda

MTBMW schreef: ..... Hoe zit het in the UK eigenlijk met bijtelling? Dat kennen ze daar toch niet? .......
WTF :shock: Echt ??

Grtz,
Ray


My F31 320iA M HE | Every day - Bimmer day :mrgreen:
Erik21
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 401
Lid geworden op: 25 feb 2012, 16:34
Type Auto: 435i HE F33; K1600GT; Triumph Thruxton R

Top auto dus, en een top review :ja:
435i HE F33; K1600GT; Triumph Thruxton R
Gebruikersavatar
MTBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 jan 2012, 22:07
Type Auto: F31 328iA M-Sport & BMW 118i

Ray schreef:
MTBMW schreef: ..... Hoe zit het in the UK eigenlijk met bijtelling? Dat kennen ze daar toch niet? .......
WTF :shock: Echt ??

Grtz,
Ray
Heb het even opgezocht. Je betaald ca. 40% minder. Dus een BMW van 80K kost je in NL zo´n €850,- :nou: per maand netto. In Engeland kost dit geintje ca. €500,- 002 netto per maand.

Dus in Engeland rij je voor hetzelfde geld een 330d i.p.v. een 320d....en das leuk... :ja:
Ray
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 okt 2012, 01:38
Type Auto: F31 320iA HE M-Sport
Locatie: Omgeving Breda

MTBMW schreef:Heb het even opgezocht. Je betaald ca. 40% minder. Dus een BMW van 80K kost je in NL zo´n €850,- :nou: per maand netto. In Engeland kost dit geintje ca. €500,- 002 netto per maand.

Dus in Engeland rij je voor hetzelfde geld een 330d i.p.v. een 320d....en das leuk... :ja:
Das zeker leuk ... Je zou bijna gaan emigreren :mrgreen:

Grtz,
Ray
My F31 320iA M HE | Every day - Bimmer day :mrgreen:
Rakker
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 nov 2011, 11:13
Type Auto: BMW 330d touring m-sport (2012)

MTBMW schreef:
Dan de start-stop functie...Tja ik snap em wel.... Het zall inderdaad beter zijn voor het milieu..Maar ik erger me er aan. Kijk hij start snel genoeg weer op dat is het probleem niet. Maar stel je bent lekker een potje aan het blazen geweest op de autobahn en draait even de autobahn af voor een kopje koffie. Je draait de snelweg af, het tankstation terrein op, en parkeert de auto....Boem en direct stopt ie....Zo ook de turbo die lekker heeft staan meeblazen.
Mooie uitvoering heb je :cool:. Dik blok ook. Hoe zit het in the UK eigenlijk met bijtelling? Dat kennen ze daar toch niet?
Wat betreft het start/stop systeem, je kunt toch boven de startknop even het knopje indrukken? Dan blijft tie lopen...
Afbeelding
Ja dat klopt wel hoor. Maar probleem is dat ie elke weer aan gaat en dus moet je het knopje elke keer indrukken. Er stig irritant gewoon.

Verbruik met stevig rijden, dan bedoel ik ook dat ik stevig rij zal rond 1 op 13 liggen. Maar blok moet nog iets meer inlopen. Al wel gemerkt dat met normaal rijden het verbruik al gauw naar 1 op 16 gaat. Met eco pro naar 1 op 17. Met inlopen motor moet ie wel naar 1 op 18 gaan. Wat je in de bladen leest zal vast wel kunnen maar ik ben denk ik niet de ideale gemiddelde rijder.

Die motor koop je niet om alleen maar rustig te rijden.... Dan koop je een 320d.

Mvg,
Thijs
Gebruikersavatar
BartHimself
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 854
Lid geworden op: 18 aug 2012, 13:42
Type Auto: F30, 320dA M-sport
Locatie: Best vaak thuis

Je kunt de start-stop bij de dealer op constant "Uit" laten programmeren Thijs.
Ik discussieer nooit, ik probeer uit te leggen waarom ik gelijk heb.
tonbert
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 mar 2012, 21:17

BartHimself schreef:Je kunt de start-stop bij de dealer op constant "Uit" laten programmeren Thijs.
Bij welke dealer, die van mij doet het niet namelijk en ik erger me er ook aan.
Ray
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 okt 2012, 01:38
Type Auto: F31 320iA HE M-Sport
Locatie: Omgeving Breda

tonbert schreef:
BartHimself schreef:Je kunt de start-stop bij de dealer op constant "Uit" laten programmeren Thijs.
Bij welke dealer, die van mij doet het niet namelijk en ik erger me er ook aan.
B heeft zijn BMW via Renova Tilburg maar Breda doet het volgens mij ook :wink:
Kan het wel ff navragen aangezien ik dit ook wil.

Grtz,
Ray
My F31 320iA M HE | Every day - Bimmer day :mrgreen:
Rakker
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 nov 2011, 11:13
Type Auto: BMW 330d touring m-sport (2012)

Hey MTBMW,

Je beredenering is inderdaad wel iets wat lijkt te kloppen maar in de regel ligt het wel even iets anders. Om het 1 en ander wat duidelijker te krijgen zal ik proberen het iets nader uit te legggen.

Qua prijs dat je 40% minder betaald dat klopt wel ongeveer.

Met bijtelling is dat wel een ander verhaal. Ze straffen je hier wel iets meer dan dat jij nu voorschotelt.
Je krijgt hier vaak een company car die je net als in NL dan niet prive mag gebruiken. Doe je dit wel krijg je net als in NL een soort van bijtelling. Alleen dat is dan weer anders geregeld hier. Het ligt er ook maar net aan wat je doet. Je kan een optie hebben dat ie naar 4 jaar eigendom van de zaak is of dat je hem weer inlevert.

Een auto van 80k op het moment ongeveer 55k in ponden zal je in de regel iets meer dan £500 kosten.
Zelfs bij het inleveren na vier jaar ben je nog duurder uit. Ze rekenen dan namelijk met achterlijk lage kilometers dan per jaar. Met 16.000 km per jaar zal je ongeveeer 550 pond betalen... Maar ja wie rijdt er nou 16.000 km per jaar met een 330d? Dat loont dus echt niet. Ga ervan uit dat je met 40-50 duizend kilometer per jaar rond de 625-650 pond zit. (dat is dus ook gewoon 781 euro per maand) Dus al met al scheelt dat nog niet eens zo heel veel. Je moet er gewoon van uitgaan dat de auto netto bijna hetzelfde afschrijft als in NL...De auto's is hier tweedehands tov NL ook veel goedkoper. Dus die afschrijving moet ook gewoon betaald worden.

Stel dat ie naar 4 jaar eigendom van de zaak zou zijn dan hoef ik je dus niet te vertellen wat het geintje dan kost......

Beste optie in dit land is zogenaamde car allowance die je kunt krijgen en dan vervolgens de kilometers gewoon declareren. Deze car allowance valt weer anders in de belasting en is voordeliger dan bijtelling krijgen.
Vervolgens ga je dan naar de dealer en zegt gewoon wat je aan car allowance hebt. Je krijgt dan een contract aangeboden en als je dan gewoon netjes je kilometers claimt kan het redelijk goed uitvallen. De eerste 10000 miles (16.000) mag je als je werkgever dit toelaat 0.40 pond per mijl claimen. Dat is dus ongeveer 0.25 euro per KM als je auto dan 1 op 12 zou gebruiken dat is dus ongeveer 3 euro. Nou de wegenbelasting is zelfs voor een 330D maar £120 pond... dus tja je kan een beetje leuk rekenen en dan kan je dus inderdaad bijna een 330d rijden ipv 3200d...Dat is dan dus inderdaad wel erg interessant:) je moet alleen de afschrijving nog even meerekenen over de 4 jaar maar het geluk zit hem dan dus in de wegenbelasting.... Wel weer nadelig is dat diesel hier weer duurder is dan benzine. Dus moet je wel even goed wat kilomters maken voordat dit allemaal zo op gaat.


Dus wat MTBMW zegt klopt ongeveer maar dan moet je werkgever het wel toelaten.In de regel ligt het alleen dus vaak iets gecompliceerder. Maar je hebt gelijk dat je hier voor 320d geld bijna een 330d kan rijden als je dat goed met je werkgever kunt overleggen.

Ik heb het nog weer anders gedaan maar dat doet er niet toe 001
Zo hebben jullie in ieder geval een beeld van hoe het hier zit.

Mvg,
thijs
Gebruikersavatar
MTBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 jan 2012, 22:07
Type Auto: F31 328iA M-Sport & BMW 118i

@Rakker,

Bedankt voor de uitleg, altijd leuk om te weten hoe het in de landen om ons heen gaat.

Dat je je auto na 4 jaar weer eigendom van de zaak moet laten zijn snap ik niet want de zaak is toch al de eigenaar? Vroeger noemde men het gewoon "auto van de zaak". Tegenwoordig noemen ze het leaseauto :mrgreen: maar het komt op hetzelfde neer. Eigenlijk is het simpel, zolang de auto niet op iemands privé naam staat betaal je belasting voor privé gebruik.
Rakker
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 nov 2011, 11:13
Type Auto: BMW 330d touring m-sport (2012)

MTBMW schreef:@Rakker,

Bedankt voor de uitleg, altijd leuk om te weten hoe het in de landen om ons heen gaat.

Dat je je auto na 4 jaar weer eigendom van de zaak moet laten zijn snap ik niet want de zaak is toch al de eigenaar? Vroeger noemde men het gewoon "auto van de zaak". Tegenwoordig noemen ze het leaseauto :mrgreen: maar het komt op hetzelfde neer. Eigenlijk is het simpel, zolang de auto niet op iemands privé naam staat betaal je belasting voor privé gebruik.
Hey MTBMW

Nee ze zaak least de auto van de dealer vaak hier.
En dan kan ie dus naar 4 jaar eigendom van de zaak zijn of hij wordt weer retour gedaan.
Werkt weer anders dan in NL.
#
Ray
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1266
Lid geworden op: 04 okt 2012, 01:38
Type Auto: F31 320iA HE M-Sport
Locatie: Omgeving Breda

Thanks Rakker .. Interessant om te lezen :ja:

Grtz,
Ray
My F31 320iA M HE | Every day - Bimmer day :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 series nieuws”